Włosko-chińska pięćsetka na kat. A2 była w zeszłym roku najczęstszym wyborem mieszkańców Italii w segmencie adventure. TRK 502 wyprzedził takie tuzy, jak BMW R 1250 GS czy Hondę Africa Twin.
W minionym roku na rynku włoskim sprzedało się łącznie 3569 egzemplarzy Benelli TRK 502 oraz TRK 502 X. Jest to wynik, który zapewnił im najwyższe miejsce w tabeli, wyprzedzając tym samym BMW R 1250 GS oraz Hondę Africa Twin. Benelli, mimo swojej ponad dwukrotnie mniejszej pojemności skokowej silnika modelu TRK 502, sprzedało ich prawie 400 więcej od BMW i ponad 600 więcej od Hondy.
Głównym sekretem sukcesu Benelli jest połączenie dobrej jakości wykonania z praktycznie bezkonkurencyjną w tym segmencie ceną. Na niekorzyść maszyn z serii TRK 502 przemawia w zasadzie jedynie masa – nie są zbyt lekkie. Natomiast chodzą słuchy, że już niedługo pojawi się wersja 700, napędzana silnikiem z nakeda 752S.
Benelli TRK 502 pojawiało się również w naszym miesięczniku. Indywidualnie testował go Lech, zrobiliśmy również porównanie z najbliższym rynkowym konkurentem – Hondą CB500X.