fbpx

Wiosna wlewa nam się do głowy i zawładnęła najnowszym, marcowym numerem. Szaleństwo rozpoczynamy od testów najnowszego Supermoto Ducati i najmocniejszych KTM-ów Duke 990 i SuperDuke 1390R. Zanim zabierzemy Was z torów w teren, to jeszcze zapowiadamy sezon 2024 w MotoGP. Potem to już czas na wycieczkę po Podlasiu i niespieszny cruising na Indianie. A to wszystko przyprawione stałą dawką wiedzy o technice, historii i kulturze motocyklowej! Zresztą, przekonajcie się sami i chwyćcie w ręce marcowy Świat Motocykli.

Premiera: KTM 990 Duke / 1390 SuperDuke R

KTM to marka, która nie ściemnia. Budują motocykle po to, żeby dawały adrenalinę. Ma być szybko i spektakularnie. Po trzydziestu latach seria Duke przeistoczyła się z surowych maszyn do technologicznych cudów. Jedno się jednak nie zmieniło – za tymi projektami zawsze stali i stoją maniacy akcji. 

Sprawdzian: Indian Scout Rogue

Indian w swojej ofercie ma nie tylko ciężkie sprzęty z silnikami o pojemności niemal dwóch litrów. Amerykański producent bardzo dobrze czuje się także w bardziej kompaktowych konstrukcjach. Najbardziej sportowa jest seria FTR, ale wielbicieli dynamicznych i całkiem zwinnych motocykli nie rozczaruje także Scout Rouge. Paweł przetestował go specjalnie dla Was.

Premiera: Ducati Hypermotard 898 Mono

Telefon od Simpsona z propozycją przetestowania nowości ze stajni Ducati – Hypermotard 898 Mono zastał Daniela Bukowskiego akurat w Hiszpanii. Przyleciał tam, aby na swoim supermoto przewietrzyć kości po zimowym letargu. Nic zatem dziwnego, że nie zmarnował szansy polatania na włoskim jednocylindrowcu!

Sport: Zapowiedź sezonu 2024 MotoGP

W MotoGP przed sezonem 2024 doszło do sporych przetasowań personalnych, dzięki czemu tegoroczna rywalizacja zapowiada się pasjonująco. Pytanie brzmi, czy w sezonie, w którym Motocyklowe Mistrzostwa Świata świętują swoje 75-lecie istnienia, ktoś będzie w stanie na poważnie zagrozić motocyklistom Ducati? Pamiętajcie, że sezon rusza już w najbliższy weekend 8-10 marca od GP Kataru!

Poradnik inwestora, czyli jak żyć z motocyklem zabytkowym (cz. 2)

O niełatwym życiu użytkownika motocykla zabytkowego Lech pisał już w poprzednim, lutowym numerze (SM 02/2024). Przyszło mu jednak do głowy, że przecież można taką maszynę „posiadać” na kilka sposobów. Sprawdźcie, co wyniknęło z analizy tej sytuacji…

Strefa bez prawka: Kymco X-Town CT125

Z określeniem przeznaczenia tego skutera można mieć problem, bo gabarytami i sylwetką przypomina turystyczne maxi-skutery, ale płaska podłoga sugeruje, że to pojazd miejski. Lech sprawdził, jaki tak naprawdę jest Kymco X-Town CT125.

Historia wg Lecha: Hill climbing

W ludzkości zawsze drzemał gen rywalizacji. Ale czy zastanawialiście się kiedyś, jaki jest najstarszy sport motocyklowy? Odpowiedź może Was zaskoczyć.

Motolegenda: Sportowe czterysetki z Japonii

Japonia to specyficzny kraj, w którym od lat powstają potężne i bardzo szybkie motocykle, jednak w większości przypadków trafiają one do klientów spoza Kraju Kwitnącej Wiśni. Na przełomie lat 80. i 90. powstało wiele interesujących, sportowych czterysetek, które dzisiaj są raczej ciekawostką także na europejskim rynku youngtimerów. 

Custom: Harley-Davidson Sportster „Vantage Velocity” – Rough Crafts

Patrząc na kierunek rozwoju nowych H-D, mam ochotę wykrzyczeć „Harleyu i Davidsonie nie idźcie tą drogą!”. Wtórować mi będą wszyscy ci, którzy zamiast salonowych, wybierają stare poczciwe i telepiące się Harleye, i poddają je kuracjom odmładzającym warsztatach na całym świecie. Przykłady? Oto Harley-Davidson Sportster Roadster 1200 z 2017 roku przebudowany w warsztacie Rough Crafts.

Używka: Ducati Scrambler 800

Scrambler Ducati pojawił się na rynku w połowie 2015 roku, robiąc niemałe zamieszanie i rozpoczynając mogę na motocykle tego typu. Od samego początku oferowany był w czterech wersjach stylistycznych, tak by zadowolić każdego potencjalnego użytkownika. Dzisiaj jest ciekawą propozycją na rynku motocykli używanych… 

Jak to działa: Hamulce tarczowe (cz. 3 – zaciski hamulcowe)

Zaciski to ostatni element naszej hamulcowej układanki, którą analizowaliśmy w poprzednich numerach Świata Motocykli. To właśnie one odpowiadają za dociśnięcie klocków do powierzchni tarcz. Zobaczmy, jak na przestrzeni lat zmieniała się ich konstrukcja i czy im więcej tłoczków, to tym lepiej?

Dookoła komina: Podlasie trasą TET

Do tej pory trasy naszych wycieczek dookoła komina wyłożone były lepszym lub gorszym, ale asfaltem. Tym razem wpleciemy w nią trochę bezdroży i zaproponujemy Wam lekką i przyjemną, a przede wszystkim legalną trasę terenowo-asfaltową szlakiem TET.

Za horyzont: Z Uzbekistanu pod Monte Cassino

Z powodu ciągnącej się już ponad dwa lata wojny za naszymi wschodnimi granicami, tradycyjne motocyklowe rajdy do Katynia przestały być możliwe. Nie oznacza to jednak, że członkowie stowarzyszenia zaprzestali wspólnych, długodystansowych wyjazdów, przypominających o bohaterskich czynach polskiego oręża.

Po więcej zapraszamy do najnowszego wydania magazynu.
Do kupienia m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE