fbpx

Najnowsze rozwiązania technologiczne nie są już domeną marek premium. Tajwański SYM wprowadza je do popularnej klasy modelem GTS Joymax.

SYM GTS – jak Europejczyk

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop

SYM GTS, Wyglądający jak średniej wielkości maksiskuter, był napędzany większymi silnikami – 250 ccm lub niespełna 300 ccm. Wersję Joymax napędza silniczek o pojemności 125 ccm. W efekcie ta „stodwudziestkapiątka” jest dość duża i ciężka.

Dodatkowy przydomek „Sport”, jakkolwiek dość odległy od osiągów, oznacza, że ten skuter od wersji podstawowej różni się niską, ciemną szybą, brakiem oparcia dla pasażera, brakiem regulowanego zadupka kierowcy i wykończeniem kanapy czerwoną nicią. Wykończenie ani użyte materiały nie ustępują produktom japońskim czy europejskim.

Nowoczesne technologie w skuterze 125 ccm

Sym JoyMax

Duży skuter jest jak duży samochód: oferuje lepszy komfort jazdy i bogate wyposażenie. Zwłaszcza pod tym ostatnim względem SYM przoduje nad konkurentami w swojej klasie. Ma zintegrowany układ hamulcowy z ABS-em, który nie ingeruje zbyt szybko i pozwala uzyskać wysokie opóźnienia. Zintegrowanie układu pozwala używać jedynie lewej dźwigni do hamowania, gdyż uruchamia ona tylny zacisk hamulcowy i częściowo przedni. Dopiero do hamowania awaryjnego trzeba użyć obu dźwigni.

To nie koniec nowoczesnych technologii. O oszczędność paliwa w ruchu miejskim dba system start&stop. Gdy zatrzymujemy się np. przed sygnalizacją świetlną, po 3 sekundach układ wyłącza silnik. Gdy mamy zielone, wystarczy dodać gazu, a silnik rozpoczyna pracę. Oszczędność benzyny może wynieść nawet 10%. Komu na tym nie zależy, łatwo wyłączy system. Listę wyposażenia uzupełniają światła awaryjne, centralny wyłącznik prądu ukryty w schowku pod kanapą oraz możliwość otwarcia tego schowka włącznikiem elektrycznym na kierownicy, gdy silnik pracuje. Niestety, w wersji 125 nie ma świateł przeciwmgielnych, są jedynie ich atrapy. Na pochwałę zasługują podwójne reflektory, doskonale oświetlające drogę nocą.

Szybki i dynamiczny

Sym JoyMax

Prawie 15-konny silnik Joymaxa to nowoczesna jednostka napędowa. Jak na skuter o sporej masie, mocy nie jest za wiele. Jednak chociaż nie jest rakietą, w ruchu miejskim to szybki i dynamiczny pojazd. Możliwa jest też jazda poza miastem. Prędkość maksymalna – powyżej 110 km/h. W dużym schowku pod kanapą można zmieścić dwa kaski.

Skuter prowadzi się łatwo i przyjemnie, więc początkujący nie powinni mieć problemów. Dodatkowym bonusem jest niskie spalanie oraz duży zbiornik paliwa, dzięki któremu nie trzeba co chwilę podjeżdżać pod dystrybutor benzyny.

Dane techniczne SYM Joymax 125i

SYM GTS Joymax 125i Sport ABS start&stop

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: OHC, 4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124,6 ccm

Średnica x skok tłoka: 57 mm x 48,8 mm

Stopień sprężania: 11,3: 1

Moc maksymalna: 10,9 kW (14,8 KM) przy 8750 obr./min

Maksymalny moment: 12,3 Nm przy 6750 obr./min

Zasilanie: wtrysk

Smarowanie: mokra miska

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: CVT

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: stalowa, rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: dwa elementy resorujaco-tłumiące

Hamulec p.: tarczowy, 260 mm

Hamulec t.: tarczowy, 240 mm

Opony przód I tył: 120/70-14 55P I 140/60-13 63P, bezdętkowe

ELEKTRONIKA

ABS: układ zintegrowany

Inne: stop&start

WYMIARY I MASY

Dł. i szer. i wys.: 2160 i 760 i 1250 mm

Wysokość siedzenia: 770 mm

Rozstaw osi: 1520 mm

KOMENTARZE