fbpx

Nowym samochodem bezpieczeństwa w tym sezonie MotoGP będzie BMW M4 Coupé. Auto, które decyduje się wejść w świat najszybszych motocykl i pełnić w nim ważną rolę, musi być wyjątkowe. M4 zostało przygotowane przez BMW z myślą o maksymalnych osiągach. Sześciocylindrowy silnik doładowany turbiną, o mocy 431 KM (317 kW) i momencie obrotowym 550 Nm, został […]

Nowym samochodem bezpieczeństwa w tym sezonie MotoGP będzie BMW M4 Coupé. Auto, które decyduje się wejść w świat najszybszych motocykl i pełnić w nim ważną rolę, musi być wyjątkowe. M4 zostało przygotowane przez BMW z myślą o maksymalnych osiągach. Sześciocylindrowy silnik doładowany turbiną, o mocy 431 KM (317 kW) i momencie obrotowym 550 Nm, został wyposażony we wtrysk wody w układzie dolotowym (podobne pomysły stosowane były w samolotach myśliwskich podczas II wojny światowej). Dodatkowo to rozwiązanie ogranicza spalanie oraz emisję dwutlenku węgla i tlenków azotu. Niewykluczone, że doświadczenia zebrane w służbie MotoGP przydadzą się firmie, gdy zechce skorzystać z tego rozwiązania w samochodach oferowanych klientom.

Inną ważną innowacją jest rozbudowany system chłodzący, w którym obok głównego radiatora są też chłodnice pomocnicze w obwodach niskiej i wysokiej temperatury a także służące schładzaniu skrzyni biegów i powietrza doładowującego (w czym pomaga też wspomniany już wtrysk wody). Samochód bezpieczeństwa został uzbrojony także w inne gadżety przygotowane przez dział M Performance Parts: tytanowy układ wydechowy z wstawkami karbonowymi, przedni spoiler i tylny dyfuzor oraz karbonowy tylny spoiler.

Flota oficjalnych samochodów MotoGP w sezonie 2015 będzie liczyć sześć różnych modeli BMW M i BMW M Performance.

Tę flotę uzupełnią dwa BMW S 1000RR jako motocykle bezpieczeństwa. Idą one śladem swoich poprzedników – wcześniejszych wersji RR i HP4, które spełniały tę samą rolę. Maszyny, oparte na nowej generacji modelu S 1000RR, zostały poddane drobiazgowym udoskonaleniom, przy czym wykorzystano doświadczenia z wyczynowych egzemplarzy, takie jak np. powiększony chwyt powietrza. Każdy element został zoptymalizowany w fazie projektowania, by motocykl mógł osiągnąć najlepszą charakterystykę jazdy, prowadzenia oraz trakcję. Dzięki tym wszystkim zaletom oraz 199-konnemu silnikowi – według zapewnień BMW – nowe S 1000RR jest najlepszym wyborem zarówno do dynamicznej jazdy krętymi szosami, do walki na torze wyścigowym jak też do roli motocykla bezpieczeństwa w MotoGP.

KOMENTARZE