fbpx

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2017 roku, Honda X-ADV stanowi kwintesencję wolności, jaką dają jednoślady, zamkniętą w unikatowej ofercie. Model nieustannie zdobywa nowych sympatyków w całej Europie, dzięki innowacyjnemu połączeniu cech motocykla klasy Adventure z walorami użytkowymi i funkcjonalnością dużego skutera.

Najnowsze zmiany w X-ADV na rok 2025 dotyczą przede wszystkim nadwozia, które zyskało bardziej drapieżny wygląd przodu, za co odpowiadają nowe owiewki z ostrymi kątami i wyraźnymi załamaniami, przypominające origami. Nowe, wysokiej jakości przednie światła – z podwójnymi projektorowymi reflektorami  LED – wyposażono w bardzo wydajne światła do jazdy dziennej (DRL) z wbudowanymi w nie kierunkowskazami – po raz pierwszy na świecie w motocyklu.

X-ADV na rok modelowy 2025 oferuje jeszcze bogatsze wyposażenie, które zwiększa komfort i praktyczność motocykla, w tym zmodernizowany, pięciocalowy, kolorowy wyświetlacz TFT z nowo zaprojektowaną grafiką, strukturą menu i z funkcjami obsługiwanymi za pomocą podświetlanego, czterokierunkowego przełącznika. Wyświetlacz TFT został zaprojektowany z myślą o dobrej czytelności w jasnym świetle słonecznym. Oferuje on łączność ze smartfonami poprzez aplikację Honda RoadSync. Model na rok 2025 standardowo wyposażono w tempomat przydatny podczas dłuższych podróży autostradowych. Komfort i funkcjonalność X-ADVa poprawia grubsze siedzenie o zmienionym kształcie, ułatwiającym dostęp nóg kierowcy do podłoża oraz przednia szyba, której pozycję można ustawić w prosty sposób.

Az 25 elementów innowacyjnego nadwozia modelu X-ADV na rok 2025 wykonano ze zrównoważonych materiałów, takich jak tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu oraz z biomasy – to pierwsze tak szerokie wykorzystanie takich materiałów w motocyklu Hondy. Zastosowanie zrównoważonego tworzywa Durabio™, materiałów gumowych i innych tworzyw sztucznych uzyskanych z recyklingu do produkcji nadwozia jest częścią długoterminowego planu Hondy, by do 2050 roku produkować już w 100% ze zrównoważonych materiałów.

  • Po raz pierwszy wykorzystano do produkcji bagażnika i dolnej części siedzenia materiały, pochodzące z recyklingu zderzaków samochodowych Hondy
  • Do produkcji kilku osłon i paneli użyto materiału polipropylenowego, pochodzącego z recyklingu*
  • Boczne osłony i przednia szyba wykonane są z tworzywa sztucznego „DURABIO™”** otrzymywanego z biomasy
  • Pierwsze na świecie*** zastosowanie tworzywa sztucznego DURABIO™ w owiewkach motocykla wpłynęło na obniżenie emisji CO2 w trakcie procesu lakierowania

Rzędowy, dwucylindrowy silnik X-ADVa charakteryzuje się dobrymi osiągami w niskim i średnim zakresie obrotów, wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Moc maksymalna to 59 KM (43,1 kW), maksymalny moment obrotowy sięga 69 Nm, a zużycie paliwa może wynieść zaledwie 3,6 l/100 km. Model na rok 2025 otrzymał udoskonaloną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DCT), która zapewnia obecnie płynne ruszanie z miejsca i lepszą kontrolę przy prędkościach poniżej 10 km/h.

Zastosowana w modelu  X-ADV, wytrzymała rama z rur stalowych, wykorzystuje przedni widelec z amortyzatorami USD 41 mm i tylny układ Pro-Link na aluminiowym wahaczu. Z przodu zamontowano 17-calowe koło szprychowe, z tyłu – 15-calowe, a za hamowanie odpowiadają podwójne, radialnie montowane, czterotłoczkowe zaciski współpracujące z pływającą tarczą o średnicy 296 mm z przodu oraz jednotłoczkowy zacisk i pojedyncza tarcza o średnicy 240 mm z tyłu.

Model X-ADV 2025 będzie oferowany w trzech nowych kolorach: Graphite Black, Pearl Glare White i Matte Deep Mud Gray.

Ponadto, wersja specjalna X-ADV będzie wyróżniać się odważnym, „cyberpunkowym” matowym lakierem Matte Gold Finch Yellow i zestawem wyjątkowych grafik w dwóch odcieniach.

* Wykorzystano materiały z recyklingu wadliwych produktów i odpadów powstałych podczas procesu wytwarzania
** DURABIOTM jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Mitsubishi Chemical Corporation
*** Badania Hondy (stan na wrzesień 2024 r.)

KOMENTARZE