Triumph zaprezentował nową, specjalną gamę motocykli Tiger w edycjach Alpine i Desert – przyciągające wzrok turystyki zaprojektowane zostały z myślą o pokonywaniu dwóch najbardziej wymagających i zróżnicowanych miejsc na świecie.
Na skróty:
Nowe, specjalne edycje, dla których inspiracją były kolory alpejskiego nieba i ogniste barwy pustyni są dostępne dla modeli Tiger 900 i Tiger 1200. Charakteryzują się one ulepszoną specyfikacją, wyjątkowymi zestawieniami kolorystycznymi i ekskluzywną grafiką, a wszystko to w atrakcyjnej cenie.
Edycja Alpine oparta została na ukierunkowanym na jazdę szosową modelu GT Pro. Stworzona z myślą o odkrywaniu ośnieżonych przełęczy, wyposażona jest w udoskonaloną, skoncentrowaną na kierowcy technologię oraz nowe, inspirowane górskimi szczytami malowanie. Tiger 900 w edycji Alpine dostępny jest w malowaniu Snowdonia White i Sapphire Black z akcentami w kolorze Aegean Blue, natomiast Tiger 1200 oferowany jest w dwóch, przyciągających wzrok wersjach kolorystycznych Alpine, stworzonych z myślą o motocyklistach poszukujących wyrafinowanych osiągów turystycznych i wyróżniającego się deasignu.
Stworzona do pokonywania spalonych słońcem pustkowi, edycja Desert oparta jest na wiodącym w swojej klasie modelu Rally Pro i zaprojektowana tak, aby podkreślić znane już możliwości terenowe Tigera. Wyposażony w wysokiej klasy, ulepszone komponenty i zaawansowane technologie, Tiger 900 Desert dostępny jest w malowaniu Urban Grey i Sapphire Black z wyrazistymi akcentami w kolorze Baja Orange. Tiger 1200 Desert Edition dostępny jest w dwóch, unikalnych wersjach kolorystycznych, oferując fascynujące połączenie wyjątkowego stylu oraz wytrzymałości i wydajności, których poszukują motocykliści eksplorujący zróżnicowany teren.
Od pokonywania ciasnych serpentyn na alpejskich przełęczach po jazdę przez bezkresne, piaszczyste odcinki – modele w edycjach specjalnych Alpine i Desert, oferują nowy poziom specyfikacji w bardzo konkurencyjnej cenie.
Po raz pierwszy w motocyklach klasy adventure Triumpha, w modelach Tiger 900 Alpine i Desert standardowo montowany będzie wysokiej jakości tłumik Akrapovič. Wersja Alpine zostanie również wyposażona w gmole chroniące silnik, a wersja Desert w gmole osłaniające zbiornik paliwa, zapewniające dodatkową osłonę w terenie. Dla kierowców poszukujących dodatkowego komfortu i pewności siebie dostępne będzie akcesoryjne, podgrzewane lub obniżone siedzenie.
Edycje specjalne Tigera 1200 zaktualizowano o podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera, system monitorowania martwego pola oraz asystenta zmiany pasa ruchu, które po raz pierwszy są dostępne standardowo w 20-litrowych modelach Triumpha.
Steve Sargent, Dyrektor ds. produktów Triumpha, powiedział: „Edycje Alpine i Desert mają wszystkie możliwości, jakich można oczekiwać od Tigera, a także wyróżniają się wyjątkowym i funkcjonalnym designem oraz wyższą specyfikacją. To hołd dla naszych klientów, którzy podejmują się epickich wypraw, przemierzając swoimi Tigerami ośnieżone szczyty i rozległe pustkowia. Tym, co naprawdę wyróżnia te edycje specjalne, jest wyjątkowy stosunek jakości do ceny, jaki oferujemy motocyklistom poszukującym kolejnego motocykla wyprawowego. Oprócz wiodącej w swojej klasie jakości, dbałości o detale i mocy trzycylindrowego silnika, których nasi klienci oczekują od Triumpha, teraz otrzymują oni w standardzie jeszcze więcej stylu, technologii i potencjału do pokonywania trudnych tras”.
Ulepszony styl i wygląd
Zaprezentowane po raz pierwszy w modelach Tiger 1200 XRx i XCx w 2020 roku, koncepcje Alpine i Desert powracają w roku 2026 w nowej, efektownej odsłonie. Nowe, specjalne edycje zostały zaprojektowane z myślą o motocyklistach, którzy poszukują ekscytujących przygód i lubią przesuwać granice. Nowe loga, które się na nich znajdują przedstawiają szczyty i wydmy, wnosząc świeżą energię do oferty motocykli turystycznych Triumpha.
Nowe wersje Tigera 900 w edycjach Alpine i Desert podkreślają zdecydowany charakter motocykli dzięki odważnej i przemyślanej konstrukcji. Każdy element, od charakterystycznego dziobu i kokpitu, przez wyprofilowane panele boczne i wąski przekrok, po dodatkowe gmole, został zaprojektowany tak, aby podkreślić gotowość motocykli do przygód.
Triumph Tiger 900 Alpine Edition:
Tiger 900 Alpine Edition wyróżnia się świeżymi barwami Snowdonia White i Sapphire Black, podkreślonymi wyrazistymi akcentami w kolorze Aegean Blue. Kluczowe elementy stylistyczne to wsporniki przedniego błotnika, wysoki błotnik, tylny panel zbiornika paliwa i osłona chłodnicy w kolorze Sapphire Black, a także zbiornik paliwa i panel siedzenia w kolorze Snowdonia White. Tylna część osłony chłodnicy pomalowana na jasny kolor Aegean Blue, nadaje wyrazistego kontrastu, nawiązując do odcieni ekskluzywnej grafiki Alpine Edition, która jest inspirowana majestatem gór. Całość dopełnia matowy uchwyt w kolorze Phantom Black.
Z kolei Tiger 900 Rally Desert Edition oferuje efektowne połączenie kolorów Urban Grey i Sapphire Black, podkreślone wyrazistymi akcentami w kolorze Baja Orange. Dziób, tylny panel zbiornika paliwa i osłonę chłodnicy wykończono w kolorze Sapphire Black, a zbiornik paliwa i panel siedzenia w kolorze Urban Grey. Tylna osłona chłodnicy w kolorze Baja Orange wizualnie dodaje charakteru. Unikalna grafika Desert Edition z akcentami w kolorze Baja Orange podkreśla surową estetykę motocykla, idealnie uzupełniając jego możliwości terenowe.
Każdy Tiger 1200 z tych edycji specjalnych oferuje wybór dwóch, dynamicznych schematów malowania, zaprojektowanych tak, aby odzwierciedlać indywidualność i ducha przygody. Niezależnie od tego, czy inspirowane są alpejskimi szczytami, czy pustynnymi krajobrazami, te odważne zestawienia kolorystyczne wnoszą powiew świeżości do flagowego modelu Triumpha z gamy Adventure.
Podstawowa wersja Tigera 1200 Alpine Edition jest dostępna w malowaniu Satin Crystal White i Matt Metallic Grey, z akcentami w kolorze Caspian Blue na zbiorniku paliwa, panelach bocznych i nowej, inspirowanej górami grafice. Zbiornik paliwa w kolorze Satin Sapphire Black zestawiony jest z jego panelem, górną częścią błotnika i panelem chłodnicy w kolorze Satin Crystal White, a wykończenie kokpitu i uchwyt w kolorze Matt Metallic Grey dodają kontrastu. Grafika modelu GT Pro w barwach Granite i Sapphire Black wyraźnie rozciąga się na zbiorniku. Całości dopełnia dyskretnie umieszczone logo Alpine Edition na obudowie akumulatora, z akcentami Caspian Blue, nawiązującymi do ogólnej kolorystyki motocykla.
Dla tych, którzy szukają bardziej wyrazistej alternatywy, Tiger 1200 Alpine Edition jest również oferowany w malowaniu Ash Grey połączonym z Intense Orange. Ten schemat barw łączy zbiornik paliwa w kolorze Satin Sapphire Black z detalami Ash Grey na jego panelu, górnej części błotnika i panelu chłodnicy, a także posiada matowe wykończenie kokpitu i uchwyt w kolorze Matt Metallic Grey. Grafika GT Pro w kolorze Granite i Sapphire Black dodaje wizualnego charakteru, a logo Alpine Edition wyróżnia się na obudowie akumulatora akcentami w kolorze Intense Orange, łącząc odważną paletę barw ze spójnym i wyrazistym charakterem.
Tiger 1200 Desert Edition jest dostępny w dwóch, wyrazistych wersjach kolorystycznych, z których każda odzwierciedla ducha przygody i możliwości terenowe motocykla. Pierwsza opcja łączy kolor Satin Granite z Triumph Performance Yellow, tworząc surowy, a zarazem przyciągający wzrok wygląd. Zbiornik paliwa i panel chłodnicy w kolorze Satin Sapphire Black uzupełnia wysoki błotnik i panel zbiornika w kolorze Satin Granite, a wykończenie kokpitu i uchwyt w kolorze Matt Phantom Black dodają subtelnego kontrastu. Grafika w kolorach Graphite i Crystal White na modelu Rally Pro rozciąga się na całym zbiorniku, a dyskretnie umieszczone na obudowie akumulatora logo Desert Edition, z akcentami w kolorze Triumph Performance Yellow, nawiązuje do przygodowego charakteru tego modelu.
Dla tych, którzy szukają bardziej wyrazistego, a jednocześnie imponującego wyglądu, Desert Edition jest również oferowany w kolorze Crystal White & Red. Schemat ten obejmuje górną część błotnika, panel chłodnicy i panel zbiornika w kolorze Crystal White, połączony z kolorem Satin Sapphire Black na zbiorniku paliwa oraz wykończeniem kokpitu i uchwytem w kolorze Matt Phantom Black. Grafika Rally w kolorze Sapphire Black z akcentami Korosi Red i Cinder Red dodaje dynamiki, a logo Desert Edition, które znajduje się na obudowie akumulatora na tle Korosi Red oraz Cinder Red, podkreśla odważną i zdecydowaną sylwetkę motocykla.
Oświetlenie LED i charakterystyczny układ świateł do jazdy dziennej nie tylko poprawiają widoczność, ale także wzmacniają pewność Tigera i jego imponującą obecność na drodze, podkreślając jego odważny i przemyślany design.
Triumph Tiger 900 Desert Edition:
Osiągi napędzane triplem
Sercem każdego Tigera jest unikalny, trzycylindrowy silnik Triumph’a z wałem korbowym T-plane, który zapewnia charakter i zalety silnika dwucylindrowego przy niskich obrotach, połączone z ekscytującymi osiągami silnika z trzema cylindrami, gdy obroty rosną. Ta wyjątkowa konfiguracja gwarantuje płynne przyspieszenie w średnim zakresie obrotów oraz precyzyjne oddawanie momentu obrotowego, zapewniając motocykliście poczucie pewności i kontroli w każdych warunkach.
Tiger 900 napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności 888 cm3, generującym moc 108 KM dostępną przy 9500 obr./min i 90 Nm momentu obrotowego przy 6850 obr./min, wyznacza standardy w kategorii motocykli turystycznych średniej wagi. Szybkie dostarczanie mocy, rewelacyjna wydajność silnika i zgodność z normą Euro 5+ sprawiają, że motocykl ten idealnie nadaje się zarówno do dalekich podróży, jak i technicznej jazdy w terenie, oferując doskonałą równowagę między osiągami a praktycznością.
Dla tych, którzy szukają najwyższych osiągów, Tiger 1200 oferuje wiodącą w swojej klasie moc maksymalną 150 KM, które dostępne są przy 9000 obr./min i 130 Nm momentu obrotowego przy 7000 obr./min. Kolejność zapłonu 1-3-2 zapewnia płynną i swobodną jazdę, a moment obrotowy osiągany od najniższego zakresu obrotów i wysoka moc sprawiają, że jest to idealny silnik dla prawdziwych miłośników ekstremalnych przygód. W pełni zgodny z normą Euro 5+, oferuje idealną równowagę między mocą, kontrolą i kulturą pracy.
Możliwości w każdych warunkach
Tiger 900 i Tiger 1200 zostały zaprojektowane z myślą o wytrzymałości, kontroli i trwałości. Wszystkie modele wyposażone są w dwustronne, odlewane z aluminium wahacze zapewniające stabilność i precyzję, a także w wysokowydajne układy hamulcowe z komponentami Brembo, zapewniające doskonałą siłę hamowania, z kolei amortyzowany system mocowania kierownicy zwiększa komfort na długich dystansach. Modele Rally Pro w edycji Desert wyposażone są również w szprychowe koła z oponami bezdętkowymi, które zapewniają wszechstronność i dają pewność podczas jazdy w zróżnicowanym terenie.
Tigery 900 posiadają zawieszenie dostosowane do przeznaczenia każdej wersji. Tiger 900 w edycji Alpine wykorzystuje 45-milimetrowy widelec Marzocchi typu upside-down z ręczną regulacją tłumienia odbicia i kompresji, oferujący 180 mm skoku, natomiast edycja Desert posiada 45-milimetrowy widelec Showa typu upside-down o skoku 240 mm, z myślą o jeździe w wymagających, off-roadowych warunkach. Tylne zawieszenie odzwierciedla ten zamysł – amortyzatory Marzocchi w modelu Alpine i Showa w modelu Desert oferują odpowiednio 170 mm i 240 mm skoku.
Triumph Tiger 1200 Alpine Edition:
Za hamowanie odpowiadają dwie, przednie tarcze o średnicy 320 mm z zaciskami Brembo Stylema i jedna, tylna tarcza o średnicy 255 mm, koła uzupełnione są oponami Metzeler TouranceTM Next w modelu Alpine i Bridgestone Battlax Adventure w modelu Desert, zapewniającymi przyczepność w każdym terenie.
Nowe edycje Tigera 1200 wyposażone są w półaktywne zawieszenie Showa, oferujące 200 mm skoku z przodu i z tyłu, co zapewnia wyjątkowy komfort i poczucie kontroli. Lekki aluminiowy wahacz „Tri-Link” zwiększa wytrzymałość i stabilność, a skuteczność hamowania maksymalizują dwie, przednie tarcze o średnicy 320 mm z zaciskami Brembo Stylema Monobloc oraz tylna tarcza o średnicy 282 mm z zaciskiem Brembo. Szprychowe i bezdętkowe koła o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu, założone mają opony Bridgestone A41 w wersji Alpine i Metzeler Karoo Streets w wersji Desert, co zapewnia optymalizację osiągów podczas przygód na różnych nawierzchniach.
Komfort, kontrola i pewność siebie
Motocykliści mogą liczyć na dodatkowe funkcje zaprojektowane z myślą o zwiększeniu ich komfortu, kontroli i pewności siebie, dostępne w każdej edycji specjalnej Tigera 900 i Tigera 1200.
Każdy Tiger wyposażony jest w quickshifter, zapewniający płynną zmianę biegów oraz kolorowy, 7-calowy wyświetlacz TFT z funkcją łączności My Triumph, który pozwala na przejrzyste i intuicyjne wyświetlanie danych, w tym informacji o aktywnym trybie jazdy. Wersje Alpine i Desert oferują odpowiednio pięć i sześć trybów jazdy, a edycja Desert uzupełniona jest o dodatkowy tryb Off-Road Pro, zapewniający możliwość zaawansowanego prowadzenia w terenie. Obie edycje specjalne oferują możliwość doposażenia w podgrzewane lub obniżone siedzenie, dzięki czemu Tiger 900 jest idealny dla kierowców poszukujących wszechstronności i wytrzymałości zarówno na drodze jak i w warunkach terenowych.
Edycje specjalne Tigera 1200 posiadają jeszcze bardziej udoskonalą ochronę i skoncentrowaną na kierowcy technologię. Zarówno Alpine, jak i Desert są teraz wyposażone w podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera, co zapewnia dodatkowy komfort. Podobnie jak GT Pro, Alpine oferuje pięć trybów jazdy, a Desert ma dodatkowy, szósty tryb – zapewniający doskonałą kontrolę w terenie.
Wszystkie modele Tiger 1200 wyposażono w funkcję aktywnej redukcji napięcia wstępnego, która oprócz regulowanej wysokości siedziska może obniżyć motocykl nawet o 20 mm podczas zatrzymywania się. Nowe edycje specjalne są standardowo wyposażone w system monitorowania martwego pola, opracowany we współpracy z firmą Continental. System monitorowania martwego pola korzysta z radaru umiejscowionego z tyłu motocykla i informuje kierowcę o pojawieniu się obiektu w martwym polu, natomiast asystent zmiany pasa ruchu wyświetla jeszcze wyraźniejsze ostrzeżenie, jeśli kierowca sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu, a zbliża się inny pojazd.
Triumph Tiger 1200 Desert Edition:
Uczyń go swoim
Nowe edycje specjalne oferują imponujący poziom wyposażenia, wprowadzając funkcje premium do standardowego pakietu zarówno dla modeli Tiger 900, jak i Tiger 1200, a także niezrównane koszty posiadania motocykla. W Tigerze 900, który objęty jest dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów, interwał przeglądów wynosi 10 000 km, a Tiger 1200 z wałem Kardana oferuje wiodący w swojej klasie okres między przeglądami wynoszący 16 000 km.
Edycje Alpine i Desert, oferują wybór z pełnej gamy, ponad 50 akcesoriów, które zwiększają możliwości turystyczne i komfort użytkowników. Motocykliści mogą wybierać między dwoma opcjami bagażu premium: kuframi Trekker lub Expedition, które zaprojektowane zostały z myślą o wytrzymałości i wygodzie podczas długich podróży. Asortyment akcesoriów, objęty tą samą gwarancja co Tiger, zawiera również elementy zwiększające komfort i zapewniające dodatkową ochronę, co zwiększa spokój ducha.
Motocykl można zamawiać już teraz u dealerów Triumpha. W salonach sprzedaży dostępne będą od stycznia 2026 r. Aby uzyskać więcej informacji lub znaleźć lokalnego dealera, odwiedź stronę www.triumphmotorcycles.pl






