fbpx

Przed fanami motocrossu emocjonujący weekend, bowiem 4 marca w Argentynie zostaną rozegrane zawody zaliczane do cyklu Mistrzostw Świata FIM (MXGP) 2018. O zwycięstwo dla Dunlopa powalczy dwudziestu trzech zawodników w trzech kategoriach.

Zawodnicy w barwach Dunlopa

Clement Desalle (BEL) pozostaje w zespole Monster Energy Kawasaki Racing Team (KRT) na sezon 2018. W tym roku jego partnerem będzie Julien Lieber (SUI), który ma już doświadczenie z oponami Dunlop – zwyciężał i zajmował miejsca na podium w klasie MX2. Szczęście w poprzednim sezonie miał także Shaunowi Simpsonowi (GBR) z zespołu Wilvo Yamaha, który zwyciężał w poprzednich latach. W tym sezonie dołączy do niego Jeremy Seewer (SUI). Jordi Tixier (FRA), po przejściu do zespołu BOS GP, w dalszym ciągu będzie ścigał się na oponach Dunlop. Jego partnerem będzie Jewgienij Bobryszew (RUS), który wraca do współpracy z brytyjską marką oponiarską. Listę zawodników MXGP reprezentujących barwy Dunlop uzupełniają Tanel Leok (EST), Graeme Irwin (IRL) i Tommy Searle (GBR).

Zawodnicy

Spośród ośmiu zawodników startujących w serii MX2 na oponach Dunlop, tylko Jago Geerts (BEL) i Conrad Mewse (GBR) są nowi w tej kategorii i po raz pierwszy pojadą na ogumieniu brytyjskiego producenta. Pogoń za żółtymi czapeczkami na podium kontynuują Wsiewołod Bryljakow (RUS), Darian Sanayei (USA), Iker Larranaga Olano (ESP), Brent Van Doninck (BEL), Michele Cervellin (ITA) oraz Ben Watson (GBR).

Po odzyskaniu w ubiegłbym roku tytuł WMX, o szósty triumf w tej kategorii powalczy Kiara Fontanesi (ITA). Włoszka bardzo ceni opony Dunlop Geomax MX3S, które czterokrotnie dowiozły ją do zwycięstwa w Mistrzostwach Świata. Na ogumienie brytyjskiego producenta na sezon 2018 zdecydowały się także Courtney Duncan z Nowej Zelandii i Belgijka Amandine Verstappen.

Udział Dunlopa w Mistrzostwach Świata kolejny raz nadzoruje Eddy Seel, były mistrz Supermoto, który zarządza obsługą oponiarską, doradza zespołom i zawodnikom przy wyborze opon.

Podstawowy asortyment opon będzie opierał się na trzech specyfikacjach:

Geomax MX12 – najnowsza opona w asortymencie została wprowadzona do oferty pod koniec 2017 roku i jest najczęściej wybieranym ogumienie w siedmiu z dziewiętnastu wyścigów. Poprzedniczka – MX11 – przeznaczona na piach, triumfowała w MXGP i MXoN, ale MX12 obiecuje jeszcze lepsze osiągi, w czym mają pomóc trzy nowe właściwości:
– zoptymalizowany profil opony i wzór bieżnika: wprowadzenie nowej technologii ‘V-Block’ przekłada się na lepszą trakcję po wyjeździe z zakrętu, a także większą powierzchnię styku, co poprawia stabilność podczas hamowania;

Dunlop

– nowy wzór bieżnika na głębokie błoto i piach, o poprawionej trakcji i kontroli uślizgu. Tylna opona posiada specjalne bloki bieżnika, które podczas pokonywania zakrętów progresywnie zmieniają swoje zachowanie, co zapewnia stabilność, lepszą przyczepność boczną i kontrolę uślizgu;
– przeprojektowana osnowa opon poprawia właściwości trakcyjne i redukuje wstrząsy. Ponadto, opracowany przez inżynierów Dunlop system kontroli napięcia osnowy zwiększa powierzchnię styku, która w połączeniu z ulepszonym makrocząsteczkowym polimerem zaczerpniętym z opony MX11 zwiększa trwałość produktu.
Geomax MX3S – znajdzie zastosowanie podczas większości rund. Ogumienie słynie z wszechstronności na miękkiej i średniej nawierzchni.
Geomax MX52 – doskonale sprawdza się na twardszej nawierzchni.

Pierwsza runda MXGP odbędzie się w niedzielę, 4 marca, na torze Neuquen w argentyńskiej Patagonii. Jest to miękki tor, na który Eddy Seel zaleca opony MX3S na przód i MX12 na tył. Wyścig rozpocznie się o godz. 16:00 czasu środkowoeuropejskiego.

Najważniejsze fakty o Dunlop w zawodach MX:

KOMENTARZE