Najważniejszą tegoroczną premierą Hondy jest oczywiście nowy Transalp, ale nie zabrakło również nowości w innych segmentach, choć, poza być może miejskim scramblerem CL500, są one raczej mocno niszowe. Spójrzmy, co najsłynniejszy japoński producent pokazał w Mediolanie.
Na skróty:
CL500 – neoklasyk na A2
Lata lecą, a klasyczny motocyklowy styl się nie starzeje. Maszyny z kategorii „classic” czy „heritage” ma w swojej ofercie większość największych producentów. Oczywiście sama stylistyka jest tylko opakowaniem, bo zastosowane technologie są już zupełnie współczesne. Honda wprowadza właśnie do oferty model CL500, czyli miejskiego scramblera luźno nawiązującego do dawnych modeli CL z lat 60. i 70. XX wieku. Motocykl korzysta z rozwiązań znanych już z dwóch innych pięćsetek Hondy – CB500X i CB500F. Mamy tu rzędowego twina o pojemności 471 ccm i mocy ok. 46 KM, koła o średnicach 19 i 17 cali oraz zawieszenie o dużym skoku. Wyróżnikami modelu CL500 są okrągła przednia lampa i wysoko poprowadzony wydech.
CMX1100T Rebel – bobber z turystycznym potencjałem
Model CMX1100 Rebel, czyli „bobber XXI wieku”, był odważnym ruchem ze strony Hondy. Trudno inaczej nazwać motocykl nawiązujący do tradycji amerykańskich customów, ale napędzany dużym rzędowym dwucylindrowcem z Afryki Twin i pełen nowoczesnych akcentów stylistycznych. W tym sezonie Honda idzie o krok dalej, czyniąc bobbera baggerem. Rebel w wersji T otrzymał owiewkę i dwa twarde kufry boczne. Dzięki temu nadaje się zarówno do krążenia po mieście, jak i dalszych wypadów turystycznych, również w dwie osoby. Czy na rynku wciąż jest miejsce na takie motocykle? Czas pokaże.
EM1 e – pierwszy elektryczny jednoślad Hondy w Europie
Honda ogłosiła niedawno plan wprowadzenia na światowe rynki dziesięciu lub więcej modeli z napędem elektrycznym do 2025 roku. EM1 e jest pierwszym tego typu pojazdem, który trafi do europejskich salonów tej marki. To lekki skuter o wygładzonej linii, idealny do poruszania się po mieście, zwłaszcza do codziennych dojazdów do pracy czy na uczelnię. EM1 e jest wydajny, cichy i bezemisyjny. Źródłem prądu jest tu wymienny akumulator Honda Mobile Power Pack e. Można go szybko wyjąć i zabrać do domu w celu naładowania. W pełni naładowana bateria zapewnia skuterowi ok. 40 km zasięgu.
Szeroka kosmetyka
Pewne zmiany, choć już raczej kosmetyczne, zaszły również w obecnych już na rynku modelach Hondy. Popularne skutery Forza 125 i 350 otrzymały nowe eleganckie owiewki i przeprojektowane zestawy wskaźników. Pojawiła się również Forza 125 Special Edition w matowym, szarym malowaniu i z czerwonymi detalami.
Ponadto paletę nowych kolorów otrzymała na sezon 2023 szeroka gama modeli: od SH125 do GL1800 Gold Wing, w tym gama Neo Sports Café z nakedem CB, skuter X-ADV, CRF1100L Africa Twin i NT1100, a także miniaturowa MSX125 Grom.
Więcej informacji o motocyklach marki Honda znajdziecie u dealerów oraz na stronie www.honda.pl