14-letni Mateusz Molik czeka już na swój drugi sezon, jako jedyny Polak, w pucharze Northern Talent Cup. Stąd już blisko do Mistrzostw Świata WSBK i MotoGP!
Nastoletni zawodnik Speed Day Racing Team, po raz drugi wystartuje w młodzieżowym cyklu. W dalszym ciągu Mateusz Molik pozostaje jedynym Polakiem w międzynarodowej stawce.
Z założenia, Northern Talent Cup odbywa się na terenie środkowej i północnej Europy. Tegoroczna seria to siedem rund, oraz poprzedzające je zimowe testy na niemieckim torze Oschersleben. Aż trzy wyścigi tegorocznych zmagań zaplanowano przy rundach MotoGP (Le Mans, Sachsenring i Assen), pozostałe zostaną połączone z takimi cyklami, jak EWC czy IDM.
14-letni Mateusz Molik podobnie, jak w 2020 roku, startować będzie na motocyklu KTM RC4R. Stawka liczyć będzie, łącznie z Polakiem, 26 zawodników.„Muszę przyznać, że najbardziej nie mogę doczekać się tych rund, które odbędą się przy MotoGP, być na jednym paddocku z moimi idolami to coś wielkiego” – przyznaje Mateusz Molik. „W zeszłym roku pandemia pokrzyżowała organizatorom plany, a nasze starty skrócono do minimum. Było to takie przetarcie do właściwego sezonu. W półtora miesiąca musiałem nauczyć się nowych torów i wjeździć w motocykl. Oczywiście z wielką niecierpliwością czekam na spotkanie z Valentino Rossim, czy Markiem Marquezem (śmiech), ale nie mogę doczekać się także spotkania z zawodnikami z mojej stawki. Ogłoszono już listę startową, więc wiem, że z wieloma z nich znów się spotkam. Poza sezonem również utrzymujemy kontakt, dlatego z niecierpliwością odliczam dni”.Warto przypomnieć, że Mateusz Molik ma już na swoim koncie ma m.in. starty w Pucharze MiniGP Słowacji i Węgier organizowanym przez Junior International Motorcycle Championship, gdzie wywalczył trzecie miejsce. Gdy tylko skończył wymagany do uzyskania w Polsce wiek, czyli 12 lat, wystartował w Pucharze Polski w klasie Moto3. Był najmłodszym zawodnikiem w historii, doszło do tego dokładnie dzień po urodzinach stanowiących limit wiekowy. Wtedy na swoim koncie Mateusz miał już pierwszy sezon na Pit Bike. W 2018 roku startował w klasie Stock 125, rok później przeniósł się do Stock 150 Junior.„Jesteśmy bardzo dumni, że Mateusz po raz drugi wystartuje w tak prestiżowej serii. Zeszły rok był trudny dla wszystkich. Mamy nadzieję że teraz będzie mógł rozwinąć skrzydła i zaprezentować się w świetnej formie. Harmonogram Northern Talent Cup jest bardzo wymagający, seria w tym roku rozegra się właściwie na przestrzeni czterech miesięcy. W tak zwanym międzyczasie trzeba jeszcze nadrabiać lekcje, a Mateusz jest obecnie w 8. klasie, z testów w Oschersleben wraca prosto na egzaminy, a później czeka go wybór szkoły średniej. Ale musimy to wszystko pogodzić, bo taką szansę ma się tylko raz w życiu” – zaznaczają rodzice zawodnika, Magdalena i Jacek Molik.
Kalendarz Northern Talent Cup 2021:
- 17-18 kwietnia – testy torze Oschersleben, Niemcy
- 29 kwietnia-2 maja – Lausitzring, Niemcy (IDM)
- 14-16 maja – Le Mans, Francja (MotoGP)
- 20-23 – Oschersleben, Niemcy (Speedweek, EWC)
- 18-20 lipca – Sachsenring, Niemcy (MotoGP)
- 25-27 lipca – Assen, Holandia (MotoGP)
- 13-15 sierpnia – Assen, Holandia (IDM)
- 27- 29 sierpnia – Red Bull Ring, Austria (IDM).