fbpx

Styl nawiązujący do czasów zimnej wojny, to tylko odniesienie do dawnych czasów. W środku znajdziemy rozwiązania na miarę XXI wieku. Poznajcie Čezetę 506/02.

Na skróty:

Nowa Čezeta to skuter elektryczny, którego design mocno nawiązuje do wyglądu  i dziedzictwa oryginalnego skutera Čezety, produkowanego od 1957 (model 501) roku w byłej Czechosłowacji. W tamtych czasach czechosłowacki skuter zyskał miano „Komunistycznej Vespy”, a sprzedaż (ponad 120 000 sztuk) potwierdziła tylko słuszność koncepcji. 

 Czy nowa Čezeta ma szansę na powtórzenie sukcesu przodka? Cóż, ciężko jednoznacznie stwierdzić. Uczciwie jednak musimy przypomnieć historię nowej Jawy, która przebojem wdarła się na azjatyckie rynki. Różnica jest tylko jedna. Jawa byłą już doskonale znana w Indiach, gdzie tymi motocyklami do tej pory poruszają się tysiące motocyklistów. Wprowadzenie nowego modelu wydało się dużo łatwiejsze. Tymczasem Čezeta ma raptem siedem punktów dealerskich w Europie i sprzedawana jest już od jakiego czasu. Cóż, być może ta lista gwałtownie wzrośnie, ponieważ obok tego skutera ciężko przejść obojętnie.

Garść techniki

Nowa Čezeta napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 15 KM. Silnik ten wbudowany jest oczywiście w tylne koło, a za dostarczenie energii odpowiada zestaw akumulatorów litowo-jonowych marki Panasonic. Nadwozie zbudowano z kompozytu.  Dostępne są trzy tryby zasilania oraz bieg wsteczny, aby ułatwić manewrowanie skuterem. Wydaje się Wam to dziwaczne? Wspomnijmy masę tego skutera! To 187 kilogramów – jak widzicie wsteczny może się przydać! 

506/02 wykonany jest z królewskim wykończeniem. Wystarczy wspomnieć uchwyt na… wino czy wykładzinę podłogową. Techniczne wykończenie też potrafi zaskoczyć! Rizoma, Beringer? Tutaj lista jest długa!

Cezet

Skuter rozpędza się od 0 do 50 km/h w nieco ponad 2,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h. Całkiem nieźle, prawda? Zasięg producent ocenia na 120 kilometrów, więc jest to również całkiem niezły wynik!

Cena?

Čezeta wyposażona jest w CBS, ale na jej pokładzie nie znajdziemy układu ABS – trochę szkoda. Na szczęście producent wyposażył typ 506/02 w odzyskiwanie energii z hamowania. O przetestowaniu tego motocykla możemy chwilowo pomarzyć, ale kto wie… niezbadane są wyroki boskie!

Zupełnie nowy skuter to koszt około 85 tysięcy złotych. Cena nie jest niska, ale otrzymujemy możliwość spersonalizowania pojazdu. Lista modyfikacji oraz akcesoriów znajduje się na stronie producenta. Po zamówieniu czekamy 2-3 miesiące i skuter może zostać dostarczony do Twojego domu. Brzmi wspaniale, tylko ta cena…

KOMENTARZE