fbpx

Odkąd w 1998 roku pierwszy YZF-R1 na zawsze zmienił oblicze motocykli sportowych, Yamahy z serii R stały się synonimem motocykli o najlepszych osiągach. Teraz do gamy jednośladów ze świata R dołącza supersport dla każdego – długo wyczekiwana Yamaha R7.

Nowa Yamaha R7: nowy wymiar w świecie R

Chociaż zawsze znajdzie się miejsce dla legendarnego R1M, R1 i R6 RACE, pojawienie się nowego R7 sprawia, że świat R stanie się osiągalny dla wielu młodszych zawodników, którzy marzą o takim stylu życia.

Dzięki wyjątkowemu, sprawdzonemu i lubianemu silnikowi CP2 Yamaha, który słynie z mocnego i liniowo rozwijanego momentu obrotowego, a także niezawodności i niskich kosztów eksploatacji, nowy R7 jest gotowy, aby wstrząsnąć rynkiem motocykli klasy średniej. Znakomicie wykonane nadwozie i niesamowita specyfikacja, która obejmuje radialne przednie zaciski hamulcowe, widelec typu upside-down i sprzęgło A&S, oznacza, że R7 to nowy rodzaj motocykla, który zapewnia ekscytujące osiągi Supersport połączone z wyjątkową poręcznością i agresywnym stylem R-Series – a wszystko to w bardzo konkurencyjnej cenie.

Lekka, kompaktowa i zwinna – ta oszałamiająca maszyna została zaprojektowana, aby zapewnić motocykliście najwyższy stopień kontroli i największy czynnik radości z jazdy w swojej klasie. Niezależnie od tego, czy na torze, czy na szosie. Ten Supersport naprawdę jest w zasięgu każdego motocyklisty, który chce zostać częścią świata R. R7 to nowa rzeczywistość. Jest dostępny zarówno w wersji o pełnej mocy, jak i zdławionej do 35 kW (prawo jazdy kategorii A2), dzięki czemu z pewnością przyciągnie nowych wielbicieli i wywrze znaczący wpływ na świat Supersportu.

Yamaha R7: Szacunek dla legendy

Żaden motocykl nigdy nie odważyłby się porównać do oryginalnego YZF-R7. W 1999 roku zostało wyprodukowanych tylko 500 tych fabrycznych motocykli wyścigowych. Wszystko po to, aby uzyskać homologację World Superbike i Suzuka 8 Hours. Ścigali się na nim legendarni zawodnicy, w tym Noriyuki Haga i Wataru Yoshikawa. Nic więc dziwnego, że YZF-R7 jest uważany za jeden z najbardziej egzotycznych i pożądanych japońskich motocykli, jakie kiedykolwiek zbudowano.

Nazwa R7 wróciła, żeby okazać szacunek dla oryginalnej limitowanej edycji YZF-R7 superbike. Dumnie noszący tę znakomitą nazwę, R7 rocznik 2021 to nowy model uzupełniający gamę Supersport. Został on stworzony z myślą o młodszych użytkownikach i pokazaniu następnemu pokoleniu zawodników emocji oraz dumy z posiadania, które towarzyszą każdemu motocyklowi z serii R.

Silnik CP2 zapewnia iście sportowe osiągi

Dzięki skupieniu się wyłącznie na jeździe, dostępności i przystępności cenowej, nowy R7 stanowi ekscytujący nowy wymiar dla rodziny R-Series Supersport. Uważany za jeden z najbardziej charakterystycznych, mocnych i niezawodnych projektów w swojej klasie, udany silnik YAMAHA CP2 o pojemności 689 cm3 idealnie się nadaje dla nowego modelu.

4-suwowy, 2-cylindrowy silnik CP2 ma rozrząd DOHC i jest chłodzony cieczą. Wał z wykorbieniami przesuniętymi o 270 stopni zapewnia nierównomierną kolejność zapłonu, co przypomina pracę silnika typu V2. Jednostka Yamahy zapewnia mocny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów i jego liniowe oddawanie, dzięki czemu motocykl jest dynamiczny na wszystkich biegach i w całym zakresie obrotów. Maksymalna moc 73,4 KM (54 kW) jest uzyskiwana przy 8750 obr/min, a co ważniejsze maksymalny moment obrotowy – 67 Nm – osiąga przy 6500 obr/min, co zapewnia R7 niezwykłe przyspieszenie – podczas gdy nierównomierny zapłon zapewnia niesamowite doznania wraz ze wzrostem obrotów.

Zmiany w istniejącym silniku CP2 obejmują nową specyfikację ECU i zoptymalizowane kanały dolotowe powietrza, a także zmienioną konstrukcję układu wydechowego oraz idealne ustawienia wtrysku paliwa. To wszystko ma na celu poprawę sterowności i zapewnienie płynnej i bezpośredniej reakcji przepustnicy, przyczyniając się do przyjemnych wrażeń podczas jazdy R7, a jednocześnie osiągnięcia pełnej zgodności z normą EURO5. Oprócz wspomnianych modyfikacji, R7 ma również nieco zmniejszone przełożenie wtórne, co zapewnia mu bardziej sportowy charakter i większe przyspieszenie.   

Sprzęgło A&S: Najwyższa sterowność

Kluczową nowością w silniku CP2 R7 jest zastosowanie sprzęgła Assist & Slipper (A&S), które zapewnia płynniejszą zmianę przełożeń i zapobiega zablokowaniu, czy też podskakiwaniu tylnego koła podczas ostrych redukcji, co przekłada się na bardziej przewidywalne zachowanie podczas dohamowywania do zakrętów. Kolejną zaletą sprzęgła A&S w R7 jest znacznie mniejsza siła potrzebna do obsługi dźwigni, działa ona o około 33% lżej niż standardowe sprzęgło.

Dynamiczne prowadzenie i zwinne pokonywanie zakrętów

Smukła i kompaktowa sylwetka to dwie cechy definiujące R7. Nowy Supersport ma lekką ramę, która została zaprojektowana, aby zapewnić dobre wyczucie i zwinne prowadzenie wraz z szybkim i dynamicznym wchodzeniem w zakręty.

Sztywna aluminiowa rama centralna zapewnia doskonałe właściwości podczas prowadzenia motocykla na torze i na szosie, a stalowa rama o wysokiej wytrzymałości wykorzystuje rury o różnej wytrzymałości w kluczowych miejscach, aby uzyskać idealną równowagę sztywności i elastyczności.   

Wiele uwagi poświęcono konstrukcji nowego zawieszenia R7, aby uzyskać dokładne wyczucie przodu podczas pokonywania zakrętów i hamowania. Nowy widelec uspide-down KYB 41 mm zapewnia wysoki poziom stabilności oraz pewność siebie na torach wyścigowych i krętych drogach. Aby zapewnić solidne i przewidywalne prowadzenie, zastosowano odlewaną z aluminium górną półkę i odkuwaną aluminiową dolną półkę.Aby zapewnić precyzyjne prowadzenie z dokładnym wyczuciem przodu, widelec USD R7 zamontowano pod ostrym kątem 23,7 stopnia z wyprzedzeniem wynoszącym 90 mm, a dzięki kompaktowemu rozstawowi osi 1395 mm i rozkładowi mas przód/tył 51/49, nowy Supersport umożliwia ostre wchodzenie w zakręty.

R7 wykorzystuje przeprojektowany system tylnego zawieszenia Monocross typu link z charakterystyką zestrojenia pasującą do sportowego charakteru motocykla. Zamontowany poziomo amortyzator przyczynia się do centralizacji masy, co zwiększa zwrotność prowadzenia. Mało tego, można go łatwo regulować pod kątem tłumienia napięcia wstępnego i odbicia, co umożliwia szybkie ustawienie podwozia R7 do użytku na torze lub na szosie.

Autentyczne odniesienia do serii R7 można dostrzec w zaawansowanym układzie przednich hamulców, wyposażonym w radialne 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe, które zapewniają precyzyjne i równomierne hamowanie i najwyższą kontrolę, np. przy użyciu dwóch palców. W skład zaawansowanego przedniego układu hamulcowego wchodzi również radialna pompa Brembo, która zapewnia liniowe ciśnienie hamowania dla zwiększenia kontroli.

Ultra-sportowe wymiary: Poszukiwanie idealnej kontroli

Co sprawia, że R7 jest tak atrakcyjnym modelem Supersport dla szerokiego grona klientów? Fakt, że został zaprojektowany, aby umożliwić swojemu kierowcy osiągnięcie wysokiego poziomu kontroli w wielu różnych sytuacjach. Kluczowym elementem, który sprawia, że właściciel R7 czuje się naprawdę jednością z maszyną, jest jego zwarta i atletyczna sylwetka. To ona pozwala kierowcy być panem maszyny i nie być przez nią zdominowany.

Przy masie wynoszącej zaledwie 188 kg i kompaktowych proporcjach oznacza to, że dostęp do motocykla jest łatwy, a użytkownicy mogą stać się integralną częścią nowej generacji Supersport. Wraz z centralizacją masy, niezbyt rozbudowanym przodem i małym momentem bezwładności, R7 daje kierowcy poczucie całkowitej kontroli, która pomaga przenieść pewność siebie na wyższy poziom, co jednocześnie zwiększa przyjemność z jazdy, zarówno weekendowej jak i w czasie codziennych dojazdów.  

Kolory R7, dostępność i cena

Dynamiczny nowy R7 jest dostępny w dwóch opcjach kolorystycznych: Icon Blue oraz Yamaha Black z minimalistyczną grafiką i akcentami. 

Dostawy do europejskich dealerów Yamahy rozpoczną się w październiku 2021 roku. Ceny różnią się w zależności od regionu, dlatego w celu uzyskania pełnych informacji prosimy o kontakt z biurem importera Yamahy.

Yamaha R7 – najważniejsze dane techniczne:

  • Kompaktowy silnik CP2 w technologii crossplane o wysokim momencie obrotowym i pojemności 689 cm3,
  • Dostępny w wersji full i 35 kW
  • Ultrakompaktowa konstrukcja z czystym DNA serii R
  • Wysoka aerodynamiczna pełna owiewka z aluminiową dolną osłoną
  • Z przodu widelec upside-down Ø41mm o wysokiej specyfikacji
  • Tylny wahacz Monocross z na nowo zestrojonym amortyzatorem
  • Sprzęgło A&S:
  • Lekka rama kratownicowa z aluminiowym elementem centralnym dla optymalnej sztywności podwozia
  • Kierownica typu clip-ons i lekkie sety podnóżków ze stylowymi osłonami pięt
  • Sportowa i swobodna pozycja jazdy
  • Agresywny przód z dwoma otworami chcarakterystycznymi dla serii R i diodami LED
  • Mocny przedni reflektor LED
  • Lekkie, dziesięcioramienne obręcze kół z aluminium
  • Radialne przednie zaciski z radialną pompą hamulcową Brembo
  • Konstrukcja kokpitu Supersport z pełnym panelem LCD
  • Centralny przedni kanał powietrzny w kształcie litery M
  • Mocne przednie i tylne hamulce tarczowe
  • 13-litrowy zbiornik paliwa Slimline z głębokimi wcięciami na kolana
  • Tył w stylu serii R
  • Opona przednia 120/70, opona tylna 180/55 
KOMENTARZE