fbpx

Podczas trwającego Goodwood Festival of Speed Yamaha zaprezentowała niezwykły prototyp – model XSR900 DB40, który jest kolejnym z gamy Sport Heritage, łączącej w sobie kultowe konstrukcje sprzed lat z nowoczesnymi technologiami.

Gama Yamaha Sport Heritage zachwyca już od dłuższego czasu, prezentując wyścigowe maszyny – oddają one niejako hołd modelom wyścigowym, które ukształtowały historię marki, jednocześnie oferując współczesne osiągi. W 2023 roku Yamaha kontynuuje tę passę, całkiem niedawno wypuszczając na rynek oficjalny zestaw akcesoriów do modelu XSR900, który pozwala na zmienienie go z nakeda w rasowego cafe racera.  

Teraz, podczas słynnego festiwalu Goodwood Yamaha pokazała kolejną perełkę – prototyp XSR900 DB40, który zgodnie z mantrą Sport Heritage, stanowi mieszankę bogatej wyścigowej historii japońskiego producenta oraz nowoczesnej technologii. Przydomek „DB40” został nadany na cześć ramy w stylu Deltabox, która zadebiutowała w wyścigowych modelach Yamahy w latach 80. ubiegłego wieku. Nie minęło wiele czasu, a technologia przeniknęła także do maszyn drogowych. Teraz, po 40 latach, ramy Deltabox pozostają sercem wielu motocykli Yamahy.

Yamaha zadebiutowała z ramą Deltabox w swoim motocyklu Grand Prix YZR500 OW61 w 1982 roku, podczas gdy w seryjnie produkowanej maszynie pojawiła się zaledwie trzy lata później – w TZR250. Od tego czasu Deltabox stał się synonimem modeli Yamaha Supersport, w tym rewolucyjnej R1-ki wprowadzonej na rynek 25 lat temu!

Bazujący na XSR900, model DB40 Prototype – nazwany tak właśnie dla uczczenia 40-lecia podwozia Deltabox – jest napędzany wielokrotnie nagradzanym trzycylindrowym silnikiem „CP3” o pojemności 890 cm3, umieszczonym w najnowszej wersji ramy w stylu Deltabox.

XSR900 DB40 Prototype to najnowszy model oparty na Yamasze XSR900, będący hołdem dla wyścigowej tożsamości japońskiego producenta. I czujemy, że nie będzie ostatnim!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

KOMENTARZE