fbpx

Ducati rozpoczęło tegoroczną serię premier z naprawdę grubej rury. Firma z Bolonii ponownie połączyła siły z inna włoską legendą – Lamborghini – i zaprezentowała limitowaną wersję Streetfightera V4 inspirowanego modelem Huracán STO. To jednak nie wszystko. Obok 630 egzemplarzy tej serii pojawią się dodatkowe 63, które można określić tylko w jeden sposób – totalna ekskluzywność!

Ostatni owoc współpracy dwóch słynnych włoskich marek mogliśmy oglądać w 2020 roku. Ducati Diavel Lamborghini okazał się bardzo smacznym kąskiem dla kolekcjonerów i wyprzedał się na pniu. Dlatego dzisiejsza premiera nie powinna dziwić – ten motocykl jest po prostu skazany na sukces. Streetfighter V4 Lamborghini to najbardziej ekskluzywny model Streetfightera, jaki opuści bolońską fabrykę. Jego bazą jest wersja S z roku modelowego 2023, która została bardzo mocno przeprojektowana pod względem stylistyki. Wzorem stało się Lamborghini Huracán w ekstremalnej wersji STO. Nawiązania widać na przednim błotniku, zbiorniku paliwa, pługu i ogonie, gdzie przetłoczenia i wloty powietrza wyraźnie przypominają te, które obecne są w samochodzie. Błotnik inspirowany jest kształtem górnej części „Cofango”, czyli jednego elementu, na który składają się maska, błotniki i zderzak auta.

Pług nawiązuje formą do wlotów chłodzących tylne hamulce Huracána. Otwory wentylacyjne na panelach bocznych zbiornika paliwa motocykla przypominają te na przednich błotnikach samochodu, podobnie jak te na nakładce siedziska pasażera, które nawiązują do tych w pokrywie wolnossącego silnika V10 Lamborghini. Kolejnym świadectwem obsesyjnej dbałości o każdy detal, jest fakt, że wszystkie elementy karbonowe (w tym wspomniany przedni błotnik, pług, osłona chłodnicy, skrzydła, osłona zbiornika i ogon) są wykonane z wykorzystaniem tej samej tekstury włókna węglowego jak w supersamochodach z Sant’Agata Bolognese. Kanapa motocykla jest również inspirowana wykończeniem foteli w Huracánie STO.

Ducati Streetfighter V4 Lamborghini jest wzbogacony również o inne komponenty: regulowane podnóżki z aluminium, lżejsze dźwignie hamulca i sprzęgła z aluminium, osłony podnóżków, osłona licznika, stacyjki i łańcucha wykonane ze specjalnego włókna węglowego. Wykonano z niego również elementy ochrony termicznej w tylnej części głowicy i kolektorów, we wsporniku reflektora, tylnym błotniku i osłonach ramy pomocniczej. Mocnym punktem linii bocznej motocykla jest również tytanowy tłumik Akrapovič z karbonową końcówką.

630 egzemplarzy Ducati Streetfighter V4 Lamborghini zostanie wyprodukowanych w malowaniu Verde Citrea i Arancio Dac – jednej ze specyficznych kombinacji kolorystycznych Huracána STO. Zaciski hamulcowe Brembo pomalowane są na odcień Arancio Dac, z kontrastującym czarnym logo. Czarne są również golenie widelca Öhlins.

Oprócz 630 sztuk Streetfightera V4 Lamborghini w malowaniu Verde Citrea/Arancio Dac, Ducati oferuje jeszcze bardziej ekskluzywną serię 63 motocykli o nazwie Speciale Clienti, która dostępna będzie wyłącznie dla klientów Lamborghini. Dzięki bezpośredniej współpracy z Centro Stile Ducati, każdy z nich będzie mógł skonfigurować swoje Ducati Streetfighter V4 Lamborghini Speciale Clienti w taki sposób, aby kolory nadwozia i koła były dokładnie takie, jak w ich samochodach. Będzie można również wybrać kolory zacisków hamulcowych oraz detale wykończenia siedziska.

Nie znamy jeszcze ceny limitowanego Streetfightera V4, ale, jak się domyślacie, nie będzie ona okazyjna. Jest jednak niemal pewne, że ten model raz zakupiony będzie tylko zyskiwał na wartości. O szczegóły i możliwości wpisania się na listę chętnych pytajcie w salonach Ducati. Pierwsze motocykle będą do odbioru w kwietniu 2023 roku.



KOMENTARZE