fbpx

Podczas targów EICMA 2023 Honda dość niespodziewanie ogłosiła powrót na europejski rynek ulepszonej wersji modelu CBR600RR. Nowa odsłona kultowego Supersporta zapowiada się naprawdę ciekawie!

Model CBR600RR ma imponującą historię wyścigową. W końcu to na tej maszynie zgarniano mistrzostwa świata World Supersport w latach 2003-2008, a potem w sezonach 2010, 2012 i 2014. W innych seriach wyścigowych także nie brakowało sukcesów. Mało tego, to silnik właśnie z CBR600RR napędzał motocykle wyścigowe Grand Prix klasy Moto2 od 2010 do 2018 roku.

Gdy nasilał się trend odchodzenia od supersportów na rzecz nakedów i „adwenczerów”, na początku 2017 roku model ten zniknął jednak z europejskich salonów Hondy. Motocykle sportowe o średniej pojemności „odrodziły się” jednak już kilka lat później, a kultowy CBR600RR wrócił dwa lata temu na rynki w Japonii i Tajlandii. Teraz nadszedł czas na powrót do Europy!

Supersportowa ikona Hondy wraca na rynek z rzędowym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 599 ccm i mocy 121 KM (89 kW) przy 14 250 obr./min.  Do pakietu dorzucono też sprzęgło antyhoppingowe, które pomaga w kontrolowaniu tylnego koła przy szybkich redukcjach biegów i hamowaniu, a także quickshifter.

Jednostkę napędową wpakowano w aluminiową, podwójną ramę kołyskową. Model posiada ponadto aluminiowy wahacz, przedni widelec Showa Big Piston USD o średnicy 41 mm i tylny amortyzator Showa Unit Pro-Link. Czterotłoczkowe montowane radialnie przednie zaciski zapewniają potężną siłę hamowania, a elektroniczny amortyzator skrętu Hondy (HESD) gwarantuje dodatkową stabilność.

Więcej o nowych Hondach prosto z EICMA 2023 opowiada Andrzej:

Model CBR600RR jest też napakowany elektroniką, wywodzącą się z modeli RC213V-S i CBR1000RR-R Fireblade. Obejmuje on elektroniczne sterowanie przepustnicą (TBW), 9-poziomową kontrolę momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC) oraz kontrolę unoszenia zarówno przedniego, jak i tylnego koła. W centrum akcji i zarządzania wszystkimi tymi systemami, w tym Cornering ABS, znajduje się 6-osiowy inercyjny moduł pomiarowy (IMU), który wcześniej trafił do modelu CBR1000RR-R Fireblade. Dostępne są 3 domyślne tryby jazdy oraz 2 tryby użytkownika, w których do regulacji udostępniono moc silnika, intensywność hamowania silnikiem, ustawienia HSTC i kontrolę unoszenia przedniego koła.

W standardowej specyfikacji znajduje się ponadto w pełni kolorowy ekran TFT obejmujący tryby Street, Circuit i Mechanic. Dostępny jest również wskaźnik sugerowanej zmiany biegu i licznik okrążeń. Sygnalizacja hamowania awaryjnego (ESS) i immobilizer Hondy (HISS).

Podobnie jak wszystkie motocykle z supersportowej rodziny Hondy, CBR600RR model 2024 jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: intrygującej matowej czerni Ballistic Black Metallic i sugestywnej czerwieni Grand Prix HRC TriColour, czyli w charakterystycznej kolorystyce Honda Racing Corporation (HRC).

Dane techniczne:

Honda CBR600RR 2024

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:czterocylindrowy
Rozrząd:DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:599 ccm
Średnica x skok tłoka:67 x 42,5 mm
Stopień sprężania:12,2:1
Moc maksymalna:121 KM (89 kW) przy 14 250 obr./min
Moment obrotowy:63 Nm przy 11 500 obr./min
Zasilanie:elektroniczny wtrysk paliwa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:wielotarczowe, mokre, hydrauliczne
Skrzynia biegów:sześciostopniowa, manualna
Napęd tylnego koła:łańcuch
PODWOZIE
Rama:aluminiowa, kompozytowa, kołyskowa, dwubelkowa
Zawieszenie przednie:widelec USD Showa Big Piston, Ø 41 mm, pełna regulacja
Zawieszenie tylne:amortyzator Showa na wahaczu typu Pro-Link,
pełna regulacja, skok 128 mm
Hamulec przedni:tarcze pływające, Ø 310 mm,
zaciski czterotłoczkowe montowane promieniowo
Hamulec tylny:tarczowy, Ø 220 mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony przód / tył:120/70-R17 / 180/55-R17
WYMIARY I MASY
Długość:2030 mm
Szerokość:685 mm
Wysokość:1140 mm
Wysokość siedzenia:820 mm
Rozstaw osi:1370 mm
Minimalny prześwit:125 mm
Masa z płynami:193 kg
Zbiornik paliwa:18 litrów
Cena:brak danych
Importer:www.honda.pl
 
KOMENTARZE