fbpx
A password will be e-mailed to you.

Czeski tor Most to 43. obiekt, na którym Pirelli ścigało się przez dziesięciolecia swojego udziału w mistrzostwach świata World Superbike. Na jakie mieszanki włoski producent zdecyduje się w najbliższy weekend?

W najbliższy weekend runda seria World Superbike rywalizować będzie w Czechach, wracając do kraju naszych południowych sąsiadów po raz pierwszy od 2018 roku. Wtedy jednak rywalizowano w Brnie. Teraz zawodnicy walczyć będą na Autodrom Most – obiekt debiutuje w kalendarzu WSBK i ma pozostać w nim co najmniej do 2025 roku.

Położony niedaleko Pragi obiekt Most otworzono w 1983 roku jako pierwszy stały kompleks w ówczesnej Czechosłowacji. Tor był już gospodarzem wielu imprez, w tym krajowych mistrzostw motocyklowych.

Autodrom Most to jeden z kilku nowych obiektów w sezonie 2021 WSBK 2021. To tor nieznany dla większości zawodników i zespołów, którzy będą musieli wykorzystać pierwsze sesje treningowe, aby jak najlepiej ustawić motocykle.Autodrom MostNa czeskim torze odbędzie się cała masa wyścigów WSBK oraz serii towarzyszących. Co najważniejsze, na tor będą mogli wejść kibice! W sumie, w sobotę odbędą się wyścigi numer 1 WSBK, WSS, WSP300 oraz Yamaha R3 bLU cRU Cup. W niedzielę czeka nas z kolei rywalizacja kolejno w: wyścigu Superpole WSBK, a następnie w wyścigach numer 2: Supersportów, Supersportów 300 oraz Superbike.

Jakie opony dostarczy Pirelli dla WSBK i WSS?

Pirelli dostarczy do Mostu w sumie 4072 opony, w które następnie zostaną zaopatrzeni zawodnicy wszystkich czterech klas. Oprócz gum na suchy tor, na wypadek złych warunków pogodowych zawsze dostarczane są opony deszczowe, a dla kategorii WSBK i WSS – również opony pośrednie.

W World Superbike zawodnicy będą mieli po dwie różne mieszanki „slicków”, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Do tego każdy dostanie dwie sztuki tylnej, supermiękkiej opony kwalifikacyjnej do wykorzystania w sesji Tissot Superpole.Opony Pirelli w paddocku WSBKWśród rozwiązań przewidzianych na przód, będzie jedna opcja standardowa i jedna rozwojowa: standardowe rozwiązanie w postaci miękkiej opony SC1 oraz rozwojowe rozwiązanie SC1 w specyfikacji A0508. Tę ostatnią oponę z powodzeniem zaprezentowano podczas rundy na Misano, a ostatnio w Assen także była chętnie wykorzystywana przez zawodników. To dobra alternatywa dla standardowej opony SC1. W Moście włoski producent będzie chciał potwierdzić jej osiągi.

Jeśli chodzi o tył, zawodnicy dokonają wyboru między dwoma rozwiązaniami: standardową, supermiękką oponą SCX oraz standardową, miękką gumę SC0. Opona SCX od początku zbiera pozytywne recenzje od zawodników, a w Donington Park cała stawka wybrała tę mieszankę na drugi wyścig. Z kolei opcja SC0 świetnie sprawdziła się ostatnio w Assen.Wyścig WSS w AssenW przypadku złej pogody, Pirelli udostępni zawodnikom World Superbike opony przejściowe i pełne deszczówki z tzw. standardowej gamy. Oprócz tego, dostępny będzie też tylny „wet” w specyfikacji X1251. Oponę tę zaprezentowano w zeszłym roku w Magny-Cours, gdzie natychmiast była wykorzystywana przez większą część stawki. Guma ta wykorzystuje nową mieszankę, zapewniającą lepszą przyczepność w mokrych warunkach, nawet przy niższych temperaturach.

W World Supersport dostępne będą z kolei dwie mieszanki z przodu i dwie z tyłu. Na przód zawodnicy będą mogli wybrać między standardowymi SC1 i SC2. Z kolei z tyłu dostaną do wyboru supermiękką, standardową oponę SCX oraz standardową, miękką mieszankę SC0.

KOMENTARZE