Powrót mody na soft-choppery, przyszłość austriackiej marki w indyjskich rękach i tłumy kibiców podczas żużlowego show na PGE Narodowym. Na dokładkę – potężna dawka wiedzy od „Kosy” oraz rozważania Lecha na temat sensu jazdy… Sprawdźcie, które artykuły najchętniej czytaliście w ostatnich dniach.
Na skróty:
Junak M12 Vintage 125. Moda na klasyka
Soft-choppery były bardzo popularne w latach 80. ubiegłego wieku. Dzisiaj maszyny tego typu wracają do łask ze względu na praktyczność i klasyczną, elegancką linię. Jednym z nich jest Junak M12 Vintage 125, którym można poruszać się będąc posiadaczem prawa jazdy kategorii A1 albo B przez minimum 3 lata. Model ten ma wiele cech typowych dla japońskich soft-chopperów z dawnych lat, choć wielu jeźdźców widzi w nim także miniaturowego Harley-Davidsona.
Mechanika według “Kosy”. Po co mi moc i moment obrotowy?
W tym materiale zajmiemy się wydawałoby się najprostszymi zagadnieniami – skąd bierze się w silniku moc i moment obrotowy? Lepiej, gdy jednostka dysponuje większą mocą, czy momentem?
KTM uratowany! Bajaj zostaje większościowym udziałowcem
Wygląda na to, że zarówno KTM, jak i jej bliźniacze marki GASGAS i Husqvarna – przetrwają, choć ich przyszłość związana będzie teraz nie z Austrią, a z Indiami. Zgodnie z wcześniejszymi spekulacjami, to Bajaj Auto ma uratować spółkę Pierer Mobility od bankructwa.
Zmiana daty! „Szybko tam, gdzie wolno” przełożone na 23 czerwca
Ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, pierwsza w tym roku edycja „Szybko tam, gdzie wolno” zostaje przełożona na poniedziałek 23 czerwca 2025. Wiemy, jak bardzo czekaliście na to spotkanie na Autodromie Jastrząb, ale bezpieczeństwo uczestników i komfort jazdy są dla nas najważniejsze.
Najbliższa edycja „Szybko tam, gdzie wolno” odbędzie się 23 czerwca na Autodromie Jastrząb. To miejsce, które daje przestrzeń do nauki techniki jazdy, zarówno, gdy chcesz jeździć bezpieczniej i pewniej po ulicy, jak i szybciej oraz efektywniej po torze. Szkolenie przewidziane jest dla każdego, bez względu na to, czy jeździsz motocyklem sportowym, nakedem, turystykiem czy „adwenczerem”. O to, by możliwie jak najlepiej przyswajać wiedzę, zadba grupa instruktorów, która uważnie będzie przyglądać się waszej jeździe i podpowie, co robicie dobrze, a co i jak należy poprawić.
Lech Potyński. Dlaczego jeżdżę?
Wbrew pozorom odpowiedź na pytanie “dlaczego jeżdżę na motocyklu?” wcale nie jest łatwa i wymagała sporego zastanowienia się. Wiatr we włosach (których już niemal nie mam) czy poczucie wolności, wydają się powodami po prostu zbyt banalnymi, w dodatku chyba nie do końca prawdziwymi. Poczucie wolności człowiek nosi (albo nie nosi) w sobie, a motocykl wcale do tego nie jest potrzebny.
Narodowy nadal zaczarowany – Warszawa stolicą żużla!
Czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce do zorganizowania żużlowego Grand Prix Polski niż stołeczna Warszawa? Może być to trudne zadanie, bo motocyklowe wyścigi na Stadionie PGE Narodowym to coś, co na zawsze zostaje w pamięci i stanowi obowiązkowy punkt w CV każdego fana jednośladów oraz potężnych emocji. Niemal po brzegi wypełnione trybuny, mogące pomieścić ponad 50 000 kibiców, były doskonałym potwierdzeniem, że Polska żużlem stoi! Nie ma w kalendarzu SGP drugiego takiego przystanku, jak ORLEN OIL FIM Speedway GP of Poland 2025, o czym można było przekonać się jeszcze przed wejściem na stadion.











