fbpx
A password will be e-mailed to you.

Honda praktycznie od zawsze była pionierem w kwestii mini crossów dla dzieci. Teraz zaprezentowała CRF-E2 – (nie do końca swój) pierwszy seryjnie produkowany elektryczny motocykl!

Tak naprawdę to nie Honda, a Greenger Powersports będzie produkował na licencji japońskiej marki i pod legendarnym już oznaczeniem CRF model E2, który nieoficjalnie można uznać za pierwszy seryjnie produkowany elektryczny motocykl Hondy. 

Można powiedzieć, że Honda zapoczątkowała świat pitbike’ów od modelu XR 60. Później zastąpiła go już legendarna rodzina mini crossów CRF50, 70 i 110, która była (i w sumie nadal jest) doskonałym przedsionkiem dla dzieciaków zaczynających przygodę z offroadem przed przesiadką na poważniejsze sprzęty do motocrossu, czy enduro.

Teraz Honda CRF-E2 ma być nowoczesną kontynuacją i alternatywą dla dotychczasowych czterosuwowych modeli oferując wykorzystanie modnego, „ekologicznego” silnika elektrycznego i podzespołów nadwozia sprawdzonych w innych motocyklach. Dzięki motorowi 48V-BLDC zasilanemu przez wymienny akumulator litowo-jonowy i dwom trybom jazdy motocykl ma być odpowiedni dla początkujących i bardziej zaawansowanych dzieciaków. 

W przeciwieństwie do rządzącego aktualnie na rynku elektrycznego mini crossa KTM SX-E 5, który jest alternatywą dla maszyn o pojemności 65 ccm, Honda CRF-E2 ma zastąpić mniejsze 50-tki. Również cena jest dużo niższa od pomarańczowej konkurencji, bo w detalu elektryczna ceerefa ma kosztować ok. 13 500 złotych. Motocykl jest już dostępny na rynku amerykańskim, więc pozostało nam czekać na pierwsze wrażenia z jazdy użytkowników i pojedynki ze spalinowymi maszynami i elektryczną konkurencją oraz oczywiście import na polski rynek. O ile w ogóle się to wydarzy.

Więcej informacji na stronie Greenger Powersports.

Dane Techniczne

Honda CRF-E2 

Silnik elektryczny: 48 V- BLDC motor with inner rotor

Rated Output 1.2 KW / 2000RPM

Moc Maksymalna: 2.5 kW

Maksymalny Moment Obrotowy: 25 Nm

Maksymalne obroty silnika: 4000 obr./min

Przełożenia: 1:7.1

Tryby jazdy: Stage 1 , Stage 2

Chłodzenie: Powietrzem

Bateria: wymienna, litowo-jonowa, waga: 5.9kg
Pojemność/Energy: 20 AH/960 Wh

Czas Ładowania 100%: Standard: 4 Godziny, Szybkie Ładowanie: 2.5 godziny

Advertisement

Czas Ładowania 80%: Standard: 3.2 Godziny, Szybkie Ładowanie: 2 godziny

Czas pracy: 2 godziny w doskonałych warunkach po pełnym naładowaniu

Nadwozie

Rama: aluminiowa, twin-spar z podwójną kołyską

Przednie zawieszenie: hydrauliczny konwencjonalny widelec teleskopowy ϕ 33 mm, 

Tylne zawieszenie: DNM (regulowane – odbicie/dobicie)

Skok zawieszenia przód/tył: 100 mm/210 mm

Przedni hamulec: hydrauliczny, 190 mm tarcza – operowany prawą ręką

Tylny hamulec: hydrauliczny, 190 mm tarcza – operowany lewą ręką

Rozstaw Osi: 970 mm

Wysokość siedzenia regulowana: 630 mm / 650 mm

Maksymalne obciążenie: 45 kg

Waga: 48 kg

Cena: 13 500 PLN (na rynku amerykańskim)

 

KOMENTARZE