fbpx

Ducati Scrambler Flat Track Pro Prezentacji jednośladu Scrambler Flat Track Pro dokonał Troy Bayliss, który w tym sezonie maił okazję zarówno pojeździć w wyścigach Flat Track oraz w Superbikach. Nowy model to przede wszystkim styl flat track. Motocykl ma zmienione siedzenie, panele boczne i specjalne sety. Ten Scrambler na pewno ucieszy indywidualistów i fanów tego […]

Ducati Scrambler Flat Track Pro

Ducati Scrambler Flat Track Pro

Prezentacji jednośladu Scrambler Flat Track Pro dokonał Troy Bayliss, który w tym sezonie maił okazję zarówno pojeździć w wyścigach Flat Track oraz w Superbikach.

Nowy model to przede wszystkim styl flat track. Motocykl ma zmienione siedzenie, panele boczne i specjalne sety. Ten Scrambler na pewno ucieszy indywidualistów i fanów tego typu wyścigów.

Scrambler Sixty2 – Pop Icon

Ducati Scrambler Sixty2

Kolejna nowością jest oczywiście Scrambler 400, który pojawi się w szerokiej gamie kolorystycznej: pomarańczowym, szarym i czarnym malowaniu. Jak podkreślał CEO Ducati ten motocykl ma być jeszcze bardziej dostępny pozostając jednocześnie wiernym filozofii marki Scrambler. Już jesteśmy zatem ciekawi ile będzie kosztował, choć od razu zaznaczamy, ze na budżetowy motocykl nie liczymy.

Scramblera 400 napędza silnik o pojemności dokładnie 399 ccm generujący 41 KM. Na sucho motocykl będzie ważył 167 kg.

Multistrada 1200 Pikes Peak

Multistrada 1200 Pikes Peak

Nowa Multistrada Pikes Peak to oczywiście najbardziej sportowa Multi w rodzinie. Nowy motocykl oczywiście nie zmienił się bardzo technicznie. Na pokładzie znajdziemy jednak najwyższej klasy produkty Ohlinsa oraz homologowany wydech Termignoni. Nie zabrakło też karbonowych elementów, w tym owiewki oraz osłon dłoni. Tym co najbardziej wyróżnia ten motocykl pozostaje biało czerwone, specjalne malowanie.

Hypermotard 939 , Hypermotard 939 SP i Hyperstrada 939

Hypermotardy 939

Prezentacji tej gamy maszyn dokonali Andrea Dovizioso i Andrea Iannone. Dovi stwierdził nawet, że jest to jego ulubiony motocykl, oczywiście poza maszyną, którą jeździ w GP. Co do samych startów obaj zawodnicy zapowiedzieli walkę o podium w przyszłym sezonie, ale czy spodziewaliście się czegokolwiek innego?

Jeśli chodzi o stylistykę motocykle nie różnią się zbytnio od tego do czego Ducati już zdążyło nas przyzwyczaić. Najważniejsza zmianą są jednak silniki. Hypermotardy otrzymały jednostkę Testastretta o pojemności 937 ccm. Serce generuje teraz więcej mocy i wyższy moment obrotowy: 113 KM i 97,9 Nm. Motocykle przeszły też drobne zmiany w elektronice.

Na pokładzie wersji SP zobaczymy oczywiście w pełni regulowane zawieszenie Ohlinsa. Hyperstrada pozostanie natomiast maszyną dedykowaną do mniejszych i większych podróży.

959 Panigale

959 Panigale

Ten motocykl zaprezentował z kolei Davide Giugliano. Mniejszy sport otrzymał silnik Superqudro o pojemności 955 ccm. Jednostka generuje 157 KM i 107,4 Nm. W porównaniu do 899 Panigale zmieniono owiewki i lusterka. Teraz wyglądają jak w większym Panigale. Zmieni się też wydech. Podwójne rury wychodzą teraz z boku motocykla, co do końca jakoś do nas nie przemawia.

Na niektóre rynki dostępna będzie wersja z wydechem pod silnikiem. Oczywiście nie zabraknie też kitów wyścigowych w skład, których wejdą między innymi właśnie wydechy.

Multistrada 1200 Enduro – The wild side of Ducati

Multistrada 1200 Enduro

Jak stwierdził Domenicali odpowiednio komponując dostępne elementy motocykl można zmienić z czysto offroadowego w globtrotera.

Nowa Multistrada Enduro ma sobie dać radę w każdym, nawet najcięższym terenie. Motocykl wyposażono w koła ze szprychami o średnicy 19″ z przodu i 17″ z tyłu.

W porównaniu do znanej nam Multistrady model Enduro ma nowy wygląd. Zmieniono kształt owiewek, paneli bocznych, które sa zrobione z aluminium, na pokładzie znajduje się inne siedzenie pozwalające lepiej balansować na motocyklu podczas jazdy na stojąco. W wersji turystycznej znajdziecie natomiast nowe kufry o zmienionych kształtach.

Oczywiście jak przystało na motocykl offroadowy zawieszenie ma większy skok i jest przystosowane do jady w terenie. Multistrada Enduro ma też podwójny wahacz z tyłu. Myśląc o możliwościach turystycznych tego motocykla Ducati postanowiło zwiększyć zbiornik do 30 l, co ma pozwolić na przejechanie na raz 450 km.

Warto też wspomnieć, że motocykl ma oczywiście rozbudowaną elektronikę, która jednak podobno ma odpowiednie tryby do jazdy w offroadzie.

Multistrada 1200 Enduro

XDiavel – cruiser

Ducati XDiavel

Ostatnią nowością jest oczywiście nowy Diavel. Tym motocyklem Ducati wchodzi w segment cruiserów.

Trzeba przyznać, że XDiavel wygląda zadecydowanie lepiej niż na szpiegowskich zdjęciach. Długi zbiornik płynnie przechodzi w niewielkie siedzenie. Nie zabrakło też przemyślanych dodatków i szczegółów, które tworzą zupełnie nowy klimat motocykla. Oczywiście zgodnie z przewidywaniami Ducati zdecydowało się, po raz pierwszy, na napęd pasem.

XDiavela zasila jednostka Testastretta DVT 1262. Jak mówi Ducati maksymalny moment obrotowy uzyskujemy już przy 5 000 obr/min.

Na pokładzie oczywiście znalazł się pełen pakiet elektroniki w tym Ducati Power Launch – system gwarantujący najlepsze przyspieszenie.

Oprócz standardowej wersji dostępny będzie także XDiavel S, czyli wersja premium i tak „wypasionego” motocykla.

KOMENTARZE