fbpx
A password will be e-mailed to you.

Mówiło się o nim od dawna, generalnie musiał się w końcu pojawić, no i właśnie jest! Kultowy powercruiser Ducati Diavel otrzymał silnik V4 Granturismo i dołączył tym samym do szerokiej zmiany pokoleniowej w bolońskiej stajni. 

Diavel jest muskularny i przerysowany, ale też niezwykle elegancki. Wciąż jest cruiserem, ale daleko mu do jego kapiącej chromami, lecz nieco ospałej konkurencji w tym segmencie. Teraz, w miejsce dotychczasowej jednostki V2, napędzany będzie widlastą czwórką Granturismo (wywodząca się z Desmosedici Stradale z Panigale i Streetfightera V4), doskonale już znaną z modelu Multistrada V4. Ten nowoczesny silnik o pojemności 1158 ccm jest centralnym elementem konstrukcji motocykla. Zapewnia niezrównaną przyjemność z jazdy i niesamowitą dynamikę, generując maksymalnie 168 KM mocy oraz 125 Nm momentu obrotowego. Niezwykle lekka i kompaktowa jednostka V4 zapewnia przyjemność już od najniższych obrotów. Charakteryzuje się również niskimi kosztami eksploatacji, przy głównych czynnościach konserwacyjnych co 60 000 km (rekord na arenie światowej) oraz niskimi zużyciem paliwa i emisją spalin, a to dzięki rozszerzonemu systemowi dezaktywacji cylindrów. 

Funkcja ta wyłącza tylny blok nie tylko podczas postoju, ale także podczas jazdy na niskich obrotach silnika przy zmniejszonym obciążeniu. Specjalnie z myślą o zastosowaniu w Diavelu V4, inżynierowie Ducati poświęcili wiele uwagi zgraniu kolejności zapłonu Twin Pulse i konstrukcji dedykowanego układu wydechowego. Wszystko to w trosce o doskonałe brzmienie, będące wizytówką wszystkich generacji włoskiego „diabła”.

Nowy Diavel jest lżejszy i bardziej zwinny od swoich poprzedników. Jego masa bez paliwa wynosi 233 kg, czyli o aż o 13 kg mniej od Diavela 1260 S. Zawdzięczamy to lżejszej i bardziej kompaktowej konstrukcji jednostki V4 Granturismo, a także udoskonalonym pozostałym komponentom. Diavel V4 zdolny jest do zapierającego dech w piersiach przyspieszania. Parametry silnika przenoszone na nawierzchnię poprzez szeroką, 240-milimetrową oponę tylną i dedykowaną przekładnię pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 sekundy.

Układ hamulcowy z dopracowaną kalibracją systemu ABS, dwoma tarczami przednimi o średnicy 330 mm i zaciskami Brembo Stylema zapewnia nadzwyczajną siłę hamowania, charakteryzującą motocykle wyścigowe. Widelec przedni o średnicy goleni 50 mm i amortyzator tylny są w pełni regulowane. Tylne zawieszenie, które ma zwiększony o 15 mm skok, znacznie poprawia komfort na długich trasach. Szerokie, dobrze wyprofilowane siedzisko, zaprojektowane zostało tak, aby zapewniać maksymalną swobodę ruchów w każdym kierunku, oferując tym samym również korzyści pod względem wydajność w jeździe sportowej.Prowadzący zajmuje centralną pozycję jazdy, która daje poczucie kontroli i pewności siebie. Manewrowanie ułatwia niskie siedzisko na wysokości 790 mm od podłoża oraz wysoka kierownica ustawiona o 20 mm bliżej niż w Diavelu 1260. Pasażer może również liczyć na wygodne siedzenie, a także składane podnóżki chowane pod ogon oraz teleskopowy uchwyt, które pozostają niewidoczne w pozycji zamkniętej. W standardzie dostarczana jest również łatwa w montażu nakładka na siedzisko pasażera, która pozwala przekształcić Diavela V4 z konfiguracji dwumiejscowej w jednoosobową.

Diabelnie skuteczna elektronika

Aby bezpiecznie korzystać z pełnych osiągów Diavela V4, na wyposażeniu znajduje się pakiet najnowszej elektroniki, która wzmacnia sportowy charakter tego motocykla. Prowadzący ma do dyspozycji trzy tryby mocy i cztery tryby jazdy: Sport, Touring, Urban i nowy Wet, który przeznaczony jest do jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności. Może też dostosować tryb mocy silnika i działanie poszczególnych systemów wspomagania jazdy (Ducati Traction Control, Cornering ABS i Ducati Wheelie Control) do sytuacji i własnych preferencji.

Tempomat sprawia, że przejazdy autostradą są bardziej relaksujące, system Launch Control gwarantuje najefektywniejsze przyspieszenia, a zmianę biegów ułatwia Ducati Quick Shift. Quickshifter działający w górę i w dół pozwala też na bardziej efektywną jazdę sportową.

Prowadzący może zarządzać działaniem wszystkich systemów elektronicznych za pomocą podświetlanych przełączników na kierownicy i nowego wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali. Diavel V4 oferuje również możliwość sparowania smartfona przez Bluetooth oraz używania go do odbierania połączeń i wiadomości tekstowych, wybierania muzyki lub korzystania z nawigacji funkcji Turn-by-turn (dostępnej opcjonalnie) za pośrednictwem aplikacji Ducati Link.

Do miasta, w trasę i na tor

Diavela V4 można doposażyć w komplet fabrycznych półsztywnych kufrów oraz szereg innych akcesoriów z oferty Ducati Performance. Jest wśród nich również wspaniały układ wydechowy „Spitfire” z tytanowym tłumikiem, rzędowo umieszczonymi czterema końcówkami i osłoną z włókna węglowego. Zapewnia redukcję masy o około 11 kg oraz zwiększenie maksymalnej mocy silnika V4 Granturismo aż o 12 koni mechanicznych (do 180 KM). Nie jest on niestety dopuszczony do użytku drogowego, za to zapewnia niezrównaną zabawę na torze. Ducati Diavel V4 pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2023 roku. Dostępny będzie w dwóch wersjach malowania: klasycznym Ducati Red i Thrilling Black. Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp Sp. z o. o. Więcej informacji o motocyklach Ducati znajdziecie na stronie www.ducatipolska.pl

 

KOMENTARZE