Ducati potwierdziło informacje dotyczące rozpoczęcia produkcji pierwszego na świecie motocykla wyposażonego w technologię tylnego i przedniego radaru: przed Wami Nowa Multistrada V4!
Na skróty:
Kolejna odsłona motocykla turystycznego Ducati będzie już czwartą generacją Multistrady. Motocykl zaskarbił sobie serca fanów włoskich jednośladów co potwierdzają słupki sprzedażowe. Multistrada sprzedała się w liczbie ponad 110 000 egzemplarzy!
NADCHODZI DUCATI MULTISTRADA V4 2021. MAMY ZDJĘCIA SZPIEGOWSKIE!
Nowa Multi będzie posiadać całkowicie nowy silnik V4, co wielu z nas może przyprawić o zawrót głowy – stara poczciwa V2 zapewniała tak dużą ilość mocy, że naprawdę ciężko jest sobie wyobrazić co będzie się działo na turystycznym motocyklu wyposażonym w dodatkowe dwa cylindry. Wiemy natomiast, że projektując nową odsłonę Multi, konstruktorom zależało na znacznym wydłużeniu okresów międzyserwisowych. To jednak nie koniec. Włosi postanowili wyposażyć swojego turystycznego flagowca w przedni i tylny radar. Nowoczesne urządzenia będą miały za zadanie wspomagać kierowcę w trakcie jazdy. czyniąc ją jeszcze bardziej bezpieczną.
Włosi zapewniają, że zastosowanie nowej jednostki napędowej umożliwiło osiągnięcie rekordowych w świecie jednośladów okresów międzyserwisowych. Niestety więcej na ten temat dowiemy się dopiero 15 października.
Radar na straży bezpieczeństwa
Jednak najistotniejszą zmianą w stosunku do poprzednika jest zastosowanie w nowej Multistradzie systemu radarów. Wdrożenie tych rozwiązań zapowiada prawdziwą rewolucję dla świata dwóch kółek, wyznaczając nowe podejście w zakresie komfortu i wspomagania jazdy, zwłaszcza podczas długich podróży po autostradach.
Radary są zaawansowanymi systemami pomocniczymi, zdolnymi do wspomagania i zwiększania komfortu jazdy dzięki możliwości „rekonstrukcji rzeczywistości otaczającej motocykl”. Zainteresowanie Ducati tego typu systemami sięga roku 2016, kiedy to firma współpracowała z Wydziałem Elektroniki, Informacji i Bioinżynierii Politechniki w Mediolanie w celu przeprowadzenia eksperymentów z tego typu systemami. Badania naukowe potwierdziły możliwość i sens zastosowania tej technologii w pojazdach dwukołowych i tak oto już niebawem zobaczymy nową Multistradę wyposażoną w system radarów!
Każdy radar ma kompaktowe wymiary (70 x 60 x 28 mm, porównywalne z kamerami sportowymi) i waży zaledwie 190 gramów.
Radar umieszczony z przodu pojazdu steruje pracą tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control), który poprzez kontrolowane hamowanie i przyspieszanie automatycznie dostosowuje odległość (wybieraną spośród czterech poziomów) od innych pojazdów podczas jazdy z prędkością od 30 do 160 km/h. System ma swoje źródła w konstrukcjach samochodowych i został opracowany oraz rozwinięty zgodnie ze specyfiką i ergonomią pojazdu dwukołowego.
Z kolei tylny radar jest w stanie wykryć i zgłosić pojazdy znajdujące się w tzw. martwej strefie, czyli w obszarze niewidocznym bezpośrednio przez kierowcę lub z poziomu lusterka wstecznego. System BSD (Blind Spot Detection) sygnalizuje również zbliżanie się z tyłu pojazdów z dużą prędkością.
Więcej na temat nowej Multistrady dowiemy się już niebawem, tymczasem musimy uzbroić się w cierpliwość i grzecznie poczekać na kolejne informacje. To będą długie trzy dni…