fbpx

Yamaha wypuszcza na rynek model XSR125 Legacy, powstały z myślą o wszystkich użytkownikach – początkujących, doświadczonych i wracających do dwóch kółek po dłuższej przerwie – którzy potrafią docenić klasyczne linie, ale oczekują nowoczesnych technologii zapewniających wrażenia z jazdy na wysokim poziomie.

Yamaha stara się budować pełne charakteru motocykle adresowane do jak najszerszego grona odbiorców. Od lipca 1955 roku potrzeby i oczekiwania użytkowników zawsze wyznaczały kierunki rozwoju nowych modeli. To właśnie ta filozofia koncentrowania się na docelowych odbiorcach pozwoliła nam tworzyć legendarne, przełomowe modele, które wielokrotnie zmieniały oblicze motocykli w ciągu ostatnich 70 lat.

Misję firmy można podsumować japońskim słowem „Kando”: opracowywanie produktów dających wewnętrzną satysfakcję, poruszających serce i duszę. Nowa XSR125 Legacy jest doskonałym przykładem wprowadzenia tego motto w życie.

Opracowana na bazie niezwykle udanej XSR125, która zadebiutowała w 2021 roku, XSR125 Legacy ma ten sam silnik 125 cm3 z układem VVA i to samo podwozie. Jednak XSR125 Legacy ma szereg modyfikacji stylistycznych, które zmieniają charakter motocykla, nadając mu niepowtarzalny, całkowicie indywidualny wygląd neo-retro.

XSR125 Legacy ma szereg specyficznych rozwiązań, które wspólnie bardzo harmonijnie tworzą maszynę o wyjątkowym charakterze doskonale trafiającą w gusta miłośników ponadczasowego stylu. Patrząc z boku, widać wyrazistą poziomą linię, która jednoznacznie wskazuje na korzenie XSR125 Legacy. Wyjątkowa kombinacja szprychowych kół i wyprostowanej pozycji podczas jazdy, a także w pełni odsłonięta konstrukcja mechaniczna i wygląd nakeda z pewnością trafią do serca każdego nowego i doświadczonego motocyklisty, który ma sprecyzowane oczekiwania względem swojego motocykla.XSR125 Legacy jest napędzana przez jeden z najbardziej cenionych i udanych silników w kategorii 125 cm3. Ta mocna i niezawodna 4-zaworowa chłodzona cieczą jednocylindrowa jednostka o pojemności 125 cm3 spełniająca normę Euro5 ma taką samą konstrukcję, jak w modelach MT-125 Hyper Naked i R-125 Supersport. Rozwijając moc 15 KM (11 kW), czyli maksimum dozwolone dla prawa jazdy kategorii A1, spisuje się świetnie pod każdym względem.

Jednym z kluczowych zastosowanych rozwiązań technologicznych jest opracowany przez Yamahę system zmiennych faz rozrządu Variable Valve Actuation (VVA), który zapewnia wysoki moment obrotowy w niskim oraz doskonałe osiągi w górnym zakresie obrotów. Dzięki temu XSR125 Legacy doskonale sobie radzi w najróżniejszych sytuacjach – od całkiem dynamicznej jazdy autostradami po wolniejsze pokonywanie bocznych dróg, a zapas momentu obrotowego gwarantuje przyspieszenia na odpowiednim poziomie.Legendarna rama Deltabox, opracowana przez Yamahę po raz pierwszy dla prototypowych motocykli z wyścigowego cyklu Grand Prix, gwarantuje precyzyjne pokonywanie zakrętów i budzącą zaufanie stabilność podczas jazdy na wprost, dzięki czemu kierowca może w pełni wykorzystać potencjał najlepszego w swojej klasie silnika o mocy 15 KM (11 kW).

Kompaktowy rozstaw osi wynoszący 1330 mm oraz kanapa na bardzo rozsądnej wysokości 815 mm sprawiają, że XSR jest bardzo zwinny i ma świetną ergonomię. W efekcie motocykl nadaje się dla bardzo szerokiego grona użytkowników: nowicjuszy, doświadczonych i wracających do jednośladów po latach.

Lakierowany na czarno tak jak rama i silnik, widelec upside-down z 37-milimetrowymi goleniami nawiązuje do nowoczesności w tym modelu w stylu neo-retro. Widelec zapewnia precyzję prowadzenia oraz skuteczne wygładzanie nierówności zarówno na górskich serpentynach, w miejskim ruchu, jak i na lokalnych drogach podczas weekendowych wyjazdów.

Lekkie szprychowe koła, mające obręcze lakierowane na złoto, przypominają wzory stosowane w pionierskich maszynach wyścigowych Yamahy z lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Zestawienie szprychowych kół i złotych obręczy z całkowicie czarną kolorystyką reszty motocykla nadaje temu modelowi neo-retro ze 125-centymetrowym silnikiem niepowtarzalny, ponadczasowy charakter, który doskonale wyraża ducha filozofii Faster Sons. Całość dopełniają ciekawie wyglądające opony Metzeler Karoo pozwalające maksymalnie wykorzystać możliwości tego modelu.

Kolejnym przykładem udanego połączenia ponadczasowego stylu retro z nowoczesnymi technologiami w modelu XSR125 Legacy jest zaawansowane oświetlenie. Przedni reflektor ma klasyczną okrągłą zewnętrzną obudowę skrywającą dodatkowo światło pozycyjne, ale dzięki technologii LED emituje snop mocnego światła rozświetlającego nawet najczarniejszą noc. Z kolei niewielka tylna lampa podkreśla lekki i elegancki profil tej smukło i sportowo stylizowanej części nadwozia.

Nowo opracowana grafika jest teraz spójna z wyglądem większych modeli XSR i podkreśla rodzinne powiązania wszystkich motocykli spod znaku Sport Heritage. Złote i srebrne paski podkreślają klasyczny kształt zaokrąglonego zbiornika paliwa, natomiast minimalistyczna złota grafika na panelach bocznych komponuje się ze złotymi obręczami.

Yamaha XSR125 Legacy będzie oferowana w kolorze Historic Black ze złotymi obręczami kół i trafi do salonów już w czerwcu 2022 roku. Cena różni się w zależności od kraju. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z krajowym dystrybutorem Yamaha.

KOMENTARZE