Wkrótce świat zobaczy motocykle z serii Triumph Bonneville w zupełnie nowym świetle… i to dosłownie! Wszystko dzięki porywającemu, customowemu malowaniu, które w 2024 roku zadebiutuje w ośmiu modelach z serii Modern Classics.
Na skróty:
To już kolejny raz, kiedy Triumph wypuszcza swoje kultowe modele w niezwykle ciekawych, customowych barwach. Tym razem osiem modeli z serii Bonneville posiada własne, unikalne malowanie zbiornika paliwa z ręcznie lakierowanym wykończeniem, które zyskuje na intensywności w świetle. Tym razem na warsztat wzięto Speedmastera, Bobbera, modele T100 i T120, a także Speed Twina 1200, Speed Twina 900 oraz Scramblera 900.
Cały proces malowania jest niezwykle ciekawy i rozpoczyna się od nałożenia bazowej, lustrzanej, metalicznej warstwy „Silver Ice” na każdy zbiornik paliwa, Następnie umieszcza się na nim grafitową winietę „Sapphire Black”, a na koniec nakładane jest kilka warstw przeźroczystego lakieru, dzięki czemu tworzy się głęboka i bogata powłoka.
Dopiero pod wpływem światła uwidacznia się przejście z ciemnego grafitu do żywego koloru. Odcień i ton zmieniają się w różnych warunkach, w zależności od kąta patrzenia. Ręcznie malowane wykończenie zapewnia subtelne różnice. To sprawia, że każdy motocykl jest naprawdę unikalny.
Bonneville Speedmaster Red Stealth Edition
Oszałamiająca i piękna nowa odsłona brytyjskiej ikony, klasyczny Triumph w edycji Red Stealth Edition ma intensywny nowy czerwony wygląd, który w słonecznym świetle uwypukla charakter Speedmastera.
Zgodny z normą Euro 5, specjalnie dostrojony dwucylindrowy silnik o wysokim momencie obrotowym i pojemności 1200 ccm dostarcza wysoki moment obrotowy i moc od niskich obrotów po wyższe zakresy. Speedmaster posiada widelec typu cartridge Showa o średnicy 47 mm, który w połączeniu z tylnym, regulowanym wstępnie, ukrytym amortyzatorem zapewnia motocykliście doskonałą zwrotność, komfort i pełną kontrolę.
Bonneville Bobber Purple Stealth Edition
Światowej sławy Bonneville Bobber ma minimalistyczny, customowy styl, który został jakby specjalnie stworzony dla edycji Purple Stealth Edition, odsłaniając głęboki, żywy, przyciągający wzrok purpurowy kolor.
Ze wszystkimi osiągami najnowszej generacji, Bonneville Bobber Purple Stealth Edition dostarcza niesamowite 106 Nm momentu obrotowego przy 4000 obr./min, podczas gdy sprzęgło ze wspomaganiem momentu obrotowego zapewnia płynniejszą pracę. To sprawia, że Bobber jest łatwym i komfortowym motocyklem do jazdy. Na dodatek 16-calowe, szerokie przednie koło i masywny 47-milimetrowy przedni widelec sprawiają, że maszyna prezentuje się wręcz muskularnie.
Bonneville T100 Blue Stealth Edition
Dostępną dla każdego, łatwą w prowadzeniu i posiadającą ekscytujące osiągi edycję Bonneville T100 Blue Stealth Edition będzie można kupić przez rok. Silnik Bonneville’a o pojemności 900 ccm generuje 65 KM przy 7400 obr./min i 80 Nm momentu obrotowego przy 3750 obr./min. Dzięki temu jednostka napędowa oferuje responsywny charakter, z łatwą do opanowania mocą przy niskich obrotach i dużą na wysokich obrotach dla jeźdźców rządnych ekscytujących wrażeń.
Przedni widelec typu cartridge o wysokiej specyfikacji, w połączeniu z podwójnymi tylnymi amortyzatorami i 32-szprychowymi, klasycznie stylizowanymi kołami poprawia zwrotność i łatwość prowadzenia T100. Najnowszej generacji ABS i kontrola trakcji z możliwością dezaktywacji maksymalizują za to bezpieczeństwo kierowcy i zapewniają płynne prowadzenie. PS. Maszyna dostępna jest także w wersji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Bonneville T120 Blue Stealth Edition
Bonneville T120 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych motocykli na świecie, a dzięki intensywnemu, niebieskiemu wykończeniu ten prawdziwy Modern Classic otrzymuje jeszcze więcej współczesnego, customowego stylu.
Motocykl Bonneville T120 Blue Stealth Edition posiada widelec o średnicy 41 mm, tylne zawieszenie z regulacją napięcia wstępnego i podwójne zaciski hamulcowe Brembo z przodu z ABS-em. T120 został dostrojony tak, aby dostarczać wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów i przez cały zakres średnich obrotów, zapewniając tym samym niezwykłe osiągi. Dwucylindrowy silnik o pojemności 1200 ccm generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 105 Nm przy bardzo niskich 3500 obr./min, a moc maksymalna osiąga szczytową wartość 80 KM przy 6550 obr./min.
Bonneville T120 Black Stealth Edition
Bonneville T120 Black Stealth Edition posiada inne malowanie od reszty kolekcji – piękne, srebrne, matowe wyróżniające się wykończenie. Mroczny i nastrojowy Bonneville T120 Black ma wiele ekskluzywnych czarnych detali i komponentów, w tym obręcze kół, osłonę silnika, lusterka, kierownicę, obwódkę reflektora, wskaźniki oraz matowe błotniki i wydechy, a także stylowe, brązowe siedzenie z wytłoczonym logo Triumpha.
Silnik Bonneville’a o niskiej bezwładności i pojemności 1200 ccm oferuje imponujące połączenie momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów i dużej mocy w wysokim zakresie, z niesamowitym stylem customa. Pewne jest jedno – ten model w wersji Stealth Edition będzie przyciągał uwagę!
Speed Twin 1200 Red Stealth Edition
Ponadczasowe DNA Bonneville’a doskonale pasuje do niezrównanego wykończenia Speed Twina 1200. Podziwiając z bliska lakier tego modelu możemy dostrzec jego piękną czerwoną barwę, która niesamowicie mieni się w świetle.
Speed Twin 1200 Red Stealth Edition daje wiele frajdy dzięki swoim osiągom, właściwościwościom jezdnym i dedykowanemu roadsterowi podwoziu. Nagradzany Speed Twin 1200 odniósł wielki sukces i zdobył sympatię klientów. Jego pełen charakteru, dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200 ccm dostarcza niesamowicie mocne i liniowe osiągi, z 100 KM mocy maksymalnej dostępnymi przy 7250 obr./min. Charakterystyczny dźwięk silnika Bonneville jest wzmacniany przez podwójne, sportowe tłumiki ze szczotkowanej stali nierdzewnej, które wydają głęboki, gardłowy dźwięk.
Speed Twin 900 Green Stealth Edition
Ten model Triumph Stealth Edition wyróżnia się bogatym, głębokim zielonym malowaniem zbiornika, przypominającym kultową brytyjską zieleń. To sprawia, że Speed Twin 900 przyciąga wzrok. Motocykl napędzany jest pełnym mocy, dwucylindrowym silnikiem Bonneville o pojemności 900 ccm, co zapewnia dynamiczną, komfortową jazdę.
Nowa edycja Stealth Edition zawiera wszystkie najbardziej lubiane cechy Speed Twina 900, w tym spełniający normy emisji spalin Euro 5 silnik, odlewane koła i detale wykonane ze szczotkowanego aluminium, a także poprawiony komfort i styl. Do tego warto dodać zwinne prowadzenie, niskie siedzenie o wysokości 765 mm, przedni hamulec Brembo, dwa tryby jazdy, ABS i kontrolę trakcji z możliwością wyłączania. W efekcie otrzymujemy naprawdę wyjątkową edycję najbardziej udanego, nowoczesnego klasyka marki Triumph. Ponadto, motocykl jest przystosowany do homologacji na prawo jazdy kategorii A2.
Scrambler 900 Orange Stealth Edition
Znany ze swojego indywidualnego, terenowego wyglądu, Scrambler 900 ma teraz intrygujący, głęboki pomarańczowy błysk w oku na rok 2024.
Scrambler 900 Orange Stealth Edition to motocykl, który można będzie zobaczyć na drogach każdego typu. Cieszący się wysokim momentem obrotowym silnik Bonneville o pojemności 900 cm³ zapewnia dużo łatwej do opanowania mocy, podczas gdy przepustnica ride-by-wire gwarantuje doskonałą kontrolę.
Dedykowane podwozie Scramblera 900 oferuje dominującą pozycję dzięki unikalnej ramie, szerokiej aluminiowej kierownicy i neutralnie zlokalizowanym podnóżkom – to połączenie wzmacnia pewność siebie, a także daje doskonałą widoczność podczas pokonywania lekkich tras off-roadowych, jak i podczas poruszania się w ruchu ulicznym. Jego 19-calowe przednie i 17-calowe tylne czarne koła ze szprychami oraz niska wysokość siedzenia, wynosząca 790 mm, dodają pewności siebie, a dzięki temu, że motocykl jest wąski, kierowca dotyka nogami do ziemi podczas postoju bez najmniejszego problemu. Dzięki temu model ten jest niezwykle dostępny i łatwy do manewrowania dla każdego motocyklisty. Scrambler 900 oferowany jest także w wersji na prawo jazdy A2.
„Edycje Stealth Edition są po prostu oszałamiające i są doskonałym dowodem na umiejętności i innowacje naszego zespołu lakierniczego. Zastosowano tu trudną, ręcznie wykonywaną technikę lakierowania, która nadaje każdemu motocyklowi wyrafinowane i unikalne wykończenie. Fanom naszych motocykli Bonneville, będzie ciężko się oprzeć kolekcji Stealth Edition” – mówił dyrektor handlowy Triumph Motorcycles, Paul Stroud.
Zamówienia na wszystkie modele z serii Stealth są już przyjmowane w salonach, a motocykle pojawią się u dealerów w lutym 2024 roku. Warto pamiętać, że nowe edycje Stealth Editions dostępne będą tylko przez rok.
Ceny poszczególnych modeli kształtują się następująco:
Bonneville Speedmaster Red Stealth Edition | 73 500 zł |
Bonneville Bobber Purple Stealth Edition | 73 500 zł |
Bonneville T100 Blue Stealth Edition | 56 700 zł |
Bonneville T120 Blue Stealth Edition | 63 800 zł |
Bonneville T120 Black Stealth Edition | 63 800 zł |
Speed Twin 1200 Red Stealth Edition | 63 900 zł |
Speed Twin 900 Green Stealth Edition | 51 700 zł |
Scrambler 900 Orange Stealth Edition | 57 700 zł |