fbpx

Najnowsze, piąte w tym roku wydanie Świata Motocykli to mieszanka nostalgii, emocji i motocyklowej pasji! Znajdziecie w nim gorące premiery – Suzuki GSX-8TT, Ducati Desmo450 MX, Yamahę Tracer 7 GT i Harleya-Davidsona Pan America 1250 ST – oraz test Aprilii Tuareg 660 Rally podczas Enduro Rally 24. Eliasz opowiada o swoim starcie w Mistrzostwach Świata Vintage Enduro Trophy, Andrzej zabiera Was w alpejską podróż na Moto Guzzi V7, a Rafał Celej odkrywa wyjątkowe Ducati Paul Smart 1000. Do tego relacje z BMW Motorrad Days, Moto Guzzi Open House i podróży po Sudetach oraz przez 3000 kilometrów Wietnamu. To wydanie pokazuje, że motocyklowa pasja ma wiele twarzy – od torowej adrenaliny po spokojne górskie szlaki.

Wydarzenia: BMW Motorrad Days

Budowanie społeczności wybrzmiewa niczym mantra na spotkaniach marketingowych niemal każdego producenta. BMW robi to naprawdę dobrze.

Wydarzenia: Moto Guzzi Open House

Po dwóch dniach spędzonych w Mandello del Lario, Werner stwierdził, że łatwo się zakochać w Moto Guzzi. Dodałem, że jednocześnie jest trudno znaleźć takie, które się spodoba.

Świat Motocyklistów: Jan Kwilman

Janek to postać nietuzinkowa i od dekad zakorzeniona w motocyklowym świecie – założyciel pierwszego w Polsce klubu H-D oficjalnie zrzeszonego w europejskich strukturach, ale także pierwszego w Polsce sklepu dedykowanego harleyowcom – Liberator. Swoją przygodę z motocyklami zaczynał jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku i ciągle nie ma ich dosyć.

Premiera: Suzuki GSX-8TT

Przeprowadźmy najgorszą ankietę w historii…. Zadaj sobie pytanie: czego brakuje mi w jeździe na motocyklu? Oczywiście nie poznam wszystkich odpowiedzi, ale obstawiam, że mało kto wskazał na moc maksymalną.

Premiera: Aprilia Tuareg 660 Rally na Enduro Rally 24

W osobistym rankingu wielu wydarzeń motocyklowych w których dane mi było uczestniczyć, Enduro Rally 24 jest na podium. I choć nigdy nawet nie próbowałem zbliżyć się do podium tej imprezy, to tym razem czułem się jak wygrany, choć tylko i aż w sferze doznań, a nie sportowej. Powód tego był prosty…

Premiera: Ducati Desmo450 MX

Ducati wchodząc do motocrossu, dysponowało czystą kartką i… swoją wizją zbudowania pierwszej torowej maszyny do offroadu! Podczas wyjątkowego testu w Bolonii sprawdziliśmy, jak Desmo450 MX spisuje się w praktyce i czy istotnie może zrewolucjonizować rynek.

Premiera: Yamaha Tracer 7 GT

Długo zastanawiałem się, który ze wszystkich motocykli mógłbym uznać za najbardziej uniwersalny. I wyszło mi, że Yamaha Tracer 7. Wyznaję to z pewnym żalem, bo wolałbym, aby padło na którąś z europejskich marek, ale przecież dziennikarz-tester powinien zawsze zachować bezstronność.

Premiera: Harley-Davidson Pan America 1250 ST

Harley-Davidson Pan America 1250 został dobrze przyjęty w świecie motocykli klasy adventure. Amerykański producent udowodnił, że nie trzeba mieć doświadczenia w tej dziedzinie, by stworzyć ciekawą maszyną. Trzeba jednak jeszcze przekonać do tego klientów.

Technika: Droga do Euro 5+

Wprowadzane w ostatnich latach kolejne normy emisji hałasu i czystości spalin, przez wielu motocyklistów są odbierane wręcz jako zamach na ich wolność. Coś chyba jest na rzeczy, bo przecież musieliśmy się pożegnać z wieloma modelami, które nie spełniły tych wymagań. Czy to złowrogie Euro 5+ jest rzeczywiście tak straszne, jak nam się wydaje? A może jest to nieunikniony postęp i dbałość o czystość naszej planety?

Sport: Vintage Enduro Trophy

W końcu znalazłem sposób, żeby Andrzej pokochał enduro! W sumie to on go znalazł, ale najważniejsze, że w końcu się udało!

Custom: Ducati SuperSport 750 „Formila 840” – Analog Motorcycles

Od zawsze siedzi we mnie niezdrowe upodobanie do skrajności. Pierwszy motocykl po motorynce i Mińsku 125? Japoński, sportowy, najszybszy w dostępnym budżecie. Dziewczyna z tak zwanego najlepszego domu w okolicy, ewentualnie taka z obłędem w oczach i mikserem kręcącym awantury od zmierzchu do świtu.

Motolegenda: Ducati Paul Smart 1000

Istnieją maszyny, które przekraczają ramy zwykłych środków transportu i stają się ikonami. Ducati Paul Smart 1000 jest tego doskonałym przypadkiem. Limitowany model, stworzony w liczbie zaledwie 2000 egzemplarzy, nie tylko oddaje hołd legendarnemu kierowcy, ale również przypomina o jednej z najważniejszych chwil w historii włoskiej marki. Dla kolekcjonerów to obiekt marzeń. Dla motocyklistów, doświadczenie, które trudno porównać z czymkolwiek innym.

Barry na używkach: Moto Guzzi 850 T5

W latach 80. Janusz miał poważny wypadek w Kopalni Wujek. Uszkodzenie kręgosłupa doprowadziło do niepełnosprawności ruchowej, ale nie pozbawiło go chęci do życia, czy spełniania motocyklowych marzeń. Moto Guzzi 850 T5 Janusza zostało skonstruowane w taki sposób, by kierowca mógł prowadzić pojazd siedząc w bocznym wózku!

Barry na używkach: Suzuki VZ1500L0

Moda i potrzeby rynku potrafią zdominować motoryzacyjne salony, kreując potrzebę i obraz tego, co akurat „warto mieć”. Moda zmienia się szybko, natomiast realne potrzeby i uniwersalne piękno trwają dłużej. I to właśnie one decydują, które maszyny zostają z nami na lata, a które znikają w cieniu. Suzuki VZ1500 jest tego świetnym przykładem. Samo podobieństwo do większego i mocniejszego brata (Intruder M1800R) nie wystarczyło, by podbić serca tłumów, musi być coś więcej.

Dookoła komina: Sudety zachodnie

Sudety to najstarsze góry w Polsce, pełne kontrastów i ukrytych tajemnic. Po spotkaniu z ich wschodnią i środkową częścią wyruszamy w podróż ku najwyższemu, zachodniemu pasmu.

Za horyzont: 3000 kilometrów wietnamskiej przygody

Powrót z azjatyckiej wyprawy w 2024 roku zaowocował decyzją, że celem na kolejny rok będzie Półwysep Indochiński. Jako że uczestnikom ekspedycji bliska jest dewiza – „najlepszy plan, to brak planu”, przed wyjazdem wiedzieliśmy tylko, że zaczynamy od Wietnamu.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

KOMENTARZE