fbpx

Na targach EICMA w Mediolanie zadebiutował Kawasaki Ninja H2, czyli wersja z homologacją drogową motocykla, który miesiąc temu wzbudził największą sensację na Intermot. Ale to niejedyna premiera Zielonych z Akashi.

Kawasaki Ninja H2

Kawasaki Ninja H2

Po prezentacji w Kolonii Kawasaki Ninja H2R wzbudził sensację przede wszystkim mocą silnika z doładowaniem. 310 KM na wszystkich zrobiło duże wrażenie.

Zobacz: Intermot 2014 | Okrągłe 300 KM i kompresor, czyli gorąca nowość Kawasaki

W Mediolanie trochę się rozczarowaliśmy – Ninja H2, wersja z homologacją drogową ma „tylko” 200 KM. W zasadzie jednak niespodzianki nie było – już przed miesiącem pojawiały się opinie, że taka właśnie będzie moc maszyny dopuszczonej do jazdy po drogach publicznych.

Fot. Kawasaki

Kawasaki Ninja H2Fot. Kawasaki

Motocykl został zaprojektowany przy współpracy kilku głównych oddziałów Kawasaki Heavy Industries, w tym działu turbin gazowych (kompresor), działu lotniczego (aerodynamika) i rozwoju technologii (zupełnie nowy projekt H2 i H2R). Jak twierdzi producent, każda z wersji H2 dzięki doładowaniu jest w stanie z łatwością zdominować maszyny klasy Supersport.

To co według Kawasaki wyróżnia te motocykle na tle konkurencji w klasie 1000 ccm, to wręcz nieprawdopodobny moment obrotowy uzyskany dzięki doładowaniu. Znaczna przewaga ma być odczuwalna już od najniższych obrotów aż do czerwonej strefy maksymalnych.

W stabilizacji motocykla pomagają zaawansowane systemy elektroniczne.

W zawieszeniu zastosowano m.in. odwrócony widelec przedni o średnicy aż 43 mm, stosowany wcześniej tylko w maszynach wyścigowych, z tyłu zaś wahacz jednostronny – pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane w motocyklach Kawasaki.

Zewnętrzne cechy charakterystyczne to m.in. lustrzany, czarny lakier uzyskany w wyniku skomplikowanego procesu chemicznego.

Kawasaki już zapowiada, że Ninja H2 i H2R nie będą produkowane masowo. Komunikat prasowy jest niejednoznaczny. Wprawdzie mowa w nim o sporych zamówieniach ze strony dealerów, ale z drugiej strony – że limity planowane na rok 2015 szybko się kończą. Czyżby menedżerowie w Akashi wciąż jeszcze badali chłonność rynku na tego typu motocykle? Niemniej jednak Kawasaki podkreśla, że oba modele mają służyć wzmocnieniu reputacji marki oraz stanowią o przełomowej technologii.

Fot. Kawasaki

Kawasaki Ninja H2Fot. Kawasaki

Kawasaki Z300

Kawasaki Z300

Nowym członkiem zielonej rodziny jest również Z300, który Kawasaki określa jako pierwszy na świecie Supernaked o pojemności 300 ccm. W ten sposób firma z Akashi chce zdyskontować sukces Ninja 300. Zetka o tej samej pojemności silnika top oferta dla tych, którzy wolą golasa ze sportowym zacięciem niż ścigacza.

Fot. Kawasaki

Kawasaki Z300Fot. Kawasaki

Ostre kanciaste kształty Kawasaki Z300 przypominają starszych braci z rodziny Z. Motocykl znakomicie nadaje się zarówno do jazdy rekreacyjnej, jak i do codziennego przemieszczania się.

W Z300 zastosowano znany z modelu Ninja 300 silnik o pojemności 296 ccm. Motocykl został wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, które ułatwia zmianę biegów.

Płaska, szeroka kierownica i widelec o średnicy 37 mm mają ułatwiać kontrolę nad pojazdem. Z tyłu zastosowano znane z wcześniejszych modeli, zawieszenie typu Uni­Trak, które ma zapewniać płynną jazdę i stabilne prowadzenie w szerokim zakresie prędkości i warunków drogowych. Dodano bardzo wydajne hamulce wzorowane na rozwiązaniach stosowanych w maszynach sportowych. Opcjonalnie dostępna jest wersja z systemem ABS.

Agresywny i ostry styl motocykla, uzupełnia sportowy pakiet wskaźników – duży, analogowy obrotomierz z wbudowanym wielofunkcyjnym ekranem LCD z bursztynowym podświetleniem.

Fot. Kawasaki

Kawasaki Z300Fot. Kawasaki

Kawasaki Ninja 250SL

Kawasaki Ninja 250SL

Najmniejszy Ninja powraca w odnowionej wersji. Przypomnijmy, że Ninja 250 to model, który został zastąpiony dwa lata temu przez Ninja 300. Jednak koncern z Akashi zdecydował się na powrót ścigacza o niższej pojemności. Wprowadza go na rynek jednocześnie z bliźniaczą najmniejszą Zetką, czyli Kawasaki Z250SL.

Zobacz także: Kawasaki Z 250SL, czyli nowa, mała „Zetka”

Kawasaki Ninja 250SL napędzany jest 4­suwowym, jednocylindrowym silnikiem, umieszczony w kratownicowej ramie. Najnowszy Ninja ma być wydajny, szybki i zwinny, ma stanowić alternatywę dla większych i cięższych maszyn Supersport.

Fot. Kawasaki

Kawasaki Ninja 250SLFot. Kawasaki

Stylizacja tej maszyny, nawiązując do pozostałych modeli Ninja, jest ostra i agresywna. Ma cyfrowy panel sterujący, zaprojektowane w sportowym duchu owiewki i oryginalną kolorystykę.

Nowość to użyty w tej maszynie, jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik z dwoma wałkami rozrządu dla uzyskania możliwie najlepszej wydajności.

Ergonomia Ninja 250SL nawiązuje do starszych braci z serii Supersport. Sportowa kierownica została zaprojektowana w sposób umożliwiający łatwe prowadzenie. Pozycja kierowcy jest aerodynamiczna, a kształt siedziska oraz położenie podnóżków mają oferować komfort jazdy i możliwość idealnego wyczucia pojazdu. W opcji można zamówić motocykl w wersji z ABS.

Fot. Kawasaki

Kawasaki Ninja 250SLFot. Kawasaki

Kawasaki 1400GTR

Kawasaki 1400GTR

Kolejna nowość zaprezentowana w Mediolanie przez Kawasaki to zmodyfikowany sportowo-turystyczny motocykl 1400GTR.

O poprzednich wersjach przeczytacie:

Kawasaki GTR 1400 | Beczka miodu

Kawasaki GTR 1000/1400 | Opinie Świata Motocykli

Teraz wprowadzono zmiany zmierzające do polepszenia właściwości jezdnych i maksymalizacji komfortu. Zmodyfikowano silnik i podwozie. Potężny, czterocylindrowy, rzędowy silnik zapożyczono z modelu ZZR1400 – jednostka napędowa została znacząco unowocześniona. Między innymi przeprojektowany został układ hydrauliczny odpowiadający za ustawienia zaworu zmieniającego czas zapłonu w poszczególnych cylindrach.

Fot. Kawasaki

Kawasaki 1400GTRFot. Kawasaki

Kawasaki 1400GTR został wyposażony w zupełnie nowe siedziska, oferując lepszy komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Przeprojektowano przednią szybę (nadal regulowaną elektronicznie). Wyposażono ją w nową kierunkową owiewkę. którą można regulować w dwóch pozycjach. Eliminuje ona obszary niskiego ciśnienia i oferuje lepszy przepływ powietrza ponad kaskiem kierowcy.

Zastosowano szereg systemów elektronicznych i udogodnień polepszających właściwości jezdne i komfort podróżowania. KTRC – zaawansowany system kontroli trakcji, czujniki ciśnienia opon, możliwość ustawienia trybu mocy, wskaźnik jazdy ekonomicznej i podgrzewane manetki.

Fot. Kawasaki

Kawasaki 1400GTRFot. Kawasaki

Zobacz również:

KOMENTARZE