fbpx

Producent siedzeń motocyklowych oraz różnego rodzaju systemów bagażowych przydatnych w krótszych i dalszych trasach, barcelońska firma SHAD-NAD świętuje swoje 50-lecie na rynku i nieustannie rozszerza portfolio!

W tym roku mija dokładnie pół wieku historii grupy NAD, właściciela marki SHAD. Firma założona w Mollet del Vallès (Barcelona) przez Jaume Xicola Gascón świętuje to wydarzenie w wyjątkowy sposób i z imponującymi statystykami – stałego wzrostu we wszystkich swoich obszarach produkcji. Wraz z synem założyciela, Jaume Xicola Serrano jako nowym dyrektorem generalnym, marka stawia czoła nowym wyzwaniom i ciągłym zmianom na rynku motocyklowym.

Wzornictwo i innowacyjność to klucz do sukcesu i wyróżniająca cecha SHAD, dzięki której są marka jest liderem rynku w swoim segmencie. Najlepszym tego dowodem jest odpowiednio wykwalifikowany zespół projektantów i inżynierów, regularna rejestracja własnych patentów i wielokrotnie zdobywane międzynarodowe nagrody.

„Mamy wspaniały zespół pracowników i dostawców, którzy zapewniają nam niezawodność i pozwalając nam rozwijać się z roku na rok. Realizowaliśmy projekty dla dużych marek, stosując przy tym przełomowe rozwiązania. Wszystkie akcesoryjne produkty z sektora motocykli produkujemy w naszych zakładach (BMW i SHAD). Produkujemy również wysokiej klasy siedzenia ze zintegrowaną elektroniką i technologiami, które zapewniają nie tylko wygodę, ale i trwałość. Wszystko to sprawia, że nasza linia produktów ewoluuje w stylu, który jest już rozpoznawalny nie tylko dzięki wzornictwu, ale i innowacyjności” – mówił Jaume Xicola Serrano, szef SHAD-NAD.

50 lat doświadczenia:

  • Jaume Xicola Gascón rozpoczynał od produkcji siedzeń motocyklowych dla lokalnych marek, takich jak Derbi, Motorhispania, Moto Vepa, Montesa czy Sanglas.
  • W latach 80. rozpoczęto współpracę z hiszpańskimi filiami światowych marek, takich jak Honda, Yamaha czy Suzuki.
  • W latach 90. rozpoczęto współpracę z międzynarodowymi firmami. Pierwszymi klientami marki spoza Hiszpanii były Peugeot, MBK i BMW.
  • W 1992 roku NAD rozpoczęła nową przygodę, tworząc markę SHAD, z którą początkowo produkowała akcesoria do motocykli i rowerów.
  • Pod koniec 1994 roku NAD stanął przed nowym wyzwaniem: opracować i wyprodukować części OEM dla jednej z marek premium w swoim. Wspólnie z BMW rozpoczęto projektowanie, a następnie produkcję kufrów premium do kultowego modelu BMW R1200C.
  • Od tego momentu zdecydowano, że wizją firmy będzie ekspansja handlowa na poziomie międzynarodowym, co w 50 lat po jej narodzinach, doprowadziło ją do pozycji światowego lidera w produkcji siedzeń, futerałów i innych akcesoriów do motocykli.
  • Zakłady NAD w Barcelonie utrzymują produkcję na poziomie 70% swojego obrotu, przywiązując wagę do kontroli jakości i rozwoju technologicznego. 25% pozostałej produkcji odbywa się w Chinach, a 5% w Indonezji.
  • Cały zespół projektantów i inżynierów znajduje się w Barcelonie, a firma posiada własne centra produkcyjne zlokalizowane w Barcelonie, Dżakarcie i Szanghaju. W 2022 roku SHAD po raz pierwszy przekroczył liczbę 900 000 sprzedanych produktów, co pokazuje, jak duży potencjał drzemie w tej marce.

Co przyniesie przyszłość?

 „Przyszłość zawsze czeka na nas z niepewnością, ale jednocześnie wymaga od nas lepszego przygotowania i wyższych umiejętności. Globalny model produkcji jest jednak zdumiewający, koszty produkcji i ceny surowców jeszcze nigdy nie były aż tak niestabilne. Obszar mobilności znajduje się jednak w trakcie ważnej transformacji, która powinna również doprowadzić do poprawy zrównoważonego rozwoju naszej planety”.

„To jest scenariusz, którym żyjemy i na którym koncentrujemy nasze wysiłki i strategie. Po 50 latach jesteśmy silni i przygotowani, aby budować na tym, co mamy i być jeszcze bardziej konkurencyjni” – dodawał Jaume Xicola Serrano, szef SHAD-NAD.

KOMENTARZE