Pierwsza jesienna premiera Ducati właśnie ujrzała światło dzienne. Multistrada V2 to godny następca modelu 950, który względem poprzednika otrzymał kilka istotnych usprawnień – jest lżejszy i jeszcze wygodniejszy. Idealna maszyna do częstych podróży.
Na skróty:
Włoski producent w związku z niedawną premierą Multistrady V4 (i wzorem wcześniejszych działań w serii Panigale) postanowił uporządkować nazewnictwo. Mniejsza Multistrada, zamiast 950, będzie się teraz nazywała po prostu V2. Pozostanie jednak tym samym, idealnym „turystykiem na co dzień”, lżejszym, prostszym i tańszym od topowej Multi V4.
Czy coś się w nim znacząco zmieniło? Nie, natomiast wprowadzone poprawki mają uczynić ten przyjemny i lubiany model jeszcze wygodniejszym i prostszym w prowadzeniu. Również stylistyka Multistrady V2 wciąż trzyma się wyznaczonego wzoru – jest elegancka, ale z typowym dla włoskiej marki sportowym pazurem. Na powierzchniach bocznych pojawiły się za to nowe grafiki prezentujące nazwę modelu. Multi V2, tak jak poprzednik, dostępny będzie w dwóch wersjach – standardowej i S.
Piec na pięć!
Ducati Multistrada V2 napędzane jest kolejną ewolucją sprawdzonego, dwucylindrowego, chłodzonego cieczą silnika Testastretta 11° o pojemności 937 ccm, generującego 113 KM mocy i 94 Nm momentu obrotowego. Nie zabrakło tu typowego dla Ducati rozrządu desmodromicznego z czterema zaworami na cylinder. Jednostka znana jest z linearnej charakterystyki i przyjemnej, gładkiej pracy w dolnym zakresie obrotów, dzięki czemu jest bardzo łatwa w kontroli. Natomiast wykręcona wyżej dostarcza solidnej porcji sportowych wrażeń. Co ciekawe, motocykl dostępny będzie również w wersji zdławionej do 48 KM, przeznaczonej dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2.
Zwinna i wygodna
Podwozie pozostało w zasadzie bez zmian – 19-calowe przednie koło stanowi znakomity kompromis między zwinnością w zakrętach, a pewnym prowadzeniem na nierównościach. Klasą samą dla siebie jest tu opcjonalny, elektronicznie sterowany zawias Ducati Skyhook Suspension EVO, zawsze idealnie dopasowujący się do nawierzchni i obciążenia motocykla. 
Elektroniczne wsparcie
Jedną z ważnych cech Multistrady 950 był bogaty pakiet elektroniczny. W obu wersjach modelu V2 również go nie zabraknie. W standardzie otrzymamy cornering ABS, system Vehicle Hold Control ułatwiający ruszanie na podjazdach, kontrole trakcji DTC, cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro, z możliwością dalszej konfiguracji) oraz nowość – system Ducati Brake Light, którzy przy ostrym hamowaniu uruchamia pulsowanie tylnego światła.
W bogatszej wersji S dochodzą dodatkowo: elektronicznie sterowane zawieszenie Skyhook, tempomat, pełne oświetlenie LED z doświetlaniem zakrętów, quickshifter góra-dół, system bezkluczykowy, 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT oraz podświetlane przyciski na kierownicy. Warto również wspomnieć o dwóch poziomach wyposażenia, niezależnych od wersji standardowej lub S. Podstawowy poziom „Essential” będzie dostępny dla obu wersji, poziom „Travel” z parą kufrów, grzanymi manetkami i centralną podstawką tylko dla wersji S. 
Produkcja nowej Multistrady V2 ruszy już w listopadzie tego roku. Motocykle będą oczywiście objęte programem „4Ever Multistrada”, dającym pełne cztery lata ochrony gwarancyjnej bez limitu kilometrów, realizowanym w sieci salonów Ducati na całym świecie. Więcej informacji o motocyklach Ducati znajdziecie na stronie www.ducatipolska.pl










