fbpx
V7R0Z62cSFA

W samym środku wakacji oddajemy do Waszych rąk siódmy w tym roku numer „Świata Motocykli”. W lipcowym wydaniu Bedoes 2115 opowiada nam o swojej rapowej drodze i motocyklach, Andrzej sprawdza możliwości seryjnych BMW M1000RR i S1000RR, Eliasz testuje najnowsze endurówki Husqvarny, Smoku przybliża niezwykłego customa, a i Lech (jak zwykle) na brak zadań nie narzeka. Z ogromną przyjemnością zachęcamy też do zabrania ze sobą naszego magazynu na motocyklowy (i nie tylko) wyjazd – w końcu sezon trwa w najlepsze. Miłej lektury!

Świat motocyklistów: Borys Przybylski – Bedoes 2015

„Nie powiem Ci, że jestem chudy, ale nie powiem Ci też, że nie mam talentu”. Borys Przybylski – Bedoes 2115 opowiada nam o swojej rapowej drodze i o tym, co motocykle robią w życiu! 

Premiera: BMW M1000RR / S1000RR

Jak się okazuje, różni ludzie mają te same potrzeby. Fani jazdy po torze mają bowiem jeden, wspólny cel – przejechać każde okrążenie tak szybko, jak tylko potrafią. Środków do celu jest jednak wiele. My sprawdziliśmy, ile da się wyciągnąć z seryjnych motocykli.

Premiera: Husqvarny Enduro 2024

Na 120-lecie marki Husqvarna zaprezentowała zupełnie nową gamę motocykli enduro. Podczas światowej premiery w Norwegii sprawdziliśmy, czy to tylko chwyt reklamowy, czy motocykle faktycznie doczekały się istnych rewolucji.

Sprawdzian: Honda XL 750 Transalp vs Suzuki V-Strom 800 DE

W porównaniu tych maszyn trudno nie odnieść się do wagowych kategorii bokserskich. Z pewnością nie zakwalifikujemy ich do kategorii ciężkiej, bo tu walczą V-Strom 1050 i Africa Twin 1100. Kategoria średnia też nie pasuje, bo ją reprezentują Suzuki V-Strom 650 lub Honda CB 500X. Pozostaje nam zatem waga półciężka albo junior-ciężka.

Strefa bez prawka: Junak ADV 125

Klasa motocykli wyprawowych, zwana też Adventure, jest niezwykle bogata i każdy fan takich maszyn znajdzie coś dla siebie. Może to być ogromny Triumph Tiger Explorer, może być nieco mniejszy Suzuki V-Strom 800 albo jeszcze mniejsze Benelli 500 TRK. A może być coś zupełnie malutkiego w klasie 125!

Sprawdzian: Kymco AK 550 Premium

Od momentu wejścia na rynek Kymco AK 550i w roku 2016, pilnie śledzimy rozwój tego flagowego okrętu we flocie firmy. Trudno więc było nie skorzystać z okazji i nie pojeździć najnowszą, najbardziej wypasioną i luksusową wersją „Akacza” – Premium. 

Historia motocykli według Lecha: Joey Dunlop

Któż nie słyszał o legendarnych wyścigach na Wyspie Man? Mimo że od wielu lat impreza oficjalnie, w sensie sportowym, jest raczej lokalna, to jej zwycięzcy znani są w całym świecie. Nikt nie wygrywał tu tyle razy, co Joey Dunlop.

Motolegendy: Buell serii XB

Historia Erica Buella i tworzonych przez niego motocykli jest tak długa, że zabrakłoby całego wydania Świata Motocykli, by przedstawić ją szczegółowo. Przez lata firma miała swoje wzloty i upadki. Zatrzymajmy się na chwilę przed pierwszym zawieszeniem produkcji Buella. Seria XV była dobrze znana także w Europie i chyba najbardziej ucywilizowana ze wszystkich w historii amerykańskiego producenta.

Custom: Kawasaki 550SX/Kymco 125 „Ocean Drive” – William Chiappa

Swego czasu Marcello Parimbelli – redaktor „Kustom World” i organizator konkursu customowych skuterów na Motor Bike Expo w Weronie – dostał wiadomość z pytaniem, czy zaakceptuje zgłoszenie jeżdżącej sofy. Odmówił, bo nawet w otwartej na udziwnienia kategorii, coś takiego byłoby grubą przesadą. Nie zostawił jednak budowniczego bez niczego. Poradził mu, by przebudował stary skuter wodny z oldschoolową fluorescencyjną grafiką… 

Używki: Harley-Davidson Sportster (2004-2022)

Sportster jest jednym z najdłużej produkowanych motocykli na świecie. Jego historia zaczęła się w 1957 roku. Początkowo nie był on traktowany z powagą przez prawdziwych Harleyowców. Czasy jednak się zmieniają – w dobie modeli na prąd i nowych silników zrywających z tradycją, klasyczny Sportster staje się tradycyjnym Harleyem kontynuującym nurt „good vibration”.

Jak to działa: Wtrysk paliwa (cz. 2 – ewolucja i przyszłość)

Dzisiejsze motocykle nie mogłyby istnieć bez wtrysku paliwa. W dobie coraz surowszych norm czystości spalin, układ ten nie służy tylko uzyskaniu najlepszych osiągów. W dużej mierze, jego głównym zadaniem jest utrzymanie w ryzach szkodliwych substancji wydobywających się z wydechu. Czy aby na pewno jest to zdrowe dla silnika? Nie zawsze.

Sąsiedzi: Raj(ch) Motocyklistów

Kraj, który postanowił odwiedzić Hubert, nie kojarzy się zwykle z turystyką motocyklową dla każdego, ponieważ nawet jeśli ktoś planował go odwiedzić, najczęściej robił to w formie tranzytu, aby kontynuować podróż na południe lub zachód Europy. Sam wielokrotnie korzystał on z niemieckiej autostrady w ten sposób, jednak tym razem postanowił zjechać z szybkich dróg i zobaczyć, co poza nimi mogą zaoferować motocykliście nasi zachodni sąsiedzi.

Za horyzont: Podróżowanie długodystansowe

Hania i Jacek zamierzali po prostu dojechać na dwóch kołach do Indii. Długo marzyli o Jedwabnym Szlaku – mimo że w linii prostej to tylko 6 tysięcy kilometrów, a po drogach około 10 tysięcy km. Zacny zamiar, prawda? Do Indii co prawda nadal nie dojechali, ale znaleźli za to nowy dom… w permanentnej podróży.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

 

KOMENTARZE