Multistrada V4 to najpopularniejszy model w gamie Ducati – już prawie 10 000 tych motocykli znalazło swoich właścicieli na całym świecie. Dla najnowszych wersji boloński producent przygotował kilka ciekawych opcji.
Na skróty:
- nowe malowanie Iceberg White
- modyfikacje elektroniki, obejmujące między innymi aktualizację systemu infotainment i półautomatyczną funkcję obniżania zawieszenia– dostępne bezpłatnie również dla posiadaczy Multistrady V4 z 2021 roku
- nowe akcesoria, a wśród nich aluminiowe kufry o dużej pojemności
Multistrada V4 wyposażona jest w najnowocześniejszą technologię: jest to pierwszy motocykl na świecie z tempomatem adaptacyjnym i systemem wykrywania martwego pola. Ponadto Multistrada V4 ma wydłużone okresy międzyprzeglądowe z kontrolą luzów zaworowych co 60 000 km, a także gwarancję 4Ever Multistrada, ważną przez 4 lata bez limitu kilometrów.
Nowe barwy i rozbudowana elektronika
Ducati nie ustaje jednak w rozwoju projektu, a ciągle prace badawczo-rozwojowe mają na celu doskonalenie motocykla z uwzględnieniem wszystkich potrzeb Ducatisti. Pierwszą nowością na rok 2022 jest malowanie Iceberg White. Błyszcząca biel podkreśla linie motocykla i uzupełni paletę kolorystyczną wersji S (Ducati Red i Aviator Grey). Usprawnienia elektroniki obejmują przede wszystkim nową, półautomatyczną funkcję zmniejszania napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora w Multistradzie V4 S, która nazywa się Minimum Preload. Dzięki niej stawianie stóp na ziemi jest pewniejsze i bezpieczniejsze, zwłaszcza podczas manewrowania z niskimi prędkościami i z pasażerem na pokładzie. Ważna aktualizacja objęła również oprogramowanie w obszarze Infotainment. Interakcja jeźdźca z motocyklem jest teraz bardziej funkcjonalna, intuicyjna i przyjemna.Co ciekawe, Ducati oferuje ten pakiet udoskonaleń również do motocykli wyprodukowanych w 2021 roku. Właściciele Multistrady, którzy mogą skorzystać z nowych funkcji, będą o tym fakcie poinformowani za pośrednictwem aplikacji MyDucati i poczty e-mail, następnie umówieni w autoryzowanych serwisach Ducati na bezpłatną aktualizację.
Akcesoria dla każdego
Zestaw obniżonego zawieszenia, dostępny jako opcjonalne akcesorium do Multistrady V4 S, zmniejsza wysokości siedziska o 20 mm. Wraz z akcesoryjnymi kanapami (niższa o 30 mm i podniesiona o 15 mm) dają możliwość wyboru wysokości siedziska w zakresie od 790 do 875 mm, aby każdy motocyklista mógł znaleźć odpowiednią pozycję dla siebie.
W katalogu akcesoriów pojawiają się również aluminiowe kufry (boczne i centralny), zaprojektowane przez Centro Stile Ducati i wykonane we współpracy z Givi. Duża pojemność całkowita (76 litrów w kufrach bocznych i 41 litrów kufra centralnego) pozwoli amatorom dalekich podróży zabrać na wyprawę wszystko, czego potrzebują. Do kufrów dostępne są również torby wewnętrzne, wykonane z wytrzymałego, wodoodpornego materiału.
Motocykle i akcesoria można obejrzeć w konfiguratorze online, oraz na stronie ducatipolska.pl
Opinia redaktora ŚM: Paweł Boruta
Multistrada V4 wyznacza trendy w swojej klasie – nie dość, że jest bardzo mocna, to jeszcze na swoim pokładzie ma niezliczone gadżety elektroniczne wspomagające jazdę. Czy tutaj można było cokolwiek poprawić, skoro motocykl ma tak dobre recenzje i świetnie się sprzedaje? Ducati poszło inną drogą.
Tegoroczne zmiany i wprowadzone akcesoria to tak naprawdę ukłon w stronę nowych, potencjalnych użytkowników. Tych, którzy do tej pory z jakiś przyczyn nie zdecydowali się na zakup tej maszyny. A odległość siedzenia od podłoża mogła być tutaj mocnym argumentem na „nie”. Ducati wyciąga do mniej rosłych motocyklistów pomocną dłoń i „urywa” kolejne 20 mm z wysokości. W połączeniu z niskim, akcesoryjnym siedzeniem i opcją półautomatycznego sterowania napięciem wstępnym tylnej sprężyny, otrzymujemy dużo brakującego wcześniej zapasu. Bardzo dobrze, że fabryczne modyfikacje są również dostępne dla właścicieli zeszłorocznego modelu.
Z kolei aluminiowe kufry to ciekawa propozycja dla prawdziwych podróżników, którzy do tej pory widzieli w Multistradzie V4 głównie motocykl o jednak sportowym zacięciu. Nic bardziej mylnego – duch „4 motocykli w jednym” z pierwszej Multistrady 1200 jest tu cały czas widoczny. Wisienką na torcie jest opcja białego lakierowania, które moim zdaniem idealnie pasuje do tego modelu.