fbpx

Coroczne targi EICMA trwają w najlepsze, a kolejni producenci prezentują swoje nowości na sezon 2023. Jednym z nich jest Kymco, które pokazało aktualizacje kilku jednośladów, w tym wiodących prym maxi-skuterów o pojemnościach 350 ccm i 400 ccm. Zaprezentowano także nowy trójkołowiec oraz koncepcje elektrycznych modeli RevoNEX i SuperNEX!

Oczywiście, wśród modeli zaprezentowanych przez Kymco na targach EICMA 2022, prym wiodą maxi-skutery o pojemności 350 cm3 i 400 cm3. Zacznijmy zatem od popularnego modelu Xciting VS 400, który zaktualizowano na 2023 rok. Co prawda specyfikacja w większości pozostała niezmieniona – serce motocykla stanowi silnik o pojemności 400 ccm i mocy 34 KM. Maszyna, która wyposażona jest w ABS i kontrolę trakcji, zyskała jednak przeprojektowaną grafikę, nadającą jej bardziej sportowego charakteru. Co ciekawe, Xciting VS 400 limitowany będzie do zaledwie 500 sztuk, co przy ogromnej popularności Kymco na świecie, stanowi zdecydowanie niewielką liczbę.

Najnowszym dodatkiem do gamy modelowej Downton został z kolei Kymco Downtown GT350. Maszyna ma jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 320,6 ccm, mocy 21 KM i momencie obrotowym wynoszącym 30 Nm. Skuter jest też niezwykle praktyczny, a względem poprzednika – modelu Downtown 350 – zyskał bardziej nowoczesne kształty oraz oświetlenie LED. Maszyna idealnie sprawdzi się przy poruszaniu po mieście. Na uwagę zasługują także interesujące dodatki, jak hamulce sprzężone z systemem ABS, tylne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, czy wreszcie bezkluczykowy zapłon oraz kolorowy wyświetlacz TFT.

Kymco GT350

Kymco GT350

Kolejną nowością Kymco jest zaktualizowany model AK550, tym razem o wdzięcznym przydomku Premium. Łączy on w sobie charakter sportowego, ale jednocześnie turystycznego skutera z serii maxi. Od klasycznej wersji AK550 odróżnia go nowy wygląd owiewek, a także sterowana elektrycznie szyba. Chłodzony cieczą silnik o pojemności 550,4 ccm generuje moc maksymalną na poziomie 51 KM i momencie obrotowym wynoszącym 52 Nm. Co ciekawe, silnik ma teraz pracować ciszej dzięki zastosowaniu nowego paska napędowego. Model ma też szereg interesujących dodatków, zaczynając od kontroli trakcji i tempomatu, a na ABS-ie w zakrętach skończywszy. Modyfikacjom uległ także wyświetlacz, który teraz umożliwia korzystanie z nawigacji. Co ciekawe, standardowym wyposażeniu znajdują się też podgrzewane manetki.

CV3 to z kolei pierwszy trójkołowy skuter Kymco. Jego unikalna charakterystyka przedniego zawieszenia zapewnia dodatkową stabilność i pewność jazdy w każdych okolicznościach. Producent zapewnia, że CV3 stanowi świetną alternatywę dla osób, które chcą doświadczyć zwinności skutera w ruchu miejskim, jednocześnie ciesząc się swobodą i komfortem znanym z prowadzenia samochodu. Model dostępny jest w sprzedaży w wersji podstawowej i turystycznej. Maszyna posiada ten sam silnik, co model AK550 – w pakiecie posiada kontrolę trakcji oraz dwa tryby pracy jednostki napędowej (Power oraz Rain). Maszyna ma też w pełni LED-owe oświetlenie oraz podgrzewane manetki dostępne w standardowym wyposażeniu.

Kymco CV3

Kymco CV3

Co ciekawe, współpracę z Kymco postanowiła nawiązać MV Agusta, w wyniku czego powstał koncept elektrycznego skutera MV Agusta Ampelio. Model powstał na bazie Kymco S7, a więc… konceptu zaprezentowanego podczas EICMA 2021. Niestety o Ampelio wiemy stosunkowo niewiele, poza tym, że zapewne będzie posiadał silnik podobny do S7 (zasięg na poziomie 130 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów) oraz szereg dodatków, jak ABS, system bezkluczykowy czy oświetlenie LED. Kiedy i w jakiej cenie MV Agusta Ampelio trafi na rynek – nie wiadomo.Na uwagę zasługują też dwa elektryczne koncepty zaprezentowane przez Kymco– modele SuperNEX oraz RevoNEX. Ten pierwszy to nic innego, jak elektryczny superbike, który pokazano już w 2018 roku. Nakeda RevoNEX zaprezentowano z kolei rok później. Oba modele miały trafić na rynek już jakiś czas temu, ale ostatecznie nic takiego się nie stało. Teraz tajwański producent pokazał zaktualizowane projekty tych maszyn, w których oczy przyciąga design w stylu plastra miodu. Nie tylko wygląda to niezwykle ciekawie, ale w praktyce ma też zapewnić odpowiednie chłodzenie maszyny.

Co prawda szczegółów co do mocy czy osiągów na razie nie podano, podobnie jak szacunkowej ceny i daty, kiedy oba modele trafią na rynek. Na zdjęciach, które udostępnił producent widać jednak, że modele wyposażono w światła i miejsce na tablice rejestracyjne więc… musimy być czujni!

Wyłącznym importerem modeli Kymco w Polsce jest Motor-Land. Szczegóły na stronie www.motor-land.com.pl.

Kymco SuperNEX

Kymco SuperNEX

Kymco SuperNEX

Kymco RevoNEX

Kymco RevoNEX

Kymco RevoNEX

KOMENTARZE