fbpx

V4 w Multistradzie?

W 2019 roku Ducati w oświadczeniu dot. 100 000 wyprodukowanych Multistrad sugerowało, że na rynku pojawi się kolejny model napędzany silnikiem V4. Na nową Multistradę od dawna czekamy z zapartym tchem. 

Radar na straży bezpieczeństwa

Dorwaliśmy szpiegowskie zdjęcia, na których widać, że to co obiecali inżynierowie Ducati w roku 2019 nie było słowami rzuconymi na wiatr. Ze zdjęć wnioskujemy, że trwają testy systemu ARAS (Advanced Rider Assistance System), a więc aktywnego tempomatu oraz systemu wspomagającego kierowcę w wyhamowaniu pojazdu przed uderzeniem w przeszkodę. Wskazuje na to niewielki prostokącik między lampami prototypowej Multistrady. To zapewne radar, który bez przerwy monitoruje trasę przejazdu. 

Co ciekawe, Ducati obiecało (jeszcze w 2019), że system ARAS będzie działać również na przestrzeń znajdującą się z tyłu motocykla i będzie zabezpieczać kierowcę przed najechaniem przez pojazd zbliżający się z dużą prędkością. Ja kto będzie działać i czy w ogóle będzie? Tego nie wiemy, ale wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie to również jest testowane przez Ducati – po zbliżeniu widzimy, że do tyłu motocykla również „przypięte” jest coś co przypomina radar (tuż nad lampą).

Ducati Multistrada 2021 V4

O jednostce napędowej niewiele teraz wiadomo, można zakładać, że będzie spokrewniona z jednostką V4 znaną ze sportowej rodziny Panigale.  Poza tym mamy kratownicową ramę pomocniczą, zawieszenie Upside-down i odświeżony wygląd. Multi na pierwszy rzut oka wygląda jak po delikatnym liftingu. 

Ducati Multistrada 2021 V4Ducati Multistrada V4 2021Multitrada V4 2021Ducati Multistrada V4 2021Praktycznie każda poprzednia wersja powodowała, że nasze redakcyjne serca przyspieszały, a w niektórych przypadkach dostawały wręcz arytmii. Dlaczego tak bardzo lubiliśmy poprzednie wcielenia Multi? Obejrzyj nasz film, a dowiesz się wszystkiego.

KOMENTARZE