fbpx

Tuż po zakończeniu majówki, choć u niektórych pewnie ona jeszcze trwa, oddajemy do Waszych rąk piąty już w tym roku numer „Świata Motocykli”. W majowym wydaniu szczególnie polecamy premierowe testy Suzuki GSX-8S oraz Ducati Multistrady V4 Rally, relację z Harley-Davidson 120th Experience, czy też sprawdzian opon Ducati Trailmax Raid. Coś dla siebie znajdą jak zwykle fani historii, techniki oraz customów. Z ogromną przyjemnością zachęcamy Was do zabrania ze sobą naszego magazynu na motocyklowy (i nie tylko) wyjazd – w końcu sezon trwa już w najlepsze. Miłej lektury!

Premiera: Suzuki GSX-8S

Każdy orze, jak może, tylko czy każdy tak samo może? Rozmowy w kuluarach na temat nowego silnika Suzuki otworzyła furtkę dla teorii spiskowych.

Premiera: Ducati Multistrada V4 Rally

Alien pamięta to jak dziś. Targi motocyklowe w Londynie kilka lat temu, premiera nowego Streetfightera, a na stanowisku Ducati… jeden premierowy motocykl, jeden Hupermotard i dwie sztuki Panigale. Za to przed nimi – niekończący się szereg Multistrady odmienianej przez wszystkie kolory i przypadki. Pomyślał wtedy – to się dzieje. Czas „adwenczerów” nadchodzi! 

Sprawdzian: Harley-Davidson 120th Experience Event

Marka Harley-Davidson ma moc. Celnik, gdy usłyszał, że Marcin przez najbliższy tydzień planował wizytę w muzeum H-D w Milwaukee, a potem będzie jeździł najnowszymi modelami H-D po Kalifornii, odpowiedział jedynie z uśmiechem, patrząc to na niego, to na jego kask: „Zazdroszczę Ci! Dobrej zabawy!”

Strefa bez prawka: Horwin EK3

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że Chińczycy zdominowali rynek elektrycznych jednośladów. Mnogość firm i modeli jest tak duża, że powoli zaczynamy tracić w nich orientację. Jakoś na jesieni, nieco przypadkowo Lech trafił do salonu grupy Electric Vehicle Poland dystrybuującej kilka z nich. Oto, co wyniknęło z testów Horwina EK3… 

Sprawdzian: Dunlop Trailmax Raid

No i stało się! Po raz kolejny wysłaliśmy Michała w teren na testy. Nie było tragedii, bo gdy wyjeżdżał, to w Polsce były jakieś 2 stopnie Celsjusza, a na miejscu, gdzie zorganizowano testy nowej opony Dunlop Trailmax Raid – 18 stopni więcej. Lokalizacja też nie była najgorsza… w końcu to Toskania! 

Historia motocykli według Lecha: Trójkołowce

Maszyny z wózkiem bocznym łączą w sobie wiele negatywnych cech motocykli i samochodów. Deszcz na głowę pada jak w motocyklu i stoisz w korkach jak samochodem. To samo dotyczy trójkołowców, czyli sidecarów. Różnica jest jednak zasadnicza – od motocykla można w razie potrzeby dosyć szybko odpiąć kosz i odetchnąć pełną piersią.

Motolegendy: Honda CBR 900RR

Większości fanów sportowych motocykli nie trzeba przybliżać nazwy Fireblade. Seria ta znajduje swoje miejsce na rynku od ponad 30 lat, a pierwsze modele w pełni zasłużyły na miano kultowych. Nie każdy jednak wie, że za prawię połowę tej historii odpowiada jeden człowiek. Jest nim Tadao Baba – wizjoner, kierowca wyścigowy, konstruktor-samouk i doskonały menadżer.

Custom: Suzuki GSX-R1000 „Slabshot” – HAXCH Moto

Moskwicz na pedały, gumy Turbo, walkmany, kasety przewijane ołówkiem, szklanki z koszyczkami, meblościanki, kolekcje puszek po zagranicznych napojach, metalowe pudełka po ciastkach, „Miłość w rytmie rap” na kasecie VHS, Romet Ogar i pierwsze Grand Theft Auto. W Smoku wszystkie te rzeczy wyzwalają tysiące wspomnień, grymas na twarzy z automatu zmienia mu się w uśmiech, a na myśl przychodzi zdanie „kiedyś to było”. W jego o trzynaście lat młodszym bracie imponderabilia przełomu lat 80. i 90. nie wywołują absolutnie niczego. No, może poza zdziwieniem smokową, dziwaczną nostalgią.

Używki: Triumph Tiger 800

Pojawienie się Tigera 800 zrobiło niezłe zamieszanie na rynku motocykli adventure. Podczas gdy konkurenci wprowadzali coraz cięższe i bardziej toporne modele tego typu, Triumph zdecydował się na kurację odchudzającą. Tiger 800 okazał się sprzętem na tyle udanym, że przetrwa niemal 10 lat bez znaczących zmian w podstawowych założeniach konstrukcyjnych. Paweł sprawdzał, jak osiemsetka sprawuje się jako motocykl używany.

Jak to działa: Napęd wałem

Właściciele motocykli napędzanych wałem bardzo chwalą to rozwiązanie. Nawet nie chcą słyszeć o powrocie do łańcucha, który brudzi, wymaga konserwacji, naciągania, a w końcu także wymiany. Czy napęd wałem rzeczywiście jest tak dobry i praktycznie bezobsługowy, jak twierdzą jego zwolennicy?

Sport: Motocyklowe wyścigi torowe

Wyścigi są bardzo proste – kiedy gaśnie czerwone światło, grupa szaleńców rusza i niemal jednocześnie wpada w pierwszy zakręt. Wygrywa ten, który pierwszy minie machaną flagę w czarno-białą szachownicę. Proste, prawda? Pierwotnie tak było, ale jak to w sporcie, znalazła się grupa działaczy, która zmajstrowała jakieś tam reguły. Nawet gladiatorzy je mieli, więc i naszego sportu to nie ominęło. A w dużym skrócie wygląda to tak… 

Dookoła komina: Wielka Pętla Puławska

Doskonałym pretekstem do tego wypadu była dla Lecha znakomita wystawa Motocyklowa Niedziela w Stylu Retro, odbywająca się corocznie na początku sezonu w Puławach. Z Warszawy to ani blisko, ani daleko, akurat w sam raz na jednodniowy motocyklowy wyjazd. 

Za horyzont: Ameryka Południowa

Za sobą mają 58 odwiedzonych państw, cztery kontynenty i przejechane ponad 330 tysięcy kilometrów. Wyłącznie na motocyklach Harley-Davidson. Ela i Grzegorz przygotowali listę miejsc, które po drodze z Cartageny do Ushuai po prostu trzeba zobaczyć.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE