fbpx

W drugiej połowie lutego do serwisów wezwani zostali użytkownicy motocykli DL 1000A V-Strom wyprodukowanych od 1 listopada 2013 roku do 15 lipca 2015 roku w Japonii. Stwierdzono w nich problemy ze szczelnością kostki wiązki stacyjki. Korozja styków może doprowadzić do tego, że uruchomiony silnik będzie pracował nawet mimo wyłączenia zapłonu. Ponadto w tym modelu mogą […]

W drugiej połowie lutego do serwisów wezwani zostali użytkownicy motocykli DL 1000A V-Strom wyprodukowanych od 1 listopada 2013 roku do 15 lipca 2015 roku w Japonii. Stwierdzono w nich problemy ze szczelnością kostki wiązki stacyjki. Korozja styków może doprowadzić do tego, że uruchomiony silnik będzie pracował nawet mimo wyłączenia zapłonu. Ponadto w tym modelu mogą się zdarzyć problemy z ułożeniem wiązki elektrycznej i przewodu masowego. W Polsce jest 111 takich maszyn.

W serwisach będą się też musieli pojawić posiadacze niektórych wersji SFV 650 Gladius, produkowanych w Japonii, w których wadliwie zamontowano przewód odpowietrzający zbiornik paliwa. W Polsce jest 86 takich maszyn. Nieco wcześniej stwierdzono ryzyko przyspieszonego zużycia szklanek popychacza w rozrządzie silnika 650 ccm, stosowanego w niektórych wersjach Burgmana, V-Stroma, Gladiusa, Bandita a także w GSR 750 i Bandicie 1250. Do kontroli są w Polsce 463 maszyny.

Na początku lutego ogłoszono, że problemy z regulatorem napięcia mogą wystąpić w takich modelach, jak Burgman 400, Bandit 650 i 1250 oraz GSR 600 (K7), GSX 650F, 1300, 1300R, GSX-R 600 i 750 (K8), Gladius 650 (K9), Intruder 1800 (K8) i 1500 (K9), wyprodukowane w Japonii. Może w nich dojść do przegrzania regulatora a przy dłuższej eksploatacji – do niewystarczającego ładowania akumulatora. Serwisy w Polsce będą musiały sprawdzić 1377 takich maszyn.

W styczniu wykryto problem, jaki mogą stwarzać wadliwie wyprodukowane żarówki w skuterach Adress 110 (L5). Jest ich u nas 190.

Z kolei Honda musiała wezwać do serwisów 69 skuterów NSS 125AD Forza z roku modelowego 2015 (wyprodukowanych we Włoszech) oraz 329 motocykli VT 750C Shadow (różnych wersji) z roczników modelowych od 2010 do 2014, wyprodukowanych w Japonii. W skuterach nieszczelność złącza w wiązce elektrycznej w razie zawilgocenie powoduje zaburzenie sygnałów i wzrost emisji tlenku węgla w spalinach a w skrajnej sytuacji zgaśnięcie silnika. W motocyklach problemem okazał się nieprawidłowy montaż czujnika BAS (pochylenia). Drgania przy długotrwałym użytkowaniu sprawiają, że jest ryzyko uszkodzenia wiązki czujnika, a to przerywa pracę silnika.

W ubiegłym roku importerzy różnych marek motocykli ogłosili w Polsce dziesięć akcji przywoławczych, których celem było wyeliminowanie różnorodnych wad fabrycznych. Łącznie zostały nimi objęte tysiące maszyn. Producenci mają obowiązek zgłaszania każdej dostrzeżonej wady, nawet jeśli ewentualne zagrożenia są mocno hipotetyczne. Warto korzystać z wiedzy przekazywanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

KOMENTARZE