fbpx
A password will be e-mailed to you.

Wrzesień ma to do siebie, że towarzyszy mu wysyp motocyklowych premier. Jedne mniej, drugie bardziej oficjalne dają przedsmak tego, co wydarzy się już wkrótce na salonach motocyklowych w Paryżu i Mediolanie.

Przecieki dotyczące parametrów technicznych nowych motocykli są jeszcze wyjątkowo ubogie w szczegóły. Niewielka to strata, wszak należy pamiętać, że publikowane przed oficjalną premierą w prasie fachowej informacje przeważnie grzeszą huraoptymizmem.


REKLAMA

Czasami nawet sami producenci są nie do końca przekonani o ostatecznym kształcie swoich motocykli i wtedy okazuje się, że coś, co już można było obejrzeć, w rzeczywistości ma wyglądać inaczej. Tak stało się chociażby z Kawasaki ZZ-R 1300, które tu i ówdzie można było już prezentowane, jednak jego ostateczną formę poznamy dopiero za miesiąc.

Tymczasem już całkiem na poważnie możemy pokazać nowe Kawasaki ZX-10R. Wiadomo o nim, że ma być jeszcze szybsze i lżejsze niż dotychczas. I mniejsze. Całkowicie nowe podwozie ma zapewnić mu wejście na najwyższe lokaty w wyścigach, a atrakcyjniejsza stylizacja przyciągać wzrok i łamać opory nowych nabywców. Dzięki zmienionej pozycji silnika w ramie nowe ZX-10R ma być łatwiejsze do prowadzenia niż dotychczasowy model. ZX-10R wyposażony jest w wysokiej klasy amortyzator skrętu firmy Ohlins, co do tej pory nie zdarzało się japońskim producentom. Silnik otrzymał wtrysk paliwa nowej generacji, masa wału korbowego została zredukowana w celu lepszej reakcji silnika na dodanie gazu.


REKLAMA



REKLAMA


Uwagę w nowym Kawasaki przykuwają kierunkowskazy wbudowane w owiewki (teraz także tylne) i podwójny układ wydechowy, który zgodnie z panującą modą trafił pod siodło. Zmieniono wreszcie zestaw przyrządów na czytelny.

W przyszłym roku zobaczymy także całkowicie obudowaną wersję tegorocznej nowości Kawasaki ER-6. W odróżnieniu od znanego do tej pory, pozbawionego osłon ER-6n nowy motocykl nazywać się będzie ER-6f. Napędzany będzie tym samym rzędowym dwucylindrowcem o pojemności skokowej 650 ccm. Jednym z jego atutów ma być relatywnie niska cena.

KOMENTARZE

REKLAMA