fbpx

  Wygląd nowego motocykla Road King Special, skąpanego w czerni i napędzanego silnikiem Milwaukee-Eight™ o pojemności 1745 cm3, wyznacza nowy kierunek stylistyczny dla motocykli Harley-Davidson Touring – to nowoczesne spojrzenie na klasyczny model Road King. Zawieszenie dostosowano do stylu i nowego silnika. Nowa konstrukcja wewnętrzna widelca zapewnia lepsze tłumienie, a tylne amortyzatory zostały całkowicie przeprojektowane, […]

 

Wygląd nowego motocykla Road King Special, skąpanego w czerni i napędzanego silnikiem Milwaukee-Eight™ o pojemności 1745 cm3, wyznacza nowy kierunek stylistyczny dla motocykli Harley-Davidson Touring – to nowoczesne spojrzenie na klasyczny model Road King.

Zawieszenie dostosowano do stylu i nowego silnika. Nowa konstrukcja wewnętrzna widelca zapewnia lepsze tłumienie, a tylne amortyzatory zostały całkowicie przeprojektowane, zyskując opcję regulacji hydraulicznej napięcia wstępnego sprężyny (zamiast pneumatycznej).

Nowa stylistyka

Ciemny przód z masywną gondolą reflektora w błyszczącej czerni to charakterystyczny element motocykla Road King Special, podkreślony dodatkowo przez brak standardowej szyby. Ponadto nowa kierownica Mini Ape o wysokości 22,3 cm i grubości 3,2 cm sprawia, że motocyklista przyjmuje agresywną pozycję jazdy, która jest również komfortowa podczas długiej podróży.

Osłona silnika motocykla Road King Special, kierownica, podnóżki, lusterka, kierunkowskazy, pokrywy silnika, obudowa filtra powietrza, tłumiki oraz osłony wydechu są również czarne. Wykończenie chromowe pozostawiono na kilku najważniejszych elementach silnika – na dolnych pokrywach zaworów, tulejach popychaczy oraz obudowach popychaczy. Pozwala to podkreślić ikoniczny kształt silnika V-Twin Milwaukee-Eight. Pokrywa regulatora posiada specjalne wykończenie, które zastosowano również na konsoli zbiornika i obudowie filtra powietrza.

Nowe, odlewane z aluminium, 19-calowe koła Turbine w błyszczącej czerni są osłonięte krótkim błotnikiem. Z tyłu nad tłumikami zamontowano wydłużone kufry, które pozwoliły obniżyć motocykl wizualnie bez zmniejszania skoku zawieszenia. Przestrzeń między kuframi a tylnym błotnikiem wypełnia panel tylnej lampy, a niską, zwartą sylwetkę tyłu uzupełnia nisko zamontowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.

Inteligentny system zabezpieczeń Harley-Davidson to standardowe wyposażenie motocykla Road King Special.

Motocykl Road King Special będzie dostępny w czterech opcjach lakieru:

Vivid Black
Charcoal Denim
Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom
Olive Gold

Nowy silnik

We wszystkich motocyklach Harley-Davidson Touring 2017 zamontowano silnik Milwaukee-Eight zapewniający szybszy czas reakcji przepustnicy, większą moc podczas wyprzedzania, jeszcze bardziej rasowy dźwięk, płynniejszą jazdę oraz lepsze wrażenia, jakich oczekuje użytkownik motocykla turystycznego Harley-Davidson.

Motocykl Road King Special to pierwszy model z całkowicie czarnym wykończeniem silnika Milwaukee-Eight.

Większy moment obrotowy
Każdy silnik Milwaukee-Eight dysponuje o 10% wyższym momentem obrotowym niż poprzednik. Oprócz zwiększonej pojemności, Milwaukee-Eight ma wyższy stopień sprężania oraz czterozaworowe głowice o zwiększonym o 50% przepływie mieszanki dolotowej i gazów wydechowych. Mechanizm rozrządu zaworowego nie wymaga regulacji, ponieważ konstrukcja dźwigienek zaworowych umożliwia dożywotnie ustawienie luzu zaworowego w fabryce. Podwójne świece zapłonowe w każdym cylindrze poprawiają spalanie. Jeden wałek rozrządu napędzany łańcuchem jest lżejszy, mniej skomplikowany, a także generuje mniej hałasu i mniejsze tarcie.

Lepsze przyspieszanie
Silnik Milwaukee-Eight waży tyle samo co silnik, który zastąpił, dzięki czemu cała dodatkowa moc wpływa bezpośrednio na poprawę przyśpieszenia. Silnik Milwaukee-Eight 107 przyśpiesza o 11% szybciej od 0 do 100 km/h (odpowiada to poprawie o dwie lub trzy długości motocykla) oraz o 11% szybciej od 100 do 130 km/h na najwyższym biegu (odpowiada to poprawie o jedną lub dwie długości motocykla) w porównaniu do silnika Twin Cam High Output 103.

Zarządzanie ciepłem
Silnik Milwaukee-Eight zapewnia lepszy komfort termiczny motocyklisty i pasażera dzięki mniejszej absorpcji i lepszemu odprowadzaniu ciepła oraz przeprojektowanemu układowi wydechowemu. Silnik Milwaukee-Eight 107 jest wyposażony w system chłodzenia, wykorzystujący przepływ oleju w najgorętszych miejscach wokół głowic. Nowy czujnik spalania stukowego dla każdego cylindra zapewnia bardziej precyzyjne sterowanie rozrządem. Zmieniono położenie tylnej rury wydechowej i katalizatora w celu przeniesienia źródła ciepła z dala od pasażera. Prędkość na biegu jałowym obniżono z 1000 do 850 obr/min.

Ulepszone dopasowanie
Nowa, węższa pokrywa napędu głównego oraz niskoprofilowa obudowa filtra powietrza zapewniają większą ilość miejsca na nogi wokół silnika, a wielu motocyklistom pozwalają łatwiej sięgnąć podłoża. Wszystkie modele z silnikiem Milwaukee-Eight są wyposażone w sprzęgło ślizgowe z udoskonalonym siłownikiem hydraulicznym.

Zmniejszone wibracje
Montowany na gumowych poduszkach silnik Milwaukee-Eight jest wyposażony w pojedynczy wewnętrzny stabilizator eliminujący 75% początkowych drgań na biegu jałowym. Zapewnia to większy komfort dla kierowcy i pasażera, jednocześnie zachowując klasyczny charakter silników Harley® V-Twin.

Poprawione brzmienie 
Lżejsze zawory, jeden wałek rozrządu, zoptymalizowany kształt pokryw oraz poprawione elementy napędu znacznie zmniejszają hałas generowany przez układ napędowy. Konstrukcja układu dolotowego i filtra powietrza zmniejszają pogłos wpływającego powietrza, jednocześnie zapewniając jego optymalny przepływ. Dzięki temu nowy silnik Milwaukee-Eight pracuje ciszej, pozwalając uzyskać lepsze właściwości akustyczne układu wydechowego, zgodne ze światowymi standardami emisji hałasu i spalin, a jednocześnie zachowując charakterystyczne brzmienie.

Lepsze ładowanie
Układ ładowania silnika Milwaukee-Eight dostarcza do akumulatora na biegu jałowym o 50% więcej mocy i jest lepiej dostosowany do zapotrzebowania energetycznego w zakresie dodatkowego oświetlenia, systemu audio, ocieplanej odzieży motocyklowej i innych podłączonych akcesoriów.

Nowe zawieszenia                                                                                                 Komfort motocykla Road King Special i jego właściwości jezdne zostały ulepszone poprzez zastosowanie całkowicie nowego zawieszenia przedniego i tylnego, we wszystkich modelach motocykli Harley-Davidson Touring 2017.

Nowe tylne amortyzatory emulsyjne zapewniają od 15 do 30% większy zakres regulacji napięcia wstępnego w porównaniu do poprzednich amortyzatorów w motocyklach Touring. W przednim zawieszeniu zastosowano nową technologię Double Bending Valve łączącą skuteczność widelców wyścigowych o liniowej charakterystyce tłumienia z mniejszą masą.

Połączone hamulce Reflex Linked z systemem ABS zapewniają dużą i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.

Więcej informacji na temat motocykla Road King Special, silnika Milwaukee-Eight i wszystkich modeli Harley-Davidson Touring można znaleźć na witrynie internetowej: www.harley-davidson.pl

KOMENTARZE