fbpx

Motocykle klasy 125 nie kojarzą się z podróżowaniem. Tak przynajmniej utarło się przez lata. Ale są Motocykliści, którzy przyjemnością czerpaną z jazdy oraz z niezaprzeczalnych zalet motocykli dostępnych na samochodowe prawo jazdy, nie tylko udowadniają, że jest inaczej, ale też napędzają innych do przełamywania stereotypów i sięgania po motocyklową przygodę, która może objawiać się na wiele sposobów.

Jedną z takich osób jest Michał Saks, który pomimo posiadania motocykla o większej pojemności, z premedytacją wsiadł na swojego Junaka M12 125 Vintage, by wybrać się w motocyklową podróż w innym wymiarze.

Jego celem były nadbałtyckie kraje, których duże portowe miasta oraz urokliwe niewielkie miejscowości w niepowtarzalny sposób przeplatają się z krajobrazem plaż, nadmorskich lasów, pagórków i jezior. Trwająca 10 dni podróż wiodła trasą z naszych Kaszub przez Litwę, Łotwę i Estonię, a jej punktem zwrotnym okazały się fińskie Helsinki i okoliczne bałtyckie dzikie wyspy. Jak twierdzi Michał, jazda turystyczna motocyklem klasy 125 ma do zaoferowania znacznie więcej niż przemieszczanie się z punktu „a” do „b”.

Junak SC 125 powstał jednak nie tylko by cieszyć oko. To co liczy się przede wszystkim to wrażenia z jazdy i generowane w dużych pokładach pozytywne emocje. Nowoczesne zawieszenie oparte na widelcu upside-down z przodu oraz centralnym elemencie resorująco-tłumiącym z tyłu jest tak zestrojone by z powodzeniem łączyć komfort jazdy z precyzją prowadzenia.

Podwozie uzupełniane jest przez wydajny układ hamulcowy z tarczą o średnicy 300 mm przy przednim kole oraz układem CBS. Te walory są tym bardziej ważne, że w stworzonej z podwójnej kołyski ramie znalazł miejsce nowoczesny silnik, wyposażony w układ wtrysku, chłodzenie cieczą oraz 4-zaworową głowicę, który generuje 15 KM mocy, co stanowi maksymalną wartość określoną przez homologację dla motocykli klasy 125.

Dla lubujących się w nowinkach technicznych także nie zabraknie ciekawych elementów. Junak SC 125 jest standardowo wyposażony w przejrzysty kokpit w formie kolorowego ekranu TFT, który posiada opcje automatycznego dostosowywania jasności i zmiany schematów kolorystycznych w zależności od ilości światła naturalnego.

Oświetlenie Junaka SC 125 wykonano w technologii full-LED, co zapewnia nie tylko odpowiednią, nowoczesną prezencję, ale także bezpieczeństwo i dobrą widoczność. Wśród wyposażenia nie zabrakło także 2-amperowego gniazda SUB do zasilania wszelkich urządzeń mobilnych, a także wskaźnika temperatury otoczenia, czy zapiętego biegu. To co ucieszy motocyklistów zwracających uwagę na detale, to bardzo dopracowana konstrukcja, której nie brakuje stylistycznych akcentów oraz wysokiej jakości materiały. Junak SC 125 potrafi urzec i robi to na wielu płaszczyznach.

Junak SC 125 dostępny jest w cenie 15 299 zł. Szczegóły na stronie producenta. 

KOMENTARZE