fbpx

W połowie wakacji oddajemy do Waszych rąk ósmy w tym roku numer „Świata Motocykli”. W sierpniowym wydaniu naprawdę czeka nas jazda bez trzymanki! Przyznajemy, że będzie sporo Harleya – Andrzej był na Homecoming Festiwal w Milwaukee i przy okazji testował najnowsze modele H-D CVO – Street Glide i Road Glide. Nie zabraknie też premierowego testu Hondy CL500, sprawdzianu Piaggio Beverly czy historii o spontanicznej wyprawie na dwóch kołach do Afryki. Z ogromną przyjemnością zachęcamy też do zabrania ze sobą najnowszego wydania w trasę – w końcu sezon trwa w najlepsze. Miłej lektury!

Premiera: Harley-Davidson Street Glide / Road Glide CVO

Harley-Davidson to mistrz. Żadna inna marka nie potrafi robić tak niewiele, jednocześnie windując wyniki. Amerykanie to mistrzowie marketingu, ale dynamicznie rozwijający się rynek motocyklowy zaczął weryfikować ich poczynania. Ich odpowiedź to między innymi wypuszczenie na rynek nowych modeli CVO – Road Glide i Street Glide, które Andrzej postanowił przetestować po swojemu.

Premiera: Honda CL500

To zadziwiające, jak na jednej bazowej platformie rama-silnik można budować tak różne motocykle. Honda osiągnęła w tym mistrzostwo świata. Według Lecha maszyny właśnie tego rodzaju są kwintesencją motocykli, a on sam z chęcią zobaczyłby Hondę CL 500 w swoim prywatnym garażu.

Sprawdzian: Piaggio Beverly

Jakiś czas temu, przy okazji testu Piaggio MP3 530 HPE, Paweł stwierdził, że zamiast trójkołowca zdecydowanie bardziej wolałby „swoje ulubione Beverly 400”. Teraz w końcu nadszedł czas na to, by wyjaśnił, dlaczego – według niego – dla motocyklisty to właśnie ten skuter jest najlepszą propozycją. Piaggio Beverly HPE potrafi bowiem zaskoczyć praktycznie pod każdym względem…

Sport: Enduro Rally 24

Okazuje się, że Enduro Rally 24 pomału dorasta już do miana imprezy legendarnej. Nawigacyjny rajd enduro jest tym, czego potrzebowali polscy motocykliści. Michał przyznaje, może być to impreza dla każdego, a wie, co mówi, bo wystartował w tegorocznej edycji. PS. W dziwaczny sposób zgubił w trakcie jazdy telefon, a w jeszcze dziwniejszy – go znalazł.

Youngtimer: MZ Skorpion 660

Saksońska firma MZ dysponowała w zasadzie wszystkim, aby po przemianach społeczno-politycznych końca ubiegłego wieku w europie środkowo-wschodniej, wypłynąć na szersze wody. Niestety nie udało się. Lech sprawdza, dlaczego tak się stało. 

Strefa bez prawka: Barton Stratos

Barton Stratos spodobał się Lechowi już od pierwszego spojrzenia. Widać bowiem, że styliści solidnie przyłożyli się do postawionego im zadania. Sprawdźcie koniecznie, czy za wyglądem nadążają właściwości jezdne. 

Historia motocykli wg Lecha: Steve McQueen

Co ciekawe, w ankiecie na najsłynniejszego motocyklistę świata wcale nie wygrał ani Giacomo Agostini, ani Joey Dunlop, Burton Munro, czy nawet Valentino Rossi. Najwięcej głosów otrzymał Tom Cruise, utożsamiany z filmem „Top Gun”. Z tej okazji Lech postanowił przybliżyć sylwetkę innej gwiazdy Hollywood – Steve’a McQueena, którego uznawano za najlepszego kierowcę wśród aktorów i najlepszego aktora wśród kierowców. W obu tych dziedzinach odnosił przecież ponadprzeciętne sukcesy. 

Motolegendy: Yamaha MT-01

Yamaha MT-01 dała początek serii będącej w sprzedaży do dziś. Dzisiejsze MT-07 czy MT-09 to świetne motocykle, ale żaden z nich nie jest tak unikatowy jak „jedynka”. Koncepcja wielkiego silnika z cruisera i podwozia z maszyny sportowej nie zagościła długo na rynku, ale z pewnością jest ciekawą propozycją nie tylko dla kolekcjonerów. Jedno jest pewne – takich motocykli już nie będzie.

Custom: Yamaha SR500 Airow

Yamaha SR500 z krakowskiego warsztatu Airow Custom Motorcycles to trzyletnie dziecko Pawła Guzika, który przez lata działał z bratem Maćkiem oraz Tomkiem Janickim pod nazwą Ventus Garage. SR500 z 1980 roku to projekt, który narodził się z potrzeby klienta z Austrii, któremu spodobał się tracker bazujący na GN400. Gdy projekt był skończony w 99%, klient napotkał problemy finansowe i zaproponował Pawłowi odsprzedaż motocykla. Niezbyt ciekawy finał, ale nie ma tego złego. Dzięki temu Smoku i wszyscy uczestnicy imprezy Hel Riders mogli cieszyć oko jedną z piękniejszych SR-ek zbudowanych w Polsce. Teraz nadszedł czas na Was.

Używki: Honda CBF 1000

Koncepcja silnika sportowego upchniętego do motocykla typu naked, w okolicach 2000 roku, nie była w Hondzie niczym nowym. Na takich zasadach powstał znany i lubiany Hornet. O ile jednak „szerszeń” miał nieco pazura, to seria CBF przeznaczona była dla trochę spokojniejszych jeźdźców. Litrowa odmiana, wprowadzona jako ostatnia, powstała z myślą o najbardziej wymagających.

Jak to działa: Ewolucja przedniego widelca

Pierwsze zawieszenia motocyklowe były bardzo proste i całkowicie pozbawione regulacji. Z czasem okazało się, że nie zawsze daje się dobrać uniwersalne parametry pasujące do każdych warunków i preferencji jeźdźca. Rozwiązaniem okazała się regulacja. Z czasem jej możliwości stały się tak szerokie, że ułatwienie zaczęło być niepotrzebnym problemem. Na ratunek przyszła elektronika, która od kilkunastu lat coraz śmielej wchodzi także do kontroli działania podwozia motocykla.

Dookoła komina: Krakówek

Można zdać się na intuicję i samemu wymyślać trasy wycieczek motocyklowych po całej Polsce. Można też, zamiast improwizacji, oprzeć się na doświadczeniach lokalnych kolegów. Wtedy prawdopodobieństwo sukcesu jest znacznie większe. Oni po prostu lepiej znają teren. 

Za horyzont: Afryka na spontanie

Pomysł był szybki, przygotowania krótkie, a realizacja? Kuzyni wsiedli i pojechali odwiedzić dziadka, który mieszka w… Johannesburgu! Zastanawialiście się, czego można spodziewać się na wyjeździe do Afryki? Wszystkiego, ale niekoniecznie spektakularnie pięknych widoków.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE