fbpx

Czy Yamaha Tenere 700 może być jeszcze bardziej terenowa? Okazuje się, że tak – przynajmniej z wyglądu, a wszystko za sprawą wersji Rally, która całkiem niedawno została zaprezentowana przez japońskiego producenta.

Yamaha Tenere 700 zadebiutowała na rynku w roku 2019 i zrobiła sporo zamieszania wśród fanów motocykli klasy adventure. Duże możliwości terenowe, stosunkowo niska cena, prostota i wygląd wydarty żywcem z motocykli dakarowych sprawiał (i sprawia), że Tenere trafia w gusta najbardziej wybrednych motocyklistów. 

Mamy wrażenie, że właśnie z myślą o tych motocyklistach Yamaha przygotowała Tenere 700 w wersji (a może zwrot „w kolorystyce” jest bardziej trafne) Rally. Motocykl otrzymał żółto-niebieskie malowanie, które stanowi swojego rodzaju hołd dla sprzętów, którymi jeździli JCO i Serge Bacou w edycjach rajdu Dakar w latach 1983-84. Poza tym to malowanie pojawiało się w modelu XT600Z z roku 1983.

Tylko nowe malowanie? To nie koniec zmian!

Na malowaniu jednak się nie kończy – mamy masę dodatków. Ténéré 700 Rally Edition otrzymała pakiet osłon, które mają za zadanie chronić ten sprzęt w trakcie najtrudniejszych przepraw. Mamy aluminiową płytę silnika, dodatkowe punkty mocowania dla skrzynki narzędziowej, aluminiową osłonę chłodnicy oraz dodatkową osłonę łańcucha – także wykonaną z aluminium. Całość w dużym stopniu wpływa na wygląd motocykla i może się podobać.

Yamaha Tenere 700. 15 faktów, o których musisz wiedzieć!

Kolejną zmianą jest modyfikacja kanapy co wpływa znacząco na zajmowaną pozycję za kierownicą. W wersji Rally siedzenie jest o 20 mm wyżej niż w klasycznej wersji co przekłada się na mniejszy kąt ugięcia kolan i pozwala na łatwiejsze przejście z pozycji siedzącej do pozycji stojącej w szybkiej jazdy terenowej.

Wydech i cała reszta nowości

Wreszcie Tenere w oryginale ma szanse na rasowy i pełny basowego pomruku dźwięk – wszystko za sprawą nowego wydechu marki Akrapovič. Nowy komin jest również lżejszy – a to ma znaczenie! Dodatkowo na pokładzie motocykla znajdziemy nowe kierunkowskazy LED – według producenta mają być bardziej charakterne i nowoczesne. W standardowym wyposażeniu wersji Rally Edition znajdziemy również dodatkowe, gumowe osłony boczne, które zwiększają przyczepność kolan i wewnętrznej strony ud podczas przyspieszania, zapewniając kierowcy optymalną kontrolę nad motocyklem. Sprzęt otrzymał również nowe manetki.

Yamaha Tenere 700 Rally Edition

Ténéré 700 Rally Edition będzie dostępna w sieci dealerskiej Yamahy od lipca 2020 r. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat ceny pojazdu obowiązującej na danym rynku prosimy o kontakt dealerami Yamahy.

Chociaż zmian na pokładzie mamy niewiele, to trzeba przyznać, że nowe malowanie (Sky Blue) robi robotę i mamy wrażenie, że może spodobać się osobom, które narzekały na wcześniej dostępne wariacje kolorystyczne. Bez wątpienia nawiązanie do historii modelu Tenere robi doskonałą robotę!

>>>TENERE 700. DŁUGO NA CIEBIE CZEKALIŚMY YAMAHO! NASZA RECENZJA<<<

Najważniejsze cechy Ténéré 700 Rally Edition

• Słynna kolorystyka inspirowana historycznymi rajdami Dakar
• Podkreślony rajdowy wygląd, zapewniany przez kanapę Rally, gumowe osłony boczne na zbiornik paliwa i manetki do jazdy terenowej
• Lekki, nasuwany tłumik firmy Akrapovič generujący głęboki, gardłowy pomruk
• Wyższy poziom ochrony dzięki wytrzymałej płycie osłaniającej silnik oraz osłonom chłodnicy i łańcucha
• Trwałe i nowoczesne kierunkowskazy LED z przodu i z tyłu
• 4-suwowy silnik CP2 o pojemności 689 cm3 zapewniający moment obrotowy w szerokim zakresie
• Lekka i wytrzymała podwójna rama kołyskowa wykonana z rur stalowych
• Wąskie, kompaktowe i ergonomiczne nadwozie
• Agresywny, rajdowy przód zawierający oświetlenie w formie 4 soczewek LED
• Regulowane zawieszenie przednie i tylne o dużym skoku
• Koła szprychowe w rozmiarze 21 i 18 cali z oponami typu Adventure
• Możliwość szybkiego wyłączenia układu ABS

 

 

 

 

 

KOMENTARZE