fbpx

Primavera 125 3V / Primavera 125 3V ABS Primavera pojawiła się po raz pierwszy w ofercie Vespy w 1968 roku. Jej odświeżona, nowa wersja czerpie pełnymi garściami z najlepszych cech poprzedniczki. Nie brakuje jej jednak nowoczesnych akcentów. Linie skutera pozostały klasyczne ale na pokładzie znajdziemy światła LED czy elektroniczny wyświetlacz. Primavera ma sztywniejszą ramę, powiększone […]

Primavera 125 3V / Primavera 125 3V ABS

Vespa Primavera

Primavera pojawiła się po raz pierwszy w ofercie Vespy w 1968 roku. Jej odświeżona, nowa wersja czerpie pełnymi garściami z najlepszych cech poprzedniczki. Nie brakuje jej jednak nowoczesnych akcentów. Linie skutera pozostały klasyczne ale na pokładzie znajdziemy światła LED czy elektroniczny wyświetlacz.

Primavera ma sztywniejszą ramę, powiększone miejsce na nogi oraz wygodną dość nisko osadzoną kanapę Nowe usytuowanie akumulatora (w centralnym tunelu podestu) pozwoliło na zwiększenie pojemności schowka pod siodełkiem, aż do 16,6 litra. Oznacza to, że w środku znajdzie się miejsce na kask, czy na laptopa, a po pracy także na małe zakupy.

Sercem tego modelu jest jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik, z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy z 3 i elektronicznym wtryskiem paliwa generujący 10 KM i 10,4 Nm. Jednostka jest oszczędna i wystarczająco dynamiczna by sprostać miejskim wyzwaniom.

Kupując Primaverę mamy do dyspozycji kilka opcji kolorystycznych oraz bardzo szeroki wachlarz akcesoriów dodatkowych. Dopasowanie skutera pod swój gust to w Vespie żaden problem.

Cena: 16 500 zł / 18 500 zł

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Manetki podgrzewane OXFORD do…Zipp Skuter Toros K0 Astro…Pokrowiec na skuter ZIPP (rozmiar…

Vespa Sprint 125 3V / Vespa Sprint 3V ABS

Vespa Sprint

Model Sprint to klasyczny mieszczuch na 12 calowych kołach. Jak zwykle w wypadku tego producenta wygląd to podstawa. Przedni reflektor, agresywne wykończenia oraz analogowo-cyfrowy wyświetlacz mają nawiązywać do sportowych korzeni Vespy.

Sprint ma być bardziej sportową wersją Promavery i z tego zadania wywiązuje się całkiem nieźle. Pod owiewkami pracuje trzyzaworowy silnik z elektronicznym wtryskiem paliwa. Jednostka, jak przystało na skuter ze sportowymi aspiracjami, zapewni nam odpowiednie przyspieszenie i dynamikę.

Skuter jest dość wąski i zwinny. Do tego niska waga powoduje, że Sprinta bardzo dobrze i pewnie się prowadzi.

Jeżeli poszukujecie 125-tki o klasycznym wyglądzie, ale z żyłką sportowca zdecydowanie musicie bliżej przyjrzeć się modelowi Vespa Sprint.

Więcej informacji o tym skuterze znajdziecie w naszym teście.

Cena: 18 000 zł / 19 500 zł

Vespa PX 125

Vespa PX

Bardziej klasycznie się nie da! Vespa PX 125 to najbardziej oldschoolowy skuter w ofercie. Oczywiście nowy PX zachowuje wszystkie klasyczne szczegóły, które stanowiły podstawę sukcesu tego modelu ponad trzy dekady temu. Nowy PX to nadal stalowa karoseria, okrągłe, klasyczne lusterka, ręczna przekładnia biegów przy kierownicy i możliwość montażu koła zapasowego.

Oprócz świetnego wyglądu Vespa oferuje właścicielowi dynamiczny silnik, spełniający teraz normę Euro 3, łatwe prowadzenie i zwinność.

Za posiadanie takiego klasyka, ze wszystkimi jego wadami i zaletami trzeba jednak niestety trochę zapłacić.

Cena: 16 900 zł

Vespa 946 Bellissima

Vespa 946 Bellissima

Ten model skutera to genialne połączenie nowoczesności i klasycznych linii. Mimo zastosowania współczesnych komponentów jak światła LED czy designerska kanapa na aluminiowych wspornikach Vespa jest wierna swojemu niepowtarzalnemu stylowi.

Pod owiewkami pracuje też nowoczesna jednostka napędowa. Jednocylindrowy, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik generuje 11 KM i prawie tyle samo momentu obrotowego. Jak twierdzi producent jest ona też wyjątkowo ekonomiczna.

Skuter stoi na dość dużych 12 calowych kołach. Inżynierowie wyposażyli 946 w tarczowe hamulce zarówno z przodu jak i z tyłu oraz w dwukanałowy ABS w standardzie. To cieszy, bo przypomnijmy, że niektóre Vespy nadal mają tylko bębnowe spowalniacze.

Niestety model 946 Bellissima jest najdroższym pojazdem w ofercie marki. Prawie czterdzieści tysięcy to jednak duży wydatek jak na jednoślad klasy 125 ccm.

Cena: 44 900 zł

Vespa GTS Super 125 i.e. / Vespa GTS Super 125 i.e. FL ABS

Vespa GTS Super 125

No cóż sama nazwa sugeruje już, co można myśleć o tym modelu. Stylistycznie Vespa jak zwykle się postarała. Klasyka i nowoczesność połączone w jednej bryle to znak charakterystyczny także tego skutera.

W tym modelu styl podkreślono sportowymi detalami: charakterystyczna osłona chłodnicy po prawej stronie, czarne felgi, specjalna przednia owiewka, analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza z czerwonym podświetleniem zdecydowanie mogą się podobać. Ciekawostką jest natomiast port USB znajdujący się na pokładzie.

Cena: 21 900 zł / 22 900 zł

Vespa GTS SuperSport 125 i.e. / GTS SuperSport 125 i.e. ABS

Vespa GTS Super Sport 125

Model GTS SuperSport to klasyka o sportowym charakterze. Elegancka linia, duża kanapa, i ładne detale to nie wszystko, co ma do zaoferowania ten model. Dynamiczny i dość oszczędny silnik zapewnią bardzo dobre osiągi, tak bardzo potrzebne kiedy nie chcecie się nigdzie spóźnić.

Poza tym GTS SuperSport już swoim wyglądem zachęca do dłuższych, weekendowych wypadów. Ten pojazd to nie tylko stylowy skuter do codziennych zadań, to także bardzo dobry kompan do dalszych podróży.

Cena: 23 000 zł / 24 500 zł

KOMENTARZE