Honda Polska poinformowała, że sprzedaż motocykli z serii NC przekroczyła właśnie w naszym kraju rekordowe półtora tysiąca sztuk! Szczęśliwy nabywca 1500. egzemplarza z serii NC zostanie nagrodzony niespodzianką!
Obecnie oferowany model NC750X jest jednym z najwyżej cenionych, uniwersalnych motocykli w Europie, gdzie od lat cieszy się niesłabnąca popularnością. Doceniony został on również przez polskich klientów, a 1500. nabywca egzemplarza z serii NC zostanie nagrodzony niespodzianką przygotowaną przez polski oddział Hondy. Rekordowy model został nabyty w salonie Honda Wyszomirski w Siedlcach.
Historia serii NC sięga 2012 roku, kiedy to Honda wprowadziła na rynek maszynę do codziennych dojazdów do pracy, która jednocześnie – po doposażeniu w kufry – mogła być towarzyszem długich wakacyjnych podróży. Jej nazwa to skrót od New Concept, czyli nowej koncepcji motocykla spełniającego zróżnicowane potrzeby użytkowników. Oferowana była w wersjach naked i adventure, a także jako skuter o nazwie Integra.
Od początku, niezależnie od wersji, motocykle z serii NC cenione były za praktyczność, między innymi ze względu na umiejscowienie obszernego schowka na pełnowymiarowy kask, plecak czy torby z zakupami, w miejscu gdzie tradycyjnie powinien znajdować się bak paliwa. Zaś zbiornik paliwa zainstalowano pod siedzeniem kierowcy.
Do sukcesu rynkowego oferowanego obecnie modelu NC750X przyczyniły się jego szczególne cechy, takie jak nisko umiejscowione siedzisko, szeroka kierownica czy stylistyka maszyny typu adventure. Jednak, co równie ważne, otrzymał on dobrze zestrojone zawieszenie oraz dwucylindrowy, niskoobrotowy silnik dysponujący solidnym momentem obrotowym, który jednocześnie zadowala się umiarkowaną ilością paliwa. NC750X jest zatem niezwykle wygodnym środkiem transportu, z którym doskonale radzą sobie jeźdźcy o różnym stopniu zaawansowania. Wersja modelu na rok 2021 dysponuje nieco mocniejszym silnikiem i wyższym maksymalnym momentem obrotowym, ponadto wprowadzono kontrolę momentu obrotowego (HSTC). Zmianie uległy przełożenia w skrzyni biegów, a wraz z elektroniczną przepustnicą Throttle By Wire, wprowadzono 3 domyślne tryby jazdy – RAIN, STANDARD i SPORT oraz konfigurowalny indywidualnie tryb użytkownika (USER).
Dzięki dostępnej w opcji (automatycznej) przekładni DCT – współpracującej z podwójnym sprzęgłem nie musimy zawracać sobie głowy doborem odpowiedniego przełożenia, bo biegi dobierane są automatycznie. Może je zmieniać również kierowca, za pomocą przełączników przy lewej manetce. Wszystko to sprawia, że NC750X świetnie nadaje się do codziennych dojazdów do pracy i doskonale radzi sobie w mieście. Jedyne, co interesuje użytkownika, to operowanie gazem i hamulcem.
Zgodnie z koncepcją dwuzadaniowości, NC750X to również świetny towarzysz dłuższych wycieczek. Dobrze zestrojone zawieszenie sprawia, że bardzo przyjemnie pokonuje się nim nierówności. Dlatego też zjechanie z utwardzonej drogi na gruntową czy szutrowe ścieżki nie nastręcza trudności. Podróżowaniu sprzyja wyprostowana sylwetka i swobodna pozycja za szeroką kierownicą, która nie powoduje nieprzyjemnego napięcia mięśni rąk. Na plus warto zaliczyć także centralnie umieszczone podnóżki.
Dane techniczne Hondy NC750X dostępne są pod podanym linkiem.
Szczegóły na temat projektu związanego ze sprzedażą 1500. sztuki modelu z serii NC w Polsce można uzyskać u autoryzowanych dealerów Hondy.