Podczas EICMA 2021 Yamaha co prawda nie zaprezentowała całkowicie nowego modelu Ténéré 700, ale za to pochwaliła się prototypem o nazwie Ténéré 700 Raid. Czy będzie to początek nowej wersji tej maszyny?
Jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej, „wielu właścicieli włożyło mnóstwo wysiłku w personalizację swojej Ténéré 700. Ich wspólne historie zainspirowały nowe pokolenie do przekraczania własnych granic i odkrywania tego, co znajduje się za następnym horyzontem”.
Ten rosnący trend do modyfikacji zmotywował Yamahę do sprawdzenia, jak jeszcze bardziej ulepszyć Ténéré 700. Ostatecznie, po udanych testach na pustyni w Maroku, Yamaha gotował była zaprezentować prototyp Ténéré 700 Raid. Maszynę zmodyfikowano w europejskim oddziale Yamahy, wykorzystując części GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing). W projekcie wykorzystano także doświadczenia zawodników offroadowych: Alessandro Botturiego i Pola Tarrésa.
„Prototyp Ténéré 700 Raid już wkrótce będzie się ścigał przekraczając kolejne horyzonty i napisze nową historię, która z pewnością umocni legendę Ténéré w oczach nowego pokolenia motocyklistów Adventure” – czytamy w zapowiedzi Yamahy.
Dane techniczne Ténéré 700 Raid Prototype:
Silnik:
- Tytanowy, wyścigowy, pełny układ wydechowy Akrapovič
- Jednostka sterująca silnikiem ECU GYTR
- Wysokowydajny airbox i filtr
- zębatka tylna 48 zębów
- Chłodnica o zwiększonej wydajności
- Podwójny wentylator chłodnicy
- Nowa osłona pompy wodnej
- Nowa chłodnica oleju
- Wytrzymałe sprzęgło Rekluse
- Dwuczęściowa osłona sprzęgła
- Nowa dźwignia sprzęgła
Zawieszenie
- Przedni widelec o średnicy rury 48 mm i długim skoku – 270 mm
- Półki zawieszenia wykonane w technologii CNC
- Nowy tylny amortyzator o długim skoku – 260 mm
- Nowy układ dźwigni tylnego zawieszenia
Hamulce
- Pojedyncza tarcza przednia o wysokiej specyfikacji – średnicy 300 mm
- klocki hamulcowe typu racing
- Zmodernizowana przednia pompa hamulcowa
- Nowa dźwignia hamulca przedniego
- Tylna tarcza hamulcowa o zwiększonej średnicy – 267 mm
- Nowy wspornik montażowy zacisku hamulcowego
- Przednie i tylne przewody hamulcowe w stalowym oplocie