fbpx

Motocyklowe dżinsy doceniamy za styl, wygodę, przewiewność, komfort użytkowania i gwarancję podstawowej ochrony podczas jazdy motocyklem. Przegląd oferty pomoże wybrać te, które najlepiej będą pasować do naszego stylu.

Wygodne, stylowe, a nawet eleganckie

W sklepach znajdziemy duży wybór dżinsów motocyklowych.

Ofertę postanowiliśmy ocenić pod kątem kilku najbardziej istotnych cech, jak styl, komfort i bezpieczeństwo. Warto świadomie je rozważyć przed zakupem.

I luźno, i służbowo

Wzory motocyklowych dżinsów najczęściej kojarzone są z miejskim luzem. Cechy rozpoznawcze to szerokie nogawki, jak np. w Redline Glory Man, kieszenie nawiązujące krojem do tych, jakie spotykamy w bojówkach, wyraziste szwy (przykładem mogą być Modeka Nevada Lady), a czasem dość duże napisy z logo marki.

Wśród dżinsowych propozycji znajdziemy także typowe lub nietypowe bojówki. Motocyklistki nie są wcale dyskryminowane, bo znajdą „militarne” spodnie o damskim kroju. Marka MottoWear ma w swojej ofercie model 1173 pantz, niezwykle kobiece i seksowne biodrówki, o wyjątkowo niskim pasie. Prezentują się ciekawie, jednak czasem warto pamiętać o dodatkowym zabezpieczeniu przed zimnem. Dłuższa kurtka czy pas nerkowy mogą okazać się przydatne.

Jednak motocyklowe dżinsy, to nie tylko styl młodzieżowy. Na rynku znajdziemy także całą gamę spodni o kroju prostym i uniwersalnym, jak również takie, które z powodzeniem można założyć do eleganckiej koszuli. Ciemny materiał, prosty krój i brak ozdobników, jak np. w Modeka Denver II-Pro sprawią, że bez skrępowania będzie można udać się na spotkanie służbowe wprost po zejściu z motocykla.

Dla komfortu

W porównaniu z odzieżą skórzaną czy nawet tekstylną, spodnie dżinsowe są lekkie i w pełni „oddychające”. Odzież tekstylna jest coraz bardziej zaawansowana technologicznie, jednak w ciepłe dni syntetyczne materiały w większości przypadków nadal przegrywają z bawełną. Sprawiają, że skóra się poci, nie zapewniając odpowiedniego komfortu.

Pod tym względem dżinsy są niezastąpione, bowiem większość modeli szyje się z czystej bawełny. Tkanina ta nie tylko jest przewiewna, ale także przyjemna dla skóry. Rozwiązaniem dla wyjątkowo przegrzewających się motocyklistów może być zastosowanie na pośladkach materiału outlast, który dodatkowo zwiększa przepływ powietrza. Outlast znajdziemy w modelu Redline Rookie. Natomiast w Rebelhorn Urban II usprawniono wewnętrzną cyrkulację powietrza dzięki perforacjom materiału w kroku spodni.

Nie wszystkie dżinsy uszyte są z czystej bawełny. W ofercie BMW znajdziemy spodnie, których wierzchnia warstwa została stworzona ze splotu cordury i bawełny. Dodatek cordury w City 2 ma dodatni wpływ na podniesienie odporności na ścieranie.

Kluczem do wysokiego komfortu noszenia jest odpowiednia ergonomia dżinsów. Ich kształt sprawia, że nie tylko chodzi się w nich wygodnie, ale także komfortowo jeździ na motocyklu. Czasem wręcz podkreślany jest ich motocyklowy charakter, jak w przypadku Alpinestarts Hellcat, gdzie dokładnie widać przeszycia na wysokości kolan. Na pozór subtelnie modyfikują krój nogawek, jednak w rzeczywistości w żaden sposób nie krepują ruchów i idealnie dopasowują się do pozycji na motocyklu.

Aby zwiększyć praktyczność motocyklowych dżinsów, producenci, np. marka Redline, stosują haftki umożliwiające zaczepienie nogawki o but. Dzięki temu nogawki nie zadzierają się do góry podczas jazdy. Innym rozwiązaniem, pozwalającym dokładnie dopasować długość nogawki, są zatrzaski. W spodniach Ixon Evil Jeans zastosowano wewnętrzne minizatrzaski, które pozwalają uzyskać trzy długości nogawek. W spodniach BMW pomyślano także o możliwości łączenia ich z ?górą?, np. kurtką i wyposażono model FivePocket w suwak.

Chronią przed urazami

Podstawową wadą bawełny, jako materiału do produkcji odzieży motocyklowej, jest jej podatność na przedarcie. Dlatego, by zapewnić motocyklistom bezpieczeństwo, stosowane są specjalne wzmocnienia, wstawki i ochraniacze. Do tej pory w kwestii bezpieczeństwa dżinsy plasowały się na podstawowym poziomie – Level 1. Ostatnio producentom Draggin Jeans Holeshot udało się zwiększyć odporność materiału na ścieranie. Przebadane w Satra Technology Centre, spodnie Holeshot jako jedyne na świecie osiągnęły podwyższony poziom Level 2 (wytrzymując test ścierania przez 7,45 s).

Większość motocyklowych dżinsów, np. Held Ractor, od wewnętrznej strony ma wszyte kevlarowe panele. Przeważnie umieszczone są one na wysokości bioder, pośladków i kolan. W razie upadku materiał z kevlarem chroni motocyklistę przed uszkodzeniem skóry. Niektóre modele, jak np. Adrenaline Road Vintage, wyposażone są w kevlarowe szorty, które mocowane są przy pomocy zamka błyskawicznego. Można je wypiąć i używać spodni jak zwykłych dżinsów.

Stosowane ochraniacze są umieszczane w specjalnych kieszonkach na wysokości kolan. System mocowania protektorów pozwala na dopasowanie wysokości ich umiejscowienia tak, aby w razie upadku zapewniły maksymalną ochronę. W większości modeli stosuje się także ochraniacze na biodra. Te z kolei najczęściej przypinane są od wewnątrz spodni na rzep. Nakolanniki będą w zestawie do wszystkich dżinsów. Jednak jeśli chcemy ochronić biodra, powinniśmy poszukać marki i modelu, który ma ochraniacze w zestawie lub zorientować się, czy istnieje możliwość jego dokupienia i dopasowania.

Niektóre spodnie, jak Redline Selene, umożliwiają zamontowanie ochraniacza kości ogonowej. Nie jest to popularne rozwiązanie, jednak w sytuacji awaryjnej może być bardzo przydatne. Na rynku zastosowano je tylko w kilku modelach.

Gdy ciepło i sucho

Dżinsy motocyklowe są dobre dla każdego i na każdą okazję pod warunkiem, że jest ciepło i sucho. Są szczególnie praktyczne w mieście, zapewniają motocykliście komfort nawet podczas wielogodzinnej eksploatacji, bezpieczeństwo na drodze i styl, dla jednych wyluzowany, miejski, dla innych stonowany, elegancki. Oferta jest tak bogata, że znalezienie spodni spełniających indywidualne upodobania nie powinno być trudne.

Redline Selene – damskie spodnie o prostym i dopasowanym kroju

Dżinsy Redline Selene.

Materiał: bawełna z dodatkiem lycry, panele ochronne z kevlaru, outlast na pośladkach

Ochraniacze: protektory kolan SAS-TEC z certyfikatem CE, dodatkowo ochraniacze biodrowe (KNOX lub SAS-TEC) oraz protektor kości ogonowej

Kolor: niebieski

Inne informacje: system skracania nogawki

Rozmiar: 26 – 34

Cena: 465 zł.

BMW City 2 Denim – swobodne spodnie motocyklowe o wyglądzie dżinsów

Dżinsy BMW City 2 Denim

Materiał: mieszanka bawełny i cordury, podszewka z poliestru

Ochraniacze: wyjmowane NP kolanowe (regulowana wysokość) oraz biodrowe

Kolor: indygo

Inne informacje: regulowany obwód nogawki (na dole), zamek błyskawiczny łączący kurtkę ze spodniami

Rozmiar: XS-XL

Cena: 860 zł

Adrenaline Road Vintage – klasyczne dżinsy

Dżinsy Adrenaline Road Vintage

Materiał: bawełna, wewnętrzne spodenki z kevlaru

Ochraniacze: kolan, bioder i kości ogonowej z certyfikatem CE

Kolor: niebieski

Inne informacje: kevlarowe szorty wypinane za pomocą zamka błyskawicznego, po ich odpięciu otrzymujemy zwykłe jeansy, do codziennego użytku

Rozmiar: S-XXL

Cena: 479 zł.

Mottowear 1173 Pantz – damskie spodnie o kroju bojówek

Dżinsy Mottowear 1173 Pantz

Materiał: bawełna, podszycie na biodrach, pośladkach, kolanach i udach z kevlaru

Ochraniacze: protektory kolanowe SAS-TEC z certyfikatem CE

Przeznaczenie: jazda w ciepłe dni

Kolor: czarny

Inne informacje: możliwość prostego skrócenia nogawki

Rozmiar: W26, W28, W30, W32, W34, W36

Cena: 469 zł.

Rebelhorn Urban II – motocyklowe spodnie o uniwersalnym kroju

Dżinsy Rebelhorn Urban II

Materiał: bawełna, kevlarowe panele wszyte wewnątrz na kolanach, biodrach i w pasie

Ochraniacze: protektory CE kolan, piankowe protektory bioder

Kolor: niebieski

Inne informacje: praktyczne paski regulujące obwód nogawek oraz talii, perforacja w kroku dla lepszej wentylacji

Rozmiar: 30 – 38

Cena: 319 zł.

Modeka Denver II Pro – dżin­sy mo­to­cy­klo­we

Dżinsy Modeka Denver II Pro

Materiał: bawełna, wewnętrzne spodenki z kevlaru

Ochraniacze: protektory kolanowe certyfikowane wg EN 1621-1, piankowe ochraniacze Crash Foam na biodrach

Kolor: granatowy

Inne informacje: prosty, elegancki krój, doskonale sprawdzający się w codziennym użytkowaniu

Rozmiar: 28 – 34, 36, 38, 40

Cena: 570 zł.

Draggin Jeans Holeshot – dżin­sy mo­to­cy­klo­we

Draggin Jeans Holeshot

Materiał: bawełna, podszewka Romoto (opatentowana przez Draggin Jeans), certyfikat bezpieczeństwa CE Level 2

Ochraniacze: biodrowe i kolanowe

Kolor: niebieski

Inne informacje: prosty, uniwersalny krój. Obecnie najbezpieczniejsze spodnie motocyklowe dostępne na rynku

Rozmiar: 28 – 44

Cena: 1349 zł.

Alpinestars Hellcat Kevlarjeans – męskie spodnie motocyklowe

Alpinestars  Hellcat Kevlarjeans

Materiał: bawełna, kevlarowa podszewka

Ochraniacze: ochraniacze kolan z certyfikatem CE, uzupełnieniem są protektory bioder

Kolor: niebieski

Inne informacje: modny krój i przeszycia w okolicy kolan zapewniające ergonomię idealnie sprawdzającą się na motocyklu

Rozmiar: 28 – 36

Cena: 849 zł.

KOMENTARZE