Za nami trzecia runda Mistrzostw i Pucharu Polski Supermoto i Pit Bike. Łączone zawody dwóch dyscyplin były nowością w sezonie 2023. Po trzech wspólnych rundach, finały zostaną zorganizowane oddzielnie.
Na skróty:
Był to wielki test dla organizatorów i wyzwanie logistyczne. Dzięki wspólnej logistyce w 2023 udało się wrócić m.in. na Motopark Koszalin, gdzie odbyły się ostatnie zawody.
„Koszalin zawsze jest trudny ze względów pogodowych i organizacyjnych i w tym roku też nie zawiódł” – mówi Jerzy Głodek, SM Racing, organizator zawodów. „Ponad setka zawodników na padoku Motoparku to nie lada wyzwanie, ale udało się wszystkich zmieścić i dzięki wsparciu wypożyczalni sprzętu budowlanego Verent, która dostarczyła nam agregat udało się wszystkim zapewnić prąd. Pogoda też nas nie rozczarowała. W niedzielę od rana padało i jak już się z tym pogodziliśmy, to w czasie kwalifikacji Pit Bike przestało i tor zaczął przesychać. Totalnie rozwaliło to system podziału na wyścig „Rookie”, „Elite”, „Pro” i na szybko musieliśmy opracować nowy system podziału zawodników. Najrozsądniejszy wydawał się podział według klas i choć po nierównych kwalifikacjach nie było to rozwiązanie idealne, to udało się je w sprawnie wdrożyć w życie. Popołudniowa rywalizacja w Mistrzostwach i Pucharze Polski Supermoto przeszła już bez większych problemów przy idealnych warunkach pogodowych. Podsumowując nie bylo latwo, ale jestesmy zadowoleni z zawodow. Była to ostatnia w tym sezonie łączona runda, więc teraz możemy zacząć zbierać opinie i planować, co dalej”.
Prawdopodobnie zawody pit bike powrócą jeszcze do zachodniopomorskiego, jest to ważna lokalizacja dla zawodów pit bike.
„Cieszę się, że Koszalin powrócił na pit bike’ową mapę Polski” – podkreśla Maciej Merchel, MRF Polska. „W czerwcu zorganizowaliśmy zawody off-road w Konikowie koło Koszalina, teraz wróciliśmy na asfalt. Było dużo jazdy dla zawodników, warunki były zmienne, ale bezpiecznie udało się przeprowadzić wszystkie wyścigi. To, co zauważam po kilku już w tym sezonie rundach, to słuszność powstania klasy MRF Runner 80, która ma bardzo duży potencjał i bardzo dobrze wpłynęła na progres młodych zawodników”.
Przypominamy, że wielki finał tegorocznego Pucharu Polski Pit Bike SM przewidziano na 15 października na Awix Racing Arena w Toruniu. Natomiast przed zawodnikami Supermoto jeszcze dwa spotkania na torach w Radomiu i Słomczynie.
Zwycięzcy Pucharu Polski Pit Bike SM, Runda III
16 lipca, Motopark Koszalin
MRF Runner 80
1.Feliks KRASZEWSKI
2.Ksawery GASIK
3.Kacper BUZA
Stock 90
1.Jan BABIARZ
2.Szymon URBANEK
3.Nikodem SOBIERAJSKI
Pit Ladies
1.Aleksandra KOTOWSKA
2.Karolina HABRASZKA
3.Adrianna MACZUGA
Stock 125
1.Stanisław BRYŁA
2.Karol TERKA
3.Igor BAJTEK
Stock 150 Junior
1.Aleksander GRALEWICZ
2.Eryk RADZIEWIŃSKI
3.Patryk KAŁDOWSKI
Stock 150
1.Piotr PIESZKO
2.Norbert TARGOSZ
3.Jakub WOŹNIAK
Lite 150
1.Maciej DOBOSZ
2.Piotr ZAMIATAŁA
3.Michał ZIELIŃSKI
Super Pit
1.Adrian SOJA
2.Miłosz KURKUL
Mini GP
1.Hubert MALEC
Kayo Mini GP
1.Michał NOWAK
2.Artur DUDA
3.Stanisław CHOJĘTA
Masters
1.Rafał WALASIEWICZ
2.Daniel TERKA
3.Tomasz DZIERŻA
Puchar Polski Supermoto
C2
1.Piotr DEMBOWY
2.Lasse WELSCH
3.Antoni LITAWA
C4
1.Daniel BUKOWSKI
2.Kamil MEKA
3.Jarosław JAKUBOWSKI
C8
1.Liliana IRZYK
2.Benas GRIŠMANAUSKAS
3.Klemens IRZYK
Amator
1.Hugo BYKOVAS
2.Piotr KRIL
3.Łukasz BORKOWSKI
Mistrzostwa Polski Supermoto
1.Wojciech MAŃCZAK
2.Gediminas JOMANTAS
3.Mateusz OTRĘBA