fbpx

W roku 1977 pierwszy Harley-Davidson Low Rider wyniósł standardy fabrycznych motocykli custom na niespotykany do tego czasu poziom. Dziś Harley-Davidson przedstawia nową generację wydajności i mrocznego stylu wprowadzając model Low Rider S.

Low Rider S, napędzany silnikiem Screamin’ Eagle Twin Cam 110 dołącza do niedawno wprowadzonych modeli Fat Boy S oraz Softail Slim S i zostaje trzecim członkiem rodziny motocykli cruiser Harley-Davidson z serii S, które charakteryzuje potężna moc i stylistyka inspirowana światową kulturą custom. Zmodyfikowane zawieszenie oraz hamulce dopełniają całości, tworząc maszynę gotową do akcji na każdej drodze i ulicy.

„Klienci dopytywali się, kiedy Harley-Davidson opracuje kolejny agresywny i mocny motocykl, podobny do legendarnych modeli FXR”- mówi Brad Richards, dyrektor ds. stylistyki Harley-Davidson. „To nasza odpowiedź na te pytania. Low Rider S podąża za obecnymi trendami motocykli custom oraz odzwierciedla nasze stylistyczne dziedzictwo, jednocześnie dążąc do ponownego zdefiniowania osiągów Harley-Davidson dla motocyklistów nowego pokolenia. Chcieliśmy, aby kierowca poczuł drogę dzięki niezwykłej mocy i łatwemu prowadzeniu motocykla, który nie ma zbędnych dodatków”.

Wszystko zaczyna się od układu napędowego. Potężny silnik Screamin’ Eagle Twin Cam 110 V-Twin to największy fabrycznie montowany silnik Harley-Davidson. Ma wydajny wlot powietrza Screamin’ Eagle Heavy Breather oraz układ wydechowy 2-1-2 w stylu Fat Bob, generując 156 Nm momentu przy 3500 obr/min – to 13% więcej niż standardowy motocykl Low Rider. Solidne sprzęgło przekazuje tę moc do 6-stopniowej skrzyni biegów Cruise Drive. Tempomat włączany przez elektronicznie sterowaną przepustnicę należy do standardowego wyposażenia. Cały układ napędowy oraz wydech są pomalowane na kolor czarny w kombinacji czarnego lakieru matowego, fakturowanej czerni i elementów pokrytych czarnym lakierem błyszczącym.

Motocykl Low Rider S jest równie zwrotny, co potężny. Najwyższej klasy amortyzatory emulsyjne wypełnione azotem oraz widelec kartridżowy Premium Ride zapewniają niespotykane właściwości jezdne oraz komfort. Zespoły przedniego i tylnego zawieszenia szybko wybierają nierówności i zapewniają doskonałą przyczepność, co przekłada się na pewną jazdę oraz wydajność hamowania. Przedni hamulec z dwoma tarczami hamulcowymi świetnie współpracuje z układem ABS, który jest w standardzie. Nowe pojedyncze siedzisko, płaska kierownica na 5,5-calowych wspornikach oraz centralnie montowane podnóżki sprawiają, że kierowca siedzi pewnie i w agresywnej pozycji. Siedzisko nadal znajduje się nisko, na wysokości zaledwie 67 cm nad asfaltem.

Kierowca patrzy na drogę zza małej owiewki, która nadaje motocyklowi charakteru i podkreśla jego tożsamość .

„Kiedy jedziesz szybko, siedząc wyprostowany, potrzebujesz nieco ochrony przed wiatrem” – twierdzi Dais Nagao, ekspert ds. stylistyki Harley-Davidson. „Wpuszczają reflektor głębiej w owiewkę, osiągnęliśmy bardziej agresywny wygląd modelu Low Rider S. To znakomity sposób na podkreślenie osobowości motocykla”.

Pojedyncze siedzenie oraz ścięty tylny błotnik sprawiają, że tył motocykla jest czysty i prosty. Ponieważ żaden kolor w takiej maszynie nie robi takiego wrażenia jak czarny, Low Rider S jest oferowany jedynie w kolorze Vivid Black. Inne czarne elementy wykończenia podtrzymują mroczny klimat – od widelca, przez konsolę aż po wsporniki tylnego błotnika. Jedyny wyjątek: nowe, lekkie koła odlewane z aluminium w kolorze Magnum Gold, inspirowane złotawymi kołami magnezowymi stosowanymi w samochodach wyścigowych w latach 60. XX wieku. A złoty emblemat na zbiorniku paliwa to hołd złożony motocyklowi XLCR Café Racer z 1977 roku.

KOMENTARZE