Był wielokrotnym mistrzem i wicemistrzem Polskim w dyscyplinach motocyklowych. Święcił też triumfy poza granicami kraju. Był np. pierwszy w Grand Prix Rumunii i drugi w Grand Prix Węgier. Po zakończeniu kariery sportowej trenował motocyklistów warszawskiej Legii. Potem do lat 90. prowadził w Warszawie, przy ul. Stępińskiej warsztat samochodowy, specjalizujący się w naprawie aut BMW.
Na skróty:
Urodził się 11 sierpnia 1922 roku w Warszawie. Przygodę z motocyklami rozpoczął po zakończeniu II wojny światowej. Pod koniec 1945 roku zapisał się do stołecznego klubu „Okęcie”. W zawodach motocyklowych zadebiutował na początku 1946 roku – w rajdzie „Dookoła Województwa Warszawskiego”. Początkowo startował na motocyklach pozostałych po wojnie, szybko jednak przesiadł się na Jawy 250, BSA Gold Star, Triumphy (Tiger i Grand Prix), czyli pojazdy, którymi dysponowała kadra narodowa.
Jak wszyscy ówcześni zawodnicy, był sportowcem uniwersalnym – startował i triumfował w szybkich wyścigach ulicznych, motocrossie, a także w specyficznych pod względem techniki jazdy rajdach terenowych, takich jak Rajd Tatrzański czy Sześciodniówka.
Specjalista nie tylko od sportu motocyklowego
W latach 1947-48, równolegle z karierą sportową, prowadził wspólnie ze Zbigniewem Kupczykiem i Tadeuszem Potajałą specjalistyczny warsztat motocyklowy, w którym zajmowano się głównie przygotowywaniem pojazdów do zawodów. Była to placówka bardzo znana wśród zawodników i renomowana.
Andrzej Kwiatkowski w jednym z wywiadów wspominał, że nowe motocykle BSA dla zawodników wojskowego klubu Legia zakupione zostały właśnie dzięki Andrzejowi Żymirskiemu. Tylko on potrafił przekonać twardogłowych generałów, że klub potrzebuje dobrych maszyn i nie należy na to skąpić cennych wówczas dewiz. Inny zawodnik – Jan Kwaśniewski – do dziś wspomina Andrzeja Żymirskiego jako osobę bardzo życzliwą, sympatyczną, koleżeńską i otwartą.
Nie tylko motocykle
Karierę w sporcie motocyklowym zakończył w 1953 roku. Dwa lata później rozpoczął swoją przygodę z rajdami samochodowymi, w których startował do 1962 roku. Tu też wywalczył mistrzostwo Polski w klasie.
W 1958 roku otworzył warsztat samochodowy, który po czterech latach zaczął się specjalizować w obsłudze samochodów koncernu Auto Union. Kilka lat później warsztat otrzymał autoryzację od BMW. Andrzej Żymirski prowadził to przedsiębiorstwo do lat 90. Zmarł w Warszawie 30 czerwca 2006 roku.