Pierwszy miesiąc nowego roku za nami, zatem nadszedł czas na jego podsumowanie. Wśród najchętniej czytanych przez Was artykułów w styczniu nie brakowało tych z testami motocykli, różnego rodzaju zestawieniami, a także opisów customów i szczypty motorsportu.
Na skróty:
5 klasycznych chopperów. Wzorując się na Ameryce
Jeszcze stosunkowo niedawno cała japońska wielka czwórka miała w swojej ofercie motocykle typu chopper, które po czasie zostały wyparte przez cruisery. Postanowiliśmy więc przypomnieć pięć klasycznych chopperów, być może nie zawsze oczywistych dla tego gatunku.
Boczne kółka do motocykli. Na czterech łapach
Podobno dobry motocyklista pojedzie na każdej maszynie, niezależnie od uwarunkowań fizycznych. Jest w tym trochę racji, ale… po co się męczyć z ciężkim cruiserem, mając na przykład 170 cm wzrostu, skoro można sobie pomóc ciekawym i praktycznym urządzeniem? Nie ma się co śmiać – boczne, rozkładane koła renomowanych producentów to efekt wielu lat badań i ciężkiej pracy uzdolnionych inżynierów.
Harley-Davidson Road Glide & Street Glide. Posłuszni barbarzyńcy
„Harleyu i Davidsonie, nie idźcie tą drogą” krzyczeli maniakalni miłośnicy marki, gdy ta zaprezentowała V-Roda, owoc współpracy z Porsche. „Harleyu i Davidsonie, nie idźcie tą drogą” krzyczeli, gdy do oferty trafiał XR 1200 X, czy z oferty wypadała platforma Dyna. Najgłośniej krzyczeli po premierze elektrycznego modelu LiveWire. Ewidentnie ekipie z Milwaukee ktoś musiał namiętnie szeptać do ucha „Ale Wy macie silną psychikę”, bo ci długo zdawali się być głusi na niezbyt przychylne docinki ze strony klientów.
Spalinowe kontra elektryczne – historyczne starcie na SuperEnduro
Gliwice otworzyły kolejny sezon serii SuperEnduro! Polacy, na czele z Dominikiem Olszowym, ponownie dostarczyli kipiących emocji. Poza klasyczną walką łokieć w łokieć byliśmy świadkami historycznego starcia motocykli spalinowych z elektrycznymi.
BMW R 1250 R „Reimagined” – Renard Speed Shop. Odrodzenie
Pamiętacie Lotusa C-01? Po premierze w 2014 roku został okrzyknięty najpiękniejszym motocyklem na świecie. Za projekt odpowiadał Daniel Simon, guru designu, znany ze współpracy z Bugatti, Bentleyem i Singerem. Monolityczne nadwozie z włókna węglowego, inspirowane kultowym Lotusem 49, zostało połączone z silnikiem typu V-twin Rotaxa o pojemności 1195 cm3, generującym 200 koni mechanicznych mocy.