fbpx

Marco Bezzecchi w świetnym stylu zaprezentował się w sobotę na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli, najpierw sięgając po pole position, a potem triumfując w sprincie!

W piątkowych treningach MotoGP na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli najszybszy był lider mistrzostw Marc Marquez. Sobotni poranek należał już jednak do Marco Bezzecchiego, który najpierw był najszybszy w drugim treningu wolnym, a potem… sięgnął po pole position! Włoch, podczas domowej rundy Aprilii, już po raz drugi w tym roku wygrał sesję kwalifikacyjną. Na Misano zabrakło jednak jednej dziesiątej sekundy do tego, by poprawić rekord obiektu.

Drugi rezultat ostatecznie uzyskał zwycięzca wyścigu o GP Katalonii Alex Marquez, a trójkę uzupełnił Fabio Quartararo. Po trudnym piątku, w sobotę Francuz najpierw był najszybszy w Q1, a potem zgarnął miejsce w TOP3. „Dopiero” czwarte pole startowe wywalczył Marc Marquez, a tuż za nim znaleźli się lokalni faworyci Franco Morbidelli oraz Luca Marini. Po piątkowym upadku w „dziesiątce” mocno poobijany jest z kolei drugi z fabrycznych zawodników HRC Joan Mir, który wycofał się z sobotniego ścigania celem dojścia do siebie przed niedzielą.

W sobotnie popołudnie, na zgaśnięcie czerwonych świateł, sygnalizujących start sprintu, świetnie zareagował Alex Maruquez, ale ruszający z pole position Marco Bezzecchi nie dał mu objechać się w pierwszym zakręcie. Między nich wcisnął się jeszcze w trójce Marc Marquez i wysunął się tym samym na drugą lokatę. Na czwartym miejscu jechał Fabio Quartararo, a za nimi plasowali się obaj kierowcy VR46 – Fabio di Giannantonio oraz Franco Morbidelli. „Franky”, po swoich ostatnich „wyczynach”, jest na cenzurowanym u sędziów.

Początkowo „Bez” próbował uciekać, w pewnym momencie wypracowując sobie ponad półsekundową przewagę. Na nic się to jednak zdało, bo Marc Marquez wkrótce znów znalazł się za tylnym kołem rywala. Gdy na szóstym okrążeniu Marco tylko nieco za szeroko wyjechał z zakrętu, Hiszpan od razu to wykorzystał i został nowym liderem.

Radość Marqueza nie trwała jednak długo, bo chwilę później, w piętnastym zakręcie zaliczył uślizg przodu i wyleciał w żwir. W efekcie na pozycję lidera wrócił Bezzecchi, mający bezpieczną przewagę nad Alexem Marquezem. Walka duetu VR46 zamieniła się tymczasem w rywalizację o trzecie miejsce.

Marco Bezzecchi do samego końca nie popełnił błędu i sięgnął po zwycięstwo – swoje pierwsze w sprincie na Aprilii. Włoch na finiszu miał dokładnie sekundę przewagi nad Alexem Marquezem, który jako jedyny – poza swoim bratem – ma jeszcze matematyczne szanse na mistrzostwo. Czołową trójkę uzupełnił tymczasem Fabio di Giananntonio, pod koniec odskakując na sekundę swojemu team-partnerowi Franco Morbidellemu. Czołową piątkę uzupełnił z kolei Pedro Acosta, który do samej mety musiał uważać na czającego się za nim Fermina Aldeguera. Po ostatnie punkty sięgnęli Luca Marini, urzędujący mistrz świata Jorge Martin oraz Raul Fernandez.

W klasyfikacji generalnej MotoGP liderem pozostaje Marc Marquez, którego przewaga nad Alexem Marquezem zmalała do 173 punktów. Oficjalnie z walki o mistrzostwo odpadł trzeci w tabeli Pecco Bagnaia, który sprint zakończył na trzynastej pozycji. Pierwszą „piłkę meczową” i szansę na przypieczętowanie mistrzostwa świata sezonu 2025 – Marc będzie miał za dwa tygodnie podczas GP Japonii.

Czytaj też:

W niedzielny poranek zawodników MotoGP czeka jeszcze 10-minutowa rozgrzewka. Start wyścigu klasy królewskiej zaplanowano z kolei na godzinę 14:00.

GP San Marino 2025 – wyniki sprintu MotoGP:

  ZAWODNIK KRAJ TEAM CZAS/STRATA
1 Marco Bezzecchi ITA Aprilia Racing (RS-GP25) 19m 52.966s
2 Alex Marquez SPA BK8 Gresini Ducati (GP24) +1.000s
3 Fabio Di Giannantonio ITA Pertamina VR46 Ducati (GP25) +2.551s
4 Franco Morbidelli ITA Pertamina VR46 Ducati (GP24) +3.526s
5 Pedro Acosta SPA Red Bull KTM (RC16) +6.834s
6 Fermin Aldeguer SPA BK8 Gresini Ducati (GP24)* +6.960s
7 Luca Marini ITA Honda HRC Castrol (RC213V) +9.307s
8 Jorge Martin SPA Aprilia Racing (RS-GP25) +11.027s
9 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP25) +11.594s
10 Enea Bastianini ITA Red Bull KTM Tech3 (RC16) +12.928s
11 Johann Zarco FRA Castrol Honda LCR (RC213V) +15.490s
12 Ai Ogura JPN Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* +15.600s
13 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP25) +16.129s
14 Jack Miller AUS Pramac Yamaha (YZR-M1) +16.727s
15 Maverick Viñales SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16) +16.861s
16 Miguel Oliveira POR Pramac Yamaha (YZR-M1) +17.576s
17 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +18.716s
18 Augusto Fernandez SPA Yamaha Factory Racing (YZR-M1 V4) +27.893s
19 Somkiat Chantra THA Idemitsu Honda LCR (RC213V)* +28.333s
  Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) DNF
  Marc Marquez SPA Ducati Lenovo (GP25) DNF
  Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) DNF

GP San Marino 2025 – wyniki kwalifikacji MotoGP:

  ZAWODNIK KRAJ TEAM CZAS/STRATA
1 Marco Bezzecchi ITA Aprilia Racing (RS-GP25) 1’30.134s
2 Alex Marquez SPA BK8 Gresini Ducati (GP24) +0.088s
3 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.094s
4 Marc Marquez SPA Ducati Lenovo (GP25) +0.218s
5 Franco Morbidelli ITA Pertamina VR46 Ducati (GP24) +0.249s
6 Luca Marini ITA Honda HRC Castrol (RC213V) +0.256s
7 Fabio Di Giannantonio ITA Pertamina VR46 Ducati (GP25) +0.261s
8 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP25) +0.280s
9 Pedro Acosta SPA Red Bull KTM (RC16) +0.352s
10 Fermin Aldeguer SPA BK8 Gresini Ducati (GP24)* +0.482s
11 Jorge Martin SPA Aprilia Racing (RS-GP25) +0.847s
12 Joan Mir SPA Honda HRC Castrol (RC213V) No Time
  Q1:      
13 Miguel Oliveira POR Pramac Yamaha (YZR-M1) 1’30.944s
14 Raul Fernandez SPA Trackhouse Aprilia (RS-GP25) 1’30.977s
15 Ai Ogura JPN Trackhouse Aprilia (RS-GP25)* 1’30.977s
16 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) 1’31.015s
17 Maverick Viñales SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1’31.087s
18 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’31.244s
19 Johann Zarco FRA Castrol Honda LCR (RC213V) 1’31.272s
20 Enea Bastianini ITA Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1’31.364s
21 Jack Miller AUS Pramac Yamaha (YZR-M1) 1’31.377s
22 Augusto Fernandez SPA Yamaha Factory Racing (YZR-M1 V4) 1’31.812s
23 Somkiat Chantra THA Idemitsu Honda LCR (RC213V)* 1’32.390s
KOMENTARZE