fbpx

Junak 611, choć ma techniczne oznaczenie, od pierwszej chwili budzi pozytywne emocje. przy bliższym poznaniu dużo zyskuje.

Jego zadziorna, bogato wyposażona w reflektory, skuterowa gęba, rozłożysta kanapa i szeroka podłoga wręcz zapraszają do jazdy. Dobre wrażenia potęguje zastosowane w gustowny sposób oświetlenie LED-owe. Skuterzystę powinien zadowolić schowek na panelu, po jego lewej stronie. Pod kanapą zmieścimy kask typu jet. Kierowca i pasażer mają sporo miejsca, dzięki czemu zajęcie wygodnej pozycji nie stanowi problemu. Na płaskiej podłodze można postawić torbę z zakupami, a i tak pozostanie dość przestrzeni na stopy. Jedynie wyskalowanie bardzo czytelnego prędkościomierza wzbudziło u mnie zdziwienie. Po co zakres aż do 140 km/h, skoro prędkość maksymalna niewiele przekracza dziewięćdziesiątkę?
Pełnię swoich walorów Junak 611 ujawnia dopiero podczas jazdy. Niewysilony silniczek pracuje bardzo cicho. Poza sympatycznym mruczeniem nie emituje mechanicznych odgłosów. Wysoki komfort jazdy i lekkość prowadzenia wręcz rozleniwiają, sprawiają, że zapominamy o presji czasu i zaczynamy się delektować spokojną jazdą.
Silnik o niewielkiej mocy (8,8 KM to jak na 125 nie za wiele) osiąga maksymalny moment obrotowy oraz moc przy niższych obrotach, niż w przypadku konstrukcji bardziej wysilonych. Tak zwykle bywa, że te o niższych osiągach są bardziej elastyczne i nie ma potrzeby wkręcania ich na wysokie obroty. Tu też skuter ma dobrą dynamikę już przy niskich obrotach. To pewnie jeden z powodów, dla których każdy, kto dosiadł Junaka, stwierdzał, że jeździ się nim miło i sympatycznie.
Nieczęsto trafia się małolitrażowy skuterek, którym jazda potrafi dać przyjemność z samego tylko przemieszczania się. Jednak jeśli ktoś zapragnie parasportowych doznań, to Junak nie zaprotestuje. Szybka jazda w zakrętach nie stanowi problemu, zaś przedni hamulec tarczowy skutecznie nadrabia niedostatki tylnego, bębnowego.
Na dalsze wyjazdy raczej okaże się za wolny, chyba, że macie dość cierpliwości i jazda ze stabilną prędkością na poziomie około 75 km/h nie stanowi problemu. Wtedy pozostanie korzystanie z bocznych dróg i podziwianie przesuwającego się krajobrazu.
Junak 611, mimo zadziornie wyglądającej stylistyki nadwozia, nie jest skuterem sportowym. Oferuje wysoki komfort jazdy i cichą pracę silnika, a wyciszenia każdy z nas czasem potrzebuje. Jest również wersja Junaka 611 z silnikiem 50 ccm. n

Dane techniczne Junak 611 125 ccm

SILNIK
Typ – czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ – jednocylindrowy
Rozrząd – OHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa – 124 ccm
Stopień sprężania – 10,2:1
Moc maksymalna – 6,5 kW (8,8 KM)
Moment obrotowy – b.d.
Zasilanie – gaźnik
Smarowanie – mokra miska olejowa
Rozruch – elektryczny i nożny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło – pas klinowy
Sprzęgło – odśrodkowe
Skrzynia biegów – bezstopniowa
Napęd tylnego koła – bezpośredni
PODWOZIE
Rama – stalowa, rurowa
Zawieszenie przednie – teleskopowe
Zawieszenie tylne – wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące
Hamulec przedni – tarczowy, hydrauliczny
Hamulec tylny – bębnowy
Ogumienie przód i tył – 130/60-13 i 130/60-13
WYMIARY I MASY
Długość – 2050 mm
Szerokość – 670 mm
Wysokość – 1210 mm
Wysokość siedzenia – 800 mm
Masa własna pojazdu – 110 kg

Eksploatacja

 

Zasięg skutera – 196 km
Średnie spalanie – 2,8 l/100 km
Pojemność zbiornika – 5,5 l
Prędkość maksymalna – 85 km/h

Cena 5199 zł
ALMOT Mikołaj Sibora, spółka komandytowa, Gniewkówiec 3, 88-180 Złotniki Kujawskie, tel. +48 52 35 17 669, e-mail: info@almot.com.pl

KOMENTARZE