fbpx

To już pewne! Yamaha, Honda, KTM i Piaggio podpisali umowę o współpracy przy tworzeniu standardu wymiennych baterii dla motocykli i skuterów elektrycznych. Dzięki temu te pojazdy mają trafić do jeszcze szerszego grona odbiorców i stać się prawdziwą alternatywą dla klasycznych jednośladów.

Jeszcze w marcu doszło do podpisania listu intencyjnego przez czterech czołowych producentów motocykli na rynku światowym: HONDA Motor Co., KTM F&E GmbH, Ltd., PIAGGIO Group (PIA.MI) i YAMAHA Motor Co., Ltd. Teraz oficjalnie zawarli oni umowę o utworzeniu Konsorcjum na Rzecz Wymiennych Akumulatorów do Motocykli (SBMC).

Członkowie założyciele Konsorcjum wierzą, że dostępność znormalizowanego systemu wymiennych akumulatorów jest kluczem do rozwoju niskonapięciowej elektromobilności. Podstawowym celem Konsorcjum jest znalezienie odpowiedzi na główne wątpliwości klientów, dotyczące przyszłości elektromobilności, poprzez zwiększenie zasięgu, skrócenie czasu ładowania oraz obniżenie kosztów pojazdów i infrastruktury.

Konsorcjum wyznaczyło sobie cztery główne cele:

  1. Opracowanie wspólnych specyfikacji technicznych dla systemów wymiennych akumulatorów.
  2. Zatwierdzanie standardowych zastosowań systemów akumulatorowych.
  3. Wprowadzenie i promowanie wspólnych specyfikacji Konsorcjum jako standardu w europejskich i międzynarodowych organizacjach normalizacyjnych.
  4. Rozszerzenie stosowania jednolitej specyfikacji, opracowanej przez Konsorcjum, na poziom globalny

Zobacz też:

Celem jest oczywiście to, by w niedalekiej przyszłości pojazdy elektryczne były jeszcze bardziej popularne. Opracowując jedną, uniwersalną baterię, można byłoby pokusić się o stworzenie stacji do wymiany baterii. Posiadacz elektryka podjeżdżałby pod coś na kształt paczkomatu, zostawiał rozładowaną baterię, a zabierał naładowaną. 

Honda wierzy, że szerokie spopularyzowanie motocykli elektrycznych może odegrać ważną rolę w procesie kształtowania bardziej zrównoważonego społeczeństwa. Aby tego dokonać, musimy rozwiązać kilka kwestii, takich jak zwiększenie zasięgu, skrócenie czasu ładowania oraz obniżenie kosztów pojazdu i infrastruktury, co powinno podnieść satysfakcję klientów” – mówił Yoshishige Nomura, Dyrektor Generalny, Operacji Motocyklowych w Honda Motor Co., Ltd.

Z kolei Stefan Pierer z KTM-a dodawał: „Wspólnie z partnerami będziemy pracować nad stworzeniem systemu wymiennych akumulatorów o mocy maks. 11 kW dla pojazdów zasilanych niskim napięciem (48V), w których wdrożony zostanie międzynarodowy standard techniczny. Oczekujemy że jednoślady silnikowe zachowają dotychczasowe znaczenie w miastach przyszłości i poza nimi”.

KOMENTARZE