fbpx

Jako że „majówka” oficjalnie dobiegła końca, na chwilę zerkamy jeszcze na poprzedni miesiąc i sprawdzamy, które artykuły czytaliście w nim najchętniej. Wśród tematów wybieranych przez Was w kwietniu nie brakowało testów motocykli, felietonów, różnego rodzaju zestawień, a także poradników.

Oto Houdini na miarę naszych możliwości | Wszystko. Wszędzie. Naraz.

Astro-Anżelika z Instagrama tłumaczyła mi jakiś czas temu, że człowiek zmienia się co siedem lat. Perorowała o wpływie planet na tyle długo, że nawet ja, urodzony sceptyk, zacząłem w myślach przeliczać, czy akurat Saturn nie przechodzi przez ascendent horoskopu. Szybko straciłem zainteresowanie, gdyż Anżelika za zdradzenie przyszłości wymagała dołączenia do „magicznej subskrypcji” za 69,99 zł miesięcznie.

>> Czytaj dalej <<

Nieudane koncepcje po latach. Do dwóch razy sztuka

W historii motocyklizmu mieliśmy wiele technologii, które pomimo dobrego pomysłu, w praktyce nie zagościły na długo w seryjnych motocyklach. Działanie owych mechanizmów w praktyce okazywało się nie tak dobre, jak na etapie założeń. Niektóre z tych rozwiązań dzisiaj wraca, w zupełnie innej, bardzo współczesnej i opartej na elektronice formie. Choć pozornie układy te pod względem konstrukcyjnym nie mają wspólnych cech, sama idea wdrożona przez inżynierów kilkadziesiąt lat temu pozostaje niezmieniona.

>> Czytaj więcej <<

Rikuo Typ 93, 1937 rok. Chichot historii

Krach na giełdzie Wall Street. Japonia zaatakowała Chiny. II Wojna Światowa. Oś Rzym-Berlin-Tokio. Naloty dywanowe na Drezno. Tokio: Największy nalot bombowy w historii ludzkości. Hiroszima – Big Boy. Fat boy – Nagasaki. Koniec II wojny światowej w Europie. Harley Davidson. Rikuo.

Historia bywa zaskakująca. Scenariusze, które pisze, wydają się niewiarygodne – szczególnie jeśli łącząc fragmenty teoretycznie niezależnych wydarzeń, dochodzimy do wspólnych korzeni. Zaskoczeni? Pójdźmy tym tropem.

>> Czytaj dalej <<

BMW M 1000 XR vs. Ducati Multistrada V4 RS. Europejskie wydanie King of Baggers

W USA furorę medialną zrobiła seria wyścigowa King of Baggers, gdzie rywalizują ze sobą cruisery z bocznymi kuframi. Europa takich wyścigów nie potrzebuje, Europa potrzebuje wyścigów klasy adventure!

Już na wstępie możecie mi wytknąć, że ani BMW M 1000 XR, ani Ducati Multistrada RS nie są motocyklami klasy ADV, gdyż poruszają się na 17-calowych kołach. Tak, macie rację, ale nie pozwolę zabić moich marzeń. W amerykańskiej serii King of Baggers dominują Indiany Challenger oraz H-D Road Glide, które w serii poruszają się na 19-calowych przednich obręczach. Wyścigowe wersje tych maszyn przechodzą pełną konwersję i montuje się tam 17-calowe koła, bo to po prostu najlepszy rozmiar do jazdy po torze. Poza tym, mało który producent byłby zainteresowany produkcją opon typu slick w nietypowych rozmiarach.

>> Czytaj dalej <<

Voge SR4 Max. Chińczyk z niemieckim rodowodem

Powszechna opinia mówi, że skuter to niewielki miejski spryciarz, który wszędzie potrafi się wcisnąć. Voge SR4 Max taki jest… tylko jeszcze bardziej!

Voge to już od kilku lat nie jest na naszym rynku marka „no name”. Konsekwentna polityka informacyjna koncernu Loncin (właściciela marki) doprowadziła do tego, że chyba wszyscy, którzy choćby odrobinkę interesują się branżą, znają jej bardzo mocne powiązania z BMW. Tych relacji bez trudu dopatrzyłem się także w ich maxiskuterze SR4 Max.

>> Czytaj dalej <<

Andrzej „Simpson” Drzymulski. Cześć, to ja Andrzej

Cześć, to ja Andrzej i od 6 lat jestem właścicielem Świata Motocykli. Dotarło to do mnie stosunkowo niedawno, gdy do wywiadu z serii „Tak trza żyć” zaprosił mnie Tobiasz Kukieła i Piotrek Ganczarski. Płynność życia zagęszczona ciągłą akcją sprawiła, że ten doniosły moment trochę mi umknął. Być może dlatego, że już trzy godziny po podpisaniu umowy z Agorą siedziałem w samolocie, lecąc na testy Hondy Goldwing w Teksasie. Od tego czasu tempo życia wcale nie spadło, w sumie do momentu przejęcia Świata Motocykli dużo spokojniej nie było…

Yamaha MT-125 2020 - premiera

17 motocykli dla młodych kierowców z prawem jazdy A2. Nowe i używane

Chociaż materiał powstał w 2020 roku, nieustannie cieszy się u Was ogromną popularnością. Bo jaki motocykl kupić, gdy mamy prawo jazdy kategorii A2? Spośród dość sporej oferty motocykli nowych i używanych, swego czasu wybraliśmy 17 motocykli, które spełniają wymagania kategorii A2 i przy okazji są sprzętami, które dają całą masę frajdy z jazdy!

>> Czytaj więcej <<

Motocykle dla niskich osób – Do wyboru, do koloru

Jeśli masz ponad 170 cm wzrostu, to podczas wyboru wymarzonego motocykla nie musisz martwić się o wysokość kanapy. Poza nielicznymi modelami, których siedziska są umieszczone bardzo wysoko, masz do dyspozycji cały rynek jednośladów, zarówno nowych, jak i używanych. Co mają jednak zrobić osoby, dla których wymarzony model jest poza zasięgiem właśnie przez dystans, jaki dzieli siodło z podłożem? Rozwiązań jest kilka: od zmiany kanapy, przez obniżenie zawieszenia, po wybór motocykla fabrycznie przygotowanego dla osób poniżej 170 cm wzrostu. Jeśli takie rozwiązanie cię nie interesuje, to koniecznie zapoznaj się z poniższym zestawieniem. Mamy dla ciebie 20 motocykli, na których poczujesz się pewnie i bezpiecznie.

>> Czytaj więcej <<

Top 9 skuterów klasy 125 (na kategorię B) do 7 tys. zł. Skutery dla początkujących

Ilość skuterów klasy 125 na naszym rynku jest ogromna. Od najtańszych chińczyków za kilka tysięcy złotych po włoskie, stylowe cukierki za ponad 40 tys. zł. Idzie oszaleć, to prawda. Dlatego postanowiliśmy pomóc wam nieco w wyborze i przedstawiamy, naszym zdaniem, najciekawsze używane skutery za rozsądną kasę. I chociaż ten artykuł ma już kilka lat, nadal cieszy się Waszym niesłabnącym zainteresowaniem.

>> Czytaj więcej <<

Wiosna, wiosna, wiosna wokół nas! Nowy numer „Świata Motocykli” już w sprzedaży

Witamy Was w wiosennym wydaniu! Sezon motocyklowy nabiera tempa, a kalendarz wydarzeń pęka w szwach. W tym miejscu warto jednak pamiętać, że kluczem do bezpieczeństwa jest doskonalenie jazdy, dlatego przygotowaliśmy artykuł o znaczeniu treningów motocyklowych. W najnowszym numerze nie zabraknie też testów. Porównujemy supersporty nowej generacji – Ducati Panigale V2 i Yamahę R9 oraz sprawdzamy, jak Piotrek Biesiekirski radzi sobie z motocyklami 125 ccm. Z kolei Lech przygotował dla Was listę fascynujących tras motocyklowych w Polsce, a my dorzuciliśmy do nich pliki GPX do pobrania. To i jeszcze więcej znajdziecie w drugim tegorocznym numerze „Świata Motocykli”. Miłej lektury!

>> Czytaj więcej <<
KOMENTARZE