fbpx

Ducati właśnie pokazało nową wersję swojego motocykla przygodowego DesertX – nowy model zyskał w nazwie wiele mówiący dopisek Rally. Według włoskiego producenta jest to oferta skierowana do poszukiwaczy najbardziej ekstremalnych przygód w wymagającym terenie.

Nowy DesertX Rally jest wyposażony w ten sam silnik Testastretta o pojemności 937 cm3, mocy maksymalnej 110 KM przy 9250 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 92 Nm przy 6500 obr./min. Ducati zapewnia jednak, że został on zoptymalizowany pod kątem jazdy terenowej dzięki zmianie przełożeń oraz zmienionej kalibracji systemów elektronicznych. Do dyspozycji jest sześć trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro oraz Rally), a także systemy elektroniczne (Cornering ABS, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control), które również zostały skalibrowane zgodnie z nowym podwoziem i z myślą o najbardziej wymagających zastosowaniach terenowych.

Rajdowy charakter maszyny podkreślają liczne zmiany wprowadzone z myślą o jeszcze ambitniejszej jeździe offroadowej. W modelu DesertX Rally zastosowano nowe przednie zawieszenie Kayaba o średnicy 48 mm i tylny amortyzator z większym tłokiem o średnicy 46 mm. Skok zawieszenia zwiększył się o 20 mm (do 250 mm z przodu i do 240 mm z tyłu), co sprawiło, że prześwit wynosi teraz aż 280 mm. Dotychczasowy amortyzator skrętu został zastąpiony w pełni regulowaną wersją marki Öhlins. Jak informuje producent, przedni widelec posiada specjalne rozwiązanie, które polega na zwiększeniu ciśnienia oleju wewnątrz wkładów, aby uniknąć kawitacji, a tym samym zagwarantować jednorodne i spójne prowadzenie motocykla.

Ponadto motocykl w wersji Rally otrzymał między innymi nowe koła szprychowe na piastach ze stali węglowej i obręczach Takasago Excel, na których założono bardzo popularne i cenione za swoją wszechstronność opony Pirelli Scorpion Rally STR. Oprócz standardowych opon opcjonalnie można wybrać Pirelli Scorpion Rally o bardziej terenowym zacięciu lub Scorpion Trail II przeznaczone do jazdy po asfalcie.

Na tym jednak nie koniec zmian – na wyposażeniu znalazła się również lekka i wytrzymała osłona miski olejowej z kutego włókna węglowego, a także regulowane dźwignie zmiany biegów oraz tylnego hamulca z litego aluminium. W nowej wersji zdecydowano się też na wyższy i dłuższy przedni błotnik, który nie tylko podkreśla charakter motocykla, ale też lepiej sprawdzi się w wymagającym terenie, zapobiegając gromadzeniu się błota i brudu. Producent informuje także, że aluminiowy wahacz ma teraz inny punkt mocowania.

To, co w przypadku Ducati można brać za pewnik, to unikalny styl – w tym zakresie nowa wersja może pochwalić się nie tylko nowym błotnikiem przednim, ale również nowym malowaniem Iron Giant odróżniającym go od standardowego modelu DesertX. 5-calowy ekran jest umiejscowiony tak, aby zapewniać jak najlepszą widoczność zarówno na siedząco, jak i podczas jazdy na stojąco. Ponadto DesertX Rally oferuje w standardzie specjalny uchwyt do montażu nawigacji satelitarnej.

Ducati od lat jest w czołówce, jeśli chodzi o ofertę akcesoriów do oferowanych przez firmę modeli. Nie inaczej jest i tym razem – DesertX Rally można spersonalizować, wybierając spośród całej gamy opcjonalnych dodatków z katalogu Ducati Performance. Możliwe jest między innymi zamontowanie homologowanego wydechu Termignoni, który poprawia wartości mocy i momentu obrotowego o 7%, czy dodatkowego 8-litrowego zbiornika, który gwarantuje prawie 40% większy zapas paliwa oraz płynnie integruje się z linią motocykla. W ofercie dostępne są również aluminiowe kufry boczne, które w połączeniu z kufrem centralnym oferują całkowitą pojemność bagażową na poziomie prawie 120 litrów, a także dodatkowe reflektory LED, podgrzewane manetki czy gmole z rur stalowych.

Model Ducati DesertX Rally można zamawiać już u dealerów Ducati.

Dane techniczne:

Ducati DesertX Rally

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:dwucylindrowy, widlasty, kąt rozwarcia cylindrów 90°
Rozrząd:DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:937 ccm
Moc maksymalna:110 KM przy 9250 obr/min
Moment obrotowy:93 Nm przy 6500 obr./min
Zasilanie:wtrysk paliwa Bosch
Smarowanie:mokra miska olejowa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:mokre, antyhoppingowe
Skrzynia biegów:sześciostopniowa z quickshifterem
Napęd tylnego koła:łańcuch
PODWOZIE
Rama:stalowa, kratownicowa
Zawieszenie przednie:widelec teleskopowy upside-down KYB, Ø 46 mm,
pełna regulacja, skok 250 mm
Zawieszenie tylne:amortyzator centralny KYB, pełna regulacja,
skok 240 mm
Hamulec przedni:podwójny, tarczowy, Ø 320 mm,
zaciski czterotłoczkowe Brembo
Hamulec tylny:tarczowy, Ø 265 mm, zacisk dwutłoczkowy Brembo
Opony przód / tył:90/90-21 / 150/70-18
WYMIARY I MASY
Długość:2125 mm
Szerokość:910 mm
Wysokość siedzenia:910 mm (885 mm z akcesoryjnym niskim siedziskiem)
Rozstaw osi:1625 mm
Masa pojazdu na sucho:203 kg
Zbiornik paliwa:21 litrów
ELEKTRONIKA
ABS:cornering ABS, 6 trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
Kontrola trakcji:tak, regulowana na 8 poziomach
Inne:tryby jazdy, quickshifter, Ducati Wheelie Control, kontrola hamowania silnikiem,
tempomat, Ducati Quick Shift Up&Down (DQS)
Importer:www.ducatipolska.pl

Galeria:

KOMENTARZE